2009-10-22, 20:00
Medlem
gorkijggs avatar
Det som Åkesson skrev var sannerligen inget nytt. Det har stått i varenda veckokrönika på SD:s hemsida. Etablissemanget blir lika chockade som när dom såg "shocking truth" och låtsades att dom aldrig hade sett en porrfilm förut.

Det är lätt att vifta bort åkessons motstånd mot en islamisering av Sverige, men vem vill bo granne med Mehmet Muhammed från långtbortistan? Ingen, såvitt jag vet, definitivt inte familjen Reinfeldt. Dom vill bo i ett välstädat villakvarter där barn och ungdomar kan leka tryggt och där man inte behöver installera villalarm.

Jag försöker hitta en nation där kristna och muslimer lever i ett demokratiskt samhälle i lika stora grupper sida vid sida i ömsesidig respekt. Albanien är förvisso ett land med både muslimer och kristna, fast dom tillhör ju inte gräddan av de mest förmögna nationerna i världen. Risken är väl tämligen monumental att det blir som på Nordirland om sisådär 100 år.
2009-10-22, 20:00
Medlem
Skattesmitarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
http://www.sverigedemokraterna.net/index.php?action=fullnews&id=1198
Ja och .... det förringar knappast SDs kapitala misslyckande när det gäller att halla samman partiet.
2009-10-22, 20:01
Medlem
Ingetvals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Ganska uppenbart att han vill vinna PK-poäng som han sedan ska använda på level 2 - alltså gå med i något riksdagsparti.

Han är säkert "jättevälkommen"... Du kommer aldrig få se några avhopp till andra partier, det kan jag inte tänka mig. Det vore självmål för riksdagspartierna att ta in någon som dom själva har varit med att ge epitet galen nazist.
2009-10-22, 20:03
Medlem
Skattesmitarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkijgg
Det som Åkesson skrev var sannerligen inget nytt. Det har stått i varenda veckokrönika på SD:s hemsida. Etablissemanget blir lika chockade som när dom såg "shocking truth" och låtsades att dom aldrig hade sett en porrfilm förut.
Den stora skillnaden att nästan ingen läser smörjan pa SDs hemsida - men när det kommer i AB öppnas ögonen för manga.
2009-10-22, 20:06
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViceSquad
Han isåg väll att SD inte bara är främlingsfientliga utan faktiskt rasistiska och skiter ut populistiska påståenden som inte ens stämmer.
Rasistiska, på vilket sätt då?
2009-10-22, 20:07
Medlem
BagareBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belzebubb
Han har säkert fått betalt av någon NWO-ZOG-organisatör som AB, Expo eller nåt. "Du får en miljon om du går ur SD, säger si och så och låter oss skriva om det i tidningen."

Det är faktiskt den mest rimliga förklaringen. Det är inte så rimligt att man lyckas gå med i SD (eller något parti) utan att överhuvudtaget förstå vad SD (partiet) står för. Han kan ju t.o.m varit infiltratör från första början.
En rimlig förklaring. Jag skulle vilja addera "att göra en pudel".
Han har efter en tid kommit på att hans uppdrag inte är så uppskattat i familj och bekantskap och hittar ett utmärkt tillfälle ett smita ur situtionen: "Va, är de/vi SÅ extrema?? Jag hoppar då självklart av den här smörjan."

Han ringde säkert upp Aftonbladet själv, en deal gjordes, avhoppet kom och artikeln föddes.
Senast redigerad av BagareBengt 2009-10-22 kl. 20:10.
2009-10-22, 20:10
Medlem
Raven35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesmitarn
Den stora skillnaden att nästan ingen läser smörjan pa SDs hemsida - men när det kommer i AB öppnas ögonen för manga.

Ja du har nog rätt...ögonen verkar ha öppnats på många. SDs medlemsansökningar har ökat lavinartat senaste dygnet. Det är bara att lyfta på hatten för AB-SDs främsta medlemsvärvare!
2009-10-22, 20:15
Medlem
1:aHjälpens avatar
SD väljare vet alltså vad de får. En koloss på lerfötter - ett parti så styrt från toppen att elitparti är en snäll etikett. Faktum är att de fyras gäng styr allt i SD. Resten av medlemmarna agerar lydiga fotsoldater. Sverige"demokraterna" indeed.
2009-10-22, 20:16
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Rasistiska, på vilket sätt då?

Jag skulle beskriva SD som ett Populistisk pari. I varje fråga räcker de upp handen och försöker känna vart ifrån det blåser.

Det grundläggande för dom/dem är dock att de är ett invandrarfientligt parti som gränsar mot rasism.

Att vissa inte har insett det inom partiet är tydligt, däremot om ljuset går upp för sent för vissa, är det ändå aldrig försent att ge upp.
2009-10-22, 20:17
Medlem
1:aHjälpens avatar
Han trodde väl på hur de själva målat upp sitt parti - "sd är inga rasister" "sd är demokratiskt" "sd har inga problem med enskilda muslimer" osv, så fick han ett wake up call from hell och tog sitt förnuft till fånga.
2009-10-22, 20:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Just nu. Aftonbladet http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6001104.ab

""Åkesson visade att det gått för långt"
Sverigedemokraternas lokale ordförande i Falkenberg, Lars-Erik Persson, väljer att lämna sitt uppdrag och partiet.
– När jag läste artikeln i Aftonbladet blev jag förvånad. Det var en debattartikel mot islam. Jag ställer inte upp på det."

Resten av artikeln för er som inte vill besöka Aftonbladet

Blir det strömhopp från SD nu efter Åkessons "rasistska" debattartikel?

Eller är Lars-Erik Persson bara en fjantoxe som det var bra att li av med?

Den som sätter mohammedaner före svenskar, sitt eget folk, kan ju bara dra åt helvete. Och att dessutom gå ut med det i media och ytterligare förstöra för partiet...vad är det liksom frågan om?

Skönt att slippa denna loser.
2009-10-22, 20:31
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Jag skulle beskriva SD som ett Populistisk pari. I varje fråga räcker de upp handen och försöker känna vart ifrån det blåser.

Det grundläggande för dom/dem är dock att de är ett invandrarfientligt parti som gränsar mot rasism.

Att vissa inte har insett det inom partiet är tydligt, däremot om ljuset går upp för sent för vissa, är det ändå aldrig försent att ge upp.
Det där var väl inget svar på min fråga.
Det har gått inflation i ordet rasist.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in