2009-10-22, 18:08
Medlem
CmdrKeens avatar
Bra att agnarna sållas från vetet nu och inte precis innan valet.
2009-10-22, 18:09
Medlem
Vireks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesmitarn

Att SD skulle kunna ta med sig nagot positivt inflytande i vara beslutsfattande församlingar faller ju pa sin egen orimlighet

Kanske det, men det gäller ju för alla riksdagspartier också.
2009-10-22, 18:11
Medlem
ViceSquads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Ja, han verkar inte vara något 'ämne'

Nu kan hans plats fyllas av någon som visar lite mer stake…

Jag är ledsen, men att ha stake är ingen politisk retorik!
2009-10-22, 18:13
Medlem
TengilKatos avatar
Alla partier har ca 20% avhopp varje mandatperiod. Skillnaden är att dom har folk att fylla in med. Det har in SD ännu.
2009-10-22, 18:14
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auditor
Varför det? Kan du utveckla det där lite?
Eller ordbajsade du bara?

Citat:
Ursprungligen postat av Virek
Kanske det, men det gäller ju för alla riksdagspartier också.
Mata inte trollet, en utveckling eller logisk resonering kommer ni aldrig få.
2009-10-22, 18:18
Medlem
Jari78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteZombie

Om nu en så pass stor del av den svenska befolkningen vill ha dessa frågor på agendan så är det väl rimligt att man sätter upp dessa frågor på agendan för diskussion?

3.3 procent av befolkningen röstade på SD i EU-valet. Vi snackar alltså om ett obskyrt miniparti som fått opropotionerligt stort utrymme i media på sistone. Sverigedemokrater här på FB tycks tro att omvärlden i allmänhet och medierna i synnerhet har någon slags skyldighet att uppmärksamma varenda utspel från ett parti som i allt väsentligt är ett oseriöst enfrågeparti.

Hagen gör det enda rätta och lämnar SD och AB åt sin oheliga allians. Det är ju förresten helt logiskt att SD - som gillar fackföreningar, trygghet och höga skatter - gör gemensam sak med sosseblaskan.
2009-10-22, 18:34
Medlem
Erk Swedes avatar
Nej

Citat:
Ursprungligen postat av ViceSquad
Jag är ledsen, men att ha stake är ingen politisk retorik!
Nej det stämmer.
Helst ska man vara en fitta på alla möjliga sätt....
2009-10-22, 18:44
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knapptryckarn
Hur det undgått denna "SD-Ledare" att partiet är invandingskritiskt är ju ganska bevisande på hans oförmöga att förstå vad han företräder.

Det sammanfattar väl deras politiker ganska bra?
2009-10-22, 18:44
Medlem
Förmodligen har han fått något personligt emot någon i SD, att han har privata skäl att lämna. Då är det lätt att tänka att man ska jävlas lite när man lämnar partiet.
2009-10-22, 19:03
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_dude82
Menar du att bara den som äger en egen tidning ska kunna göra sig hörd i samhällsdebatten? En ganska så elitistisk syn på yttrandefriheten må jag säga...

Menar du att det bara är den som äger en tidning som kan göra sig hörd i samhällsdebatten? Isåfall är du välkommen ut ur den garderob där du uppenbarligen bott det senaste decenniet.

Sen är ju Cecilia Hagen en skribent, som skriver i en spalt, hon kan knappast vara ansvarig för att låta alla åsikter komma till tals på det utrymmet.
2009-10-22, 19:13
Medlem
fugus avatar
Känns mest som att han har andra anledningar att lämna. Kanske tidsbrist eller att han fått erbjudande om ett annat jobb eller liknande. Möjligen någon intern konflikt och då vill han vinna lite extrapoäng genom att gå ut i en sånhär artikel.
2009-10-22, 19:16
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag vill gärna se hur det ser ut hos de andra partierna som har mandat ute i kommunerna, så att jag kan få jämföra detta med det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in