2009-12-05, 16:48
Medlem
DN: Ologiskt att rösta på (SD)-Verklighetens folk (97%) röstar inte på (SD)

Det är det vi i Alliansen sagt hela tiden.

Någon på FB som INTE håller med?
Citat:
De påpekar också båda att det är ologiskt att rösta på Sverigedemokraterna, både för nationalister och för dem som tycker att Sverige för en misslyckad integrationspolitik.......

Och man ska komma ihåg, säger Gellert Tamas, att i förra valet var det 97 procent som inte röstade på Sverige-demokraterna. Verklighetens folk röstar inte på Sverigedemokraterna. I stället är det de som står för de där värderingarna som vi så gärna vill förknippa med svenskhet: generositet, öppenhet och solidaritet.

http://www.dn.se/dnbok/nar-makten-anpassar-sig-1.1008321
Senast redigerad av gulasnubben 2009-12-05 kl. 16:51.
2009-12-05, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulasnubben

Du är en skojare du. Vad är det ni har sagt? att man ska rösta på det parti som får flest röster? jag förstår inte?

Förresten så är du ologisk, för det har professor Michel Jackson sagt.
Senast redigerad av greenhorn 2009-12-05 kl. 16:59.
2009-12-05, 17:05
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:

Vi är ju redan 8 ggr så generösa som något annat land i EU.
Och det är för mycket.
2009-12-05, 17:06
Medlem
Bean11s avatar
Så man ska alltså inte rösta på SD för att resten inte gör det?
Jomen det är rätt följ med flocken! Och vilka är det som är flockledarna? Media och regeringen
2009-12-05, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greenhorn
Du är en skojare du. Vad är det ni har sagt? att man ska rösta på det parti som får flest röster? jag förstår inte?

Förresten så är du ologisk, för det har professor Michel Jackson sagt.
Alltså jag är inte sämre än jag håller med om internkritiken som säger att integrationspolitiken misslyckats.

Samtidigt är jag lite nationalist (på så sätt att jag haft midsommarstång ända till dess jag fick förklarat att det var en tysk tradition-en slags föregångare till koncentrationslägrens vakttorn)

Så därför röstar jag helt logiskt inte på SD utan tillhör verklighetens folk

Svårare än så är det inte

Dessutom har alliansen ett jävla fint julbord i hålan där jag bor.

________
2009-12-05, 17:12
Medlem
Bajsfacistens avatar
Vilken omvänd logik.

I riksdagsvalet 2006 så röstade 95 % inte på Miljöpartiet de Gröna.

Och man ska komma ihåg, säger Bajsfacisten, att i förra valet var det 95 procent som inte röstade på Miljöpartiet de Gröna. Verklighetens folk röstar inte på Miljöpartiet de Gröna. I stället är det de som står för de där värderingarna som vi så gärna vill förknippa med bra politik: fri marknad, icke byråkrati och solidaritet.

Och man ska komma ihåg, säger Bajsfacisten, att i förra valet var det 93 procent som inte röstade på Kristdemokraterna. Verklighetens folk röstar inte på Kristdemokraterna. I stället är det de som står för de där värderingarna som vi så gärna vill förknippa med bra politik: aborter, vetenskaplighet och solidaritet.

Och man ska komma ihåg, säger Bajsfacisten, att i förra valet var det 65 procent som inte röstade på Socialdemokraterna. Verklighetens folk röstar inte på Socialdemokraterna. I stället är det de som står för de där värderingarna som vi så gärna vill förknippa med bra politik: fri företagsamhet, rimliga skatter och individens frihet.

De får syn på varandra. Ta Sverige. Där såg det länge ut som om allt var socialdemokratisk multikulti. Men inunder rymdes det en befolkning som var beredd att rösta fram ett nytt parti med annan förd politik som partiet Sverigedemokraterna.

Gellert Tamas är en pajas.
Senast redigerad av Bajsfacisten 2009-12-05 kl. 17:14.
2009-12-05, 17:15
Medlem
Citat:
Alltså jag är inte sämre än jag håller med om internkritiken som säger att integrationspolitiken misslyckats.

Samtidigt är jag lite nationalist (på så sätt att jag haft midsommarstång ända till dess jag fick förklarat att det var en tysk tradition-en slags föregångare till koncentrationslägrens vakttorn)

Så därför röstar jag helt logiskt inte på SD utan tillhör verklighetens folk

Svårare än så är det inte

Dessutom har alliansen ett jävla fint julbord i hålan där jag bor.

________

Jag är verklig, du däremot tillhör overklighetens folk eftersom du är ett troll och de existerar inte. Glasklar logik.

Det är nog bäst att du håller dig till julbordet där dina skojerier går hem.

Jag läste ett par rader i artikeln du länkade till men mina kväljningar hindrade mig från att läsa färdigt.
2009-12-05, 17:15
Medlem
Wittgensteins avatar
Det intressanta med det här landet är att definitionen av "generositet, öppenhet och solidaritet" innefattar att jag med mina skattepengar ska försörja människor som betalat hundratusentals kronor för att "fly" hit. Tycker jag inte att det är okej så är jag "främlingsfientlig".

"Verklighetens folk" kan dra åt helvete.
2009-12-05, 17:16
Medlem
vättes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sundström och Tamas
- Ja, för om man nu tycker att integrationspolitiken har misslyckats, det är en rimlig åsikt, säger Gellert Tamas, varför ska man då rösta på Sverige-demokraterna? De har ju ingen plan för hur det ska fungera bättre. SD är förmodligen det sista partiet man ska rösta på då.
Bortsett från att det där är ett korkat uttalande i sig så missar de också att en massa människor tycker att det inte bara är integrationspolitiken som misslyckats utan också INVANDRINGSpolitiken - och där har riksdagspartierna inte mycket att komma med i fråga om förbättringsförslag. Fast att själva invandringen skulle kunna vara misslyckad skulle de nog aldrig ens erkänna. Inställningen är ju att invandring per definition alltid är bra och berikande - oavsett om det handlar om holländska ingenjörer eller analfabeta religiösa extremister Afrikas horn - och då kan ju invandringspolitiken knappast vara misslyckad. Felet måste alltid ligga i hur invandrarna mottages. Går något snett i integrationen måste det bero på att vi svenskar har TVINGAT dem att bo trångt i getton och vägrat ge dem jobb och respekt eftersom vi är rädda för deras höga pigmenthalter. Punkt.

Problemet för Sundström, Tamas och deras meningsfränder är att det är ganska få som håller med dem, medan desto fler (oavsett hur de sedan röstar) nickar instämmande åt Jimmie Åkesson när han menar att Sverige har tagit emot för många invandrare på för kort tid, och att de som kommer måste anpassa sig efter oss och inte tvärt om.
Senast redigerad av vätte 2009-12-05 kl. 17:19.
2009-12-05, 17:19
Bannlyst
Citat:

Skum Logik 1, 96 % av befolkningen inte på Göran Hägglund heller och det är enligt DN typ hans Slogan.
Skum Logik 2, hela tanken med den representativa demokratin är ju att rösta på de man gillar mest.

Vad vill DN ha sagt egentligen mer att de som PK-maffia inte gillar SD?
2009-12-05, 17:19
Medlem
cp-apas avatar
Inte alls ologiskt att rösta på SD. De företräder mina intressen, övriga riksdagspartiet gör inte det. Alltså är det logiskt, om man vill se en förändring, att rösta på SD.

Klart att jag kan sätta brand på skolor och spränga tåg som muslimerna, men är det verkligen den civiliserade vita mannens väg till förändring. Nej en så länge håller jag mig nog till det demokratiska tillvägagångssättet.
2009-12-05, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrie.White
Vad vill DN ha sagt egentligen mer att de som PK-maffia inte gillar SD?

De vill skapa tryck på väljarna antagligen.

Fy fan, om väljarna verkligen faller för detta och gillar Sundström och Tamas, ja då är nog inte sverige mycket att bevara antar jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in