Åkesson gjorde ett seriöst och lugnt intryck när han mosade centerns löjliga transvestit i morse i P1.
Saklig, påläst och förtroendeingivande. Grabben går tveklöst från klarhet till klarhet.
Ursäkta mig om jag går OT, men jag vill verkligen lyssna på klippet och kan inte mycket om datorer. När jag öppnar adressen så står det "Video is loading" i en svart ruta där jag antar att "mediaspelarfönstret" skall sitta. Denna ruta laddar aldrig klart oavsett hur länge jag har sidan uppe, någon som kan hjälpa mig? Tack på förhand.
Åkesson fungerar riktigt bra i debatter då han ger ett väldigt lugnt och sakligt uttryck. Jag skulle vilja se honom debattera mot Reinfeldt, då i alla fall två av riksdagspartiernas ledare var helt chanslösa mot honom.
Ursäkta mig om jag går OT, men jag vill verkligen lyssna på klippet och kan inte mycket om datorer. När jag öppnar adressen så står det "Video is loading" i en svart ruta där jag antar att "mediaspelarfönstret" skall sitta. Denna ruta laddar aldrig klart oavsett hur länge jag har sidan uppe, någon som kan hjälpa mig? Tack på förhand.
Nu hörde jag bara en sammanfattning av P1:s debatt mellan Åkesson och Federley, men av det jag hörde så var det första gången (vad jag minns) Åkesson var bra.
Dessutom var Federley mer än lovligt kass, helt jävla usel faktiskt. Kanske inte oväntat, men mig överraskade det faktiskt. Har Federley någon form av förståndshandikapp?
Pova denna:
http://sverigesradio.se/webbradio/include/CreatePlaylist.asp?SkipDetect=1&id=2276393&type=db &AvailableAudioFormats=3&AudioFormat=3&IsBlock= 0
Eller gå till programmets webbsida: http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=1650
Jag hörde debatten i morse och jag måste säga att jag blev förvånad över att Federley var så pass balanserad i alla fall. I normalfallet brukar de som debatterar mot SD:s företrädare direkt gå upp i "falsett" och börja skrika om främlingsfientlighet och rasism på ett indignerat och känslomässigt sätt.
På något sätt känns det som att SD successivt börjar få debatten dit dom vill. Man hör sällan politiker och folk i media numera tala om att Sverige ska ha en "generös flyktingpolitik", som tidigare var så vanligt. Nu har det blivit lite mer rumsrent att debattera massinvandringens negativa konsekvenser. Det är något nytt och det är helt och hållet SD:s förtjänst!
Mycket bra av Jimmie. Federley var väl förberedd, hade väl lärt något av sin partiledares motsvarande tunga krasch ner i backen tidigare, och kom ingenstans ändå. Instuderat rabbel enligt PK-formulär A1 kan han ju försöka övertyga någon med. Påminner rätt mycket om den radikalateistiske prästen hos Sven Delblanc och hans predikningar.
En del skribenter, på SvD bl a, hasplar pliktskyldigt ur sig att det skulle blivit "oavgjort", men de vet bättre.
Etablissemanget klarar inte så många fler sådana här debatter innan det blir riktigt allvar. Jimmie synes växa för var gång han är uppe i ringen. Det man kan sakna nu är fler SD-debattörer i klassen under Jimmie, att bygga ett riktigt imponerande "fightcard" av. Vi får se vad de allt fler SD-stockholmarna kan komma ut med.
Känns som att en debatt om Federleys transvestitlekar, borde vara mer intressant för väljarna. Att ha en folkvald dåre som springer runt och äcklar sig privat känner jag är en större fråga än om SD skulle vara rasister, vilket dom inte är. Bara realister.