Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-09, 21:39
Medlem
Emilll88s avatar
Det absolut bästa du kan göra är att skaffa en hobby, där kommer du garanterat träffa folk som är likasinnade..
Citera
2010-12-09, 21:40
Medlem
aNkAn41s avatar
Ja jo klart jag kan prata med folk men säger inte så mycket innan man lärt känna personen.. och gå ut på grogen själv vill jag nog inte.. bättre o gå ut me nån polare men dom två jag har har aldrig druckit typ är inga festtyper.. :/
Citera
2010-12-09, 21:40
Medlem
C0ws avatar
Skaffa nya vänner i skolan på rasterna?
Jag menar, du måste väl ändå känna till fler personer i skolan än dina kompisar?

Om du nu gör det så börja snacka med dem och föreslå att ni gör något.
Fungerar det så kan du träffa flera genom dina "nya kompisar" som du skaffat i skolan.
Alt. kan du ju också bli vän med någon av dina 2 kompisars kompisar.

Jag var också nervös i början av gymnasiet då jag skulle träffa massor med nya människor. Jag började i en klass där jag bara kände en person sen tidigare. Vi hängde med varandra bara den första dagen.
På den andra-tredje dagen lärde jag känna 3 pers i klassen och en av dem hade vänner i andra klasser (samhälls- och teknikprogrammet). Så genom honom så lärde jag känna en 25+ personer som jag alltid kan ha roligt med
Senast redigerad av C0w 2010-12-09 kl. 21:43.
Citera
2010-12-09, 21:42
Medlem
Carixs avatar
Du skulle ju alltid kunna börja på en aktivitet?

Sjö Scouterna är skit bra har jag hört, Om du gillar segling och sånt så passar det dig säkert perfekt! Även otroligt mycket roligt folk!
Citera
2010-12-09, 21:46
Medlem
aNkAn41s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Skaffa nya vänner i skolan på rasterna?
Jag menar, du måste väl ändå känna till fler personer i skolan än dina kompisar?

Om du nu gör det så börja snacka med dem och föreslå att ni gör något.
Fungerar det så kan du träffa flera genom dina "nya kompisar" som du skaffat i skolan.
Alt. kan du ju också bli vän med någon av dina 2 kompisars kompisar.

Jag var också nervös i början av gymnasiet då jag skulle träffa massor med nya människor. Jag började i en klass där jag bara kände en person sen tidigare. Vi hängde med varandra bara den första dagen.
På den andra-tredje dagen lärde jag känna 3 pers i klassen och en av dem hade vänner i andra klasser (samhälls- och teknikprogrammet). Så genom honom så skaffade jag mig en 25+ personer som jag alltid kan ha roligt med

Ja så var det när jag började först kände en lite halvt o så sen blev vi typ 6 stycken som hänge varje dag i klassen.. är en liten klass typ 12 pers. och jag går nu 3e året och nu är klassen indelad i 3 grupper typ jag är med max 4 i skolan men har två som jag alltid är med i klassen men dom två har inte heller så många vänner.. dom sitter mycket vid datorn o så... o jag har tröttnat rejält o sitta vid datorn vill ut o hitta på saker fest osv o träffa folk.. jag har väl bekant och gamla halvkompisar ifrån högstadet som man hejar på då o då.. men känns konstigt o börja ta kontaktm e dom... ja jag vet inte..
Citera
2010-12-09, 21:53
Medlem
vos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aNkAn41
.. men känns konstigt o börja ta kontaktm e dom... ja jag vet inte..

1: Ta kontakt med de
2: häng med de då och då
3: du får träffa deras vänner
4: du får nya vänner
5: problem solved
Citera
2010-12-09, 21:54
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aNkAn41
Ja så var det när jag började först kände en lite halvt o så sen blev vi typ 6 stycken som hänge varje dag i klassen.. är en liten klass typ 12 pers. och jag går nu 3e året och nu är klassen indelad i 3 grupper typ jag är med max 4 i skolan men har två som jag alltid är med i klassen men dom två har inte heller så många vänner.. dom sitter mycket vid datorn o så... o jag har tröttnat rejält o sitta vid datorn vill ut o hitta på saker fest osv o träffa folk.. jag har väl bekant och gamla halvkompisar ifrån högstadet som man hejar på då o då.. men känns konstigt o börja ta kontaktm e dom... ja jag vet inte..

Jaha, fy fan vad dåligt att klassen ska vara uppdelad
Men om det inte funkar att lära känna några i skolan via dina kompisar så är nog det bästa tipset att börja på en aktivitet.

Du kan ju också alltid ta upp kontakten med dina gammla högstadiekompisar. Det kan ju kännas lite konstigt om du inte har pratat med dem på ett långt tag, men det spelar kanske ingen större roll?

Säg att du brukar ha tråkigt elr något och så ber du dem säga till att när de ska ut och göra nånting så ska de meddela dig, så hänger du på och så får du lära känna deras nya vänner
Citera
2010-12-09, 22:11
Medlem
aNkAn41s avatar
Ja det är inte lätt det här.. ska väl försöka börja snacka med lite gamla vänner på internet o så..

Tack för snabba svar btw!
Citera
2010-12-09, 23:03
Sen kan du alltid trösta dig med att högskolelivet är ett jävla bra sätt att starta om på ny kula. Träffa nya vänner, ny miljö osv. Vet dock inte om du vill läsa på högskolan. Men om du fortf känner att den sociala biten i ditt liv är ett problem efter gymnasiet, kan en rolig kurs vara det du behöver
Citera
2010-12-09, 23:39
Bannlyst
Jag har inte heller några vänner. Bli min vän ?
Citera
2010-12-10, 01:08
Medlem
secryxs avatar
Vad är du ute efter? Att ha roligt eller att verka ha roligt?
En tankeställare.
Citera
2010-12-10, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NaturalBornChiller
Gå ut på krogen och försök skaffa nya vänner. mingla runt lite, det borde ju inte vara allt för svårt?
good 1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in