Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-08-31, 22:30
Medlem
Ingoteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McHorus
Exakt, du lär ju inte verka tillföra något nytt/bra i gruppen förutom att förstöra stämningen med din depression, nu vet jag inte hur svår depression du har men om du slutar att skylla allt på depressionen och försöker gå vidare lite snabbare så kanske du kan korta ner din läketid från depression.

Antingen vill du träffa nya vänner eller så fortsätter du att vara deprimerad, välj
Jag har ofta inga problem att vara glad och så i grupp, åtminstone verkar jag inte nere fastän jag kanske är det.
Det är inte så att jag skyller på depressionen i onödan. Jag har försökt med olika jobb och hobbys före jag ens insåg att jag var deprimerad, det är först på senare tid jag insett att har en depression.

Det sista förstår jag dock inte. Är det så att du menar att jag ska ta mig i kragen och göra ngt i form av aktivitet/sport el liknande?

Tragic: Jo vet att sport är ett utmärkt sätt att få vänner. Klarar dock tyvärr inte av det, har redan försökt...
Citera
2009-08-31, 22:34
Medlem
Om du kan spela fotboll så kan du ju gå med i ett korplag. Där har man ju ingen träning utan man träffas en gång per helg och spelar lite fotboll och dricker öl. Säsongen är dock inne i det sista skedet men om du känner någon som lirar korp får du säkerligen vara med i mån av plats.
Citera
2009-08-31, 22:36
Medlem
Hör av dig till gamla vänner är mitt tips, om du inte träffat dom på ett tag har de säkerligen börjat umgås med nytt folk i sin tur. vänners vänner är det absolut lättaste.
Citera
2009-08-31, 22:42
Medlem
McHoruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingotera
Jag har ofta inga problem att vara glad och så i grupp, åtminstone verkar jag inte nere fastän jag kanske är det.
Det är inte så att jag skyller på depressionen i onödan. Jag har försökt med olika jobb och hobbys före jag ens insåg att jag var deprimerad, det är först på senare tid jag insett att har en depression.

Det sista förstår jag dock inte. Är det så att du menar att jag ska ta mig i kragen och göra ngt i form av aktivitet/sport el liknande?

Tragic: Jo vet att sport är ett utmärkt sätt att få vänner. Klarar dock tyvärr inte av det, har redan försökt...

Jaa precis. Ofta när folk är deprimerade så kan man jämföra det med sorgsna latisar.
-kom så åker vi och shoppar
- neeeeeeeeeeej, orkar inte, så jävla tråkigt
- vi drar och tränar då?
-neeeeeeeeej jag börjar imorgon, lovar, bara inte idag
-här en kaka (lägger den framför näsan på deprimerade personen)
- kan du mata mig? säger deppogrisen

Det sista kanske va lite överdrivet, men gör saker, hitta din passion. leta leta leta, ge inte upp för någon tråkig depression. Och säg inte att du inte hittar något du gillar och säg inte att du inte har tid (hatar den ursäkten) Och om du verkligen inte har tid så make time vafan

Alla har olika sätt att roa sig på, du kanske är en fiskare och säg inte nej förrens du provat! kanske en kajak människa eller en som gillar hoppa fallskärm, klätter väggar, cykling, spela poker, magiker, testa kör, träna hårt, ragga brudar, politik. det finns mycket att välja på. leta

sedan efter det så letar du vänner som gillar samma sak som du. då hittar du säkert någon liksinnad, någon som är på samma våglängd som du

Allt kommer ordna sig ska du se, bara du tar första steget
Senast redigerad av McHorus 2009-08-31 kl. 22:44.
Citera
2009-08-31, 22:47
Medlem
Det bästa sättet att rycka upp sig fr sin sits är att höra av sig till sina gamla vänner & återuppta kontakten med dom...

Har levt i samma cirkel & det som tog mig ur den var att kontakta gamla vänner & hitta på saker tex fiska & såna grejer både med & utan alkohol
Citera
2009-08-31, 23:12
Medlem
Ingoteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Om du kan spela fotboll så kan du ju gå med i ett korplag. Där har man ju ingen träning utan man träffas en gång per helg och spelar lite fotboll och dricker öl. Säsongen är dock inne i det sista skedet men om du känner någon som lirar korp får du säkerligen vara med i mån av plats.
Ja det skulle ju ev kunna vara ngt. Jag kan dock ingen sport och är allmänt skiträdd för all sport som har med fysisk kontakt att göra... Men det är klart ett alternativ.
Citat:
Ursprungligen postat av Slabby
Hör av dig till gamla vänner är mitt tips, om du inte träffat dom på ett tag har de säkerligen börjat umgås med nytt folk i sin tur. vänners vänner är det absolut lättaste.
Ja det är det som är min nuvarande taktik. Vänners vänner är det bästa för mig, måste bara gå via vänner man inte känner så bra.
Citat:
Ursprungligen postat av McHorus
Jaa precis. Ofta när folk är deprimerade så kan man jämföra det med sorgsna latisar.
-kom så åker vi och shoppar
- neeeeeeeeeeej, orkar inte, så jävla tråkigt
- vi drar och tränar då?
-neeeeeeeeej jag börjar imorgon, lovar, bara inte idag
-här en kaka (lägger den framför näsan på deprimerade personen)
- kan du mata mig? säger deppogrisen

Det sista kanske va lite överdrivet, men gör saker, hitta din passion. leta leta leta, ge inte upp för någon tråkig depression. Och säg inte att du inte hittar något du gillar och säg inte att du inte har tid (hatar den ursäkten) Och om du verkligen inte har tid så make time vafan

Alla har olika sätt att roa sig på, du kanske är en fiskare och säg inte nej förrens du provat! kanske en kajak människa eller en som gillar hoppa fallskärm, klätter väggar, cykling, spela poker, magiker, testa kör, träna hårt, ragga brudar, politik. det finns mycket att välja på. leta

sedan efter det så letar du vänner som gillar samma sak som du. då hittar du säkert någon liksinnad, någon som är på samma våglängd som du

Allt kommer ordna sig ska du se, bara du tar första steget
Jo kan förstå att det tolkas som om man är extremt tråkig som deppig. Men jag gör gärna saker ganska ofta, dock kan jag inte göra ngt som kräver att man är där flera dagar i veckan då mitt humör ofta skiftar och man kan ibland nästan vilja ta livet av sig, inte så kul att träna då.:P

Har testat igenom flertalet saker, fasntat för fotografering. Lånade exets kamera ofta och var ute och fotade ganska ofta. Synd bara att man inte har några pengar alls till någon hobby.

Det där med att hitta såna som gillar samma sak kan ju bi lite svårt i ex fotografering då det inte är en gruppaktivitet precis.:P
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfpaw
Det bästa sättet att rycka upp sig fr sin sits är att höra av sig till sina gamla vänner & återuppta kontakten med dom...

Har levt i samma cirkel & det som tog mig ur den var att kontakta gamla vänner & hitta på saker tex fiska & såna grejer både med & utan alkohol
Det verkar ju vara det som är det säkraste kortet. Håller på och ska fortsätta med gamla vänner grejen.
Citera
2009-08-31, 23:31
Medlem
Prometeuss avatar
Nu läste jag iofs att du är rädd för kroppskontakt, men iaf, börja med nån kampsport/konst, finns nåt för alla smaker, det finns alltid nybörjargrupper, man är oftast ett "gäng" som hänger med varandra upp i graderna osv, sen så mår man ju jävligt fint efter ett svettigt träningspass också
Citera
2009-08-31, 23:40
Medlem
Ingoteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prometeus
Nu läste jag iofs att du är rädd för kroppskontakt, men iaf, börja med nån kampsport/konst, finns nåt för alla smaker, det finns alltid nybörjargrupper, man är oftast ett "gäng" som hänger med varandra upp i graderna osv, sen så mår man ju jävligt fint efter ett svettigt träningspass också
Har hållit på med både BJJ och kickboxing, när det är kampsort hade jag inga problem med den fysiska kontakten. Har vart sugen på att börja med någon kampsport just, men vet att jag inte klarar det då jag redan försökt.
Alla sporter och liknande får nog vänta ½ år eller liknande tills man mår bättre.
Citera
2009-09-01, 21:44
Medlem
Skaffa en bongotrumma och sätt dig i centrum och spela. Snacka med alla som kommer fram till dig och bjud dem på fest hemma hos dig i helgen!
Citera
2009-10-22, 02:01
Medlem
Vänskap [Att skaffa nya vänner som vuxen]/mod

Hur får man som vuxen nya vänner?

Ny stad, inget jobb, ont om pengar - vad gör man?

Jag har kvar många vänner från högstadiet och gymnasiet men till dom är det 35 mil som närmast.

Jag går inte ut ofta, jag är inte medlelm i någon förening - även om jag skulle vilja tillåter inte ekonomin att jag börjar med någon fritidsaktivitet just nu.

Det skulle bara vara trevligt med någon som kan komma över på en kopp kaffe, ta en promenad och snacka lite skit..

Så, alla som har varit nya i en stad - ge mig era bästa råd!
Citera
2009-10-22, 02:02
Medlem
motherfucks avatar
Försök fixa det med grannarna
Citera
2009-10-22, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyLiberty
Hur får man som vuxen nya vänner?

Hur gammal är du till att börja med.