Citat:
Ursprungligen postat av Ingotera
Jag har ofta inga problem att vara glad och så i grupp, åtminstone verkar jag inte nere fastän jag kanske är det.
Det är inte så att jag skyller på depressionen i onödan. Jag har försökt med olika jobb och hobbys före jag ens insåg att jag var deprimerad, det är först på senare tid jag insett att har en depression.
Det sista förstår jag dock inte. Är det så att du menar att jag ska ta mig i kragen och göra ngt i form av aktivitet/sport el liknande?
Tragic: Jo vet att sport är ett utmärkt sätt att få vänner. Klarar dock tyvärr inte av det, har redan försökt...
Jaa precis. Ofta när folk är deprimerade så kan man jämföra det med sorgsna latisar.
-kom så åker vi och shoppar
- neeeeeeeeeeej, orkar inte, så jävla tråkigt
- vi drar och tränar då?
-neeeeeeeeej jag börjar imorgon, lovar, bara inte idag
-här en kaka (lägger den framför näsan på deprimerade personen)
- kan du mata mig? säger deppogrisen
Det sista kanske va lite överdrivet, men gör saker, hitta din passion. leta leta leta, ge inte upp för någon tråkig depression. Och säg inte att du inte hittar något du gillar och säg inte att du inte har tid (hatar den ursäkten) Och om du verkligen inte har tid så make time vafan
Alla har olika sätt att roa sig på, du kanske är en fiskare och säg inte nej förrens du provat! kanske en kajak människa eller en som gillar hoppa fallskärm, klätter väggar, cykling, spela poker, magiker, testa kör, träna hårt, ragga brudar, politik. det finns mycket att välja på. leta
sedan efter det så letar du vänner som gillar samma sak som du. då hittar du säkert någon liksinnad, någon som är på samma våglängd som du
Allt kommer ordna sig ska du se, bara du tar första steget