Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-27, 07:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jossanj
Men alltså hur kan FB ge några nya vänner? Det är väl bara till för att flasha med dem vännerna man redan har? Man får väl knappast nya kontakter?

Tack!!! Det lät bra!! Alltså är inte FB aktuell :-) Vad skönt!
Citera
2010-09-27, 09:55
Medlem
Kahuna!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillagumman66
Gå med i SD.

Menar Du Spraydate med SD, eller menar Du Sverige Demokraterna*s*???

Jag tror han syftar på Sverigedemokraterna. Du behöver helt klart engagera dig politiskt i den nationella rörelsen för att bryta trenden och träffa nytt folk.
Senast redigerad av Kahuna! 2010-09-27 kl. 09:57.
Citera
2010-09-27, 10:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kahuna!
Jag tror han syftar på Sverigedemokraterna. Du behöver helt klart engagera dig politiskt i den nationella rörelsen för att bryta trenden och träffa nytt folk.

Politik är inte min grej...
Citera
2010-09-27, 12:10
Medlem
Mean_Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillagumman66
(Rådet Facebook har jag fått men har svårt att se det ska ge riktiga vänner)

FB som sådant är mest för att vårda de vänner man har. Kan vara användbart för att knyta tillbaka till gamla vänner som du inte umgås med längre.

Vissa av spelen som finns på FB är mycket bra för att knyta nya bekantskaper. Speciellt de som man blir medlem i någon form av klan.
Citera
2010-09-27, 12:53
Medlem
Gå på diverse seminarier typ, ödleuppfödning eller inom andra inte fullt så intressanta men antagligen mer lyssnartäta ämnen. Där brukar man kunna hitta ett gäng likasinnade som kan vara riktigt trevliga individer, försök dock undvika den ensamme vikingen som ofta sitter gungandes i den löst brinnande kandelabern. Vikingen ger bara bekymmer!
Citera
2010-12-09, 21:23
Medlem
aNkAn41s avatar
Skaffa vänner..

Hej är ny medlem här men brukade hänga här ganska mycket innan jag tog fingrarna ur o gjorde en användare!

Nu är det så att jag skulle behöva tips på hur man kan få nya vänner att umgås med?
Jag har två kompisar som jag hänger med i skolan och nån gång ibland efter skolan, men skulle vilja vara med dom på fritiden eller festa med dom. Men dom är inga som festar.. har försökt, men dom säger typ neej.. :S dom sitter hellre hemma vid datorn, jag sitter själv mycket vid datorn men börjar tröttna lite på det o skulle vilja hitta på andra saker med vänner festa osv... men hur ska jag göra för o få kontakt med nya människor o så? Är rätt blyg av mig och när jag träffar nya människor så brukar jag vara den som står tyst brevid o inte säger så mycket medans alla andra pratar o så... Tänker inte börja på någon sport eller liknande, är inte intresserad.

Så finns det nån som har lite tips eller?
Citera
2010-12-09, 21:25
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Knarka, då kanske käften börjar röra på sig.
Citera
2010-12-09, 21:26
Medlem
LWs avatar
Att prata med folk är en beprövad metod som ofta fungerar
Citera
2010-12-09, 21:28
Medlem
NaturalBornChillers avatar
Gå ut på krogen och försök skaffa nya vänner. mingla runt lite, det borde ju inte vara allt för svårt?
Citera
2010-12-09, 21:28
Medlem
Ntrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LW
Att prata med folk är en beprövad metod som ofta fungerar

Ja men det är inte alltid så lätt att bara snacka, Speciellt inte när man är blyg
Citera
2010-12-09, 21:31
Medlem
LWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ntrust
Ja men det är inte alltid så lätt att bara snacka, Speciellt inte när man är blyg

Iofs, dock är det det ända sättet jag har skaffat vänner på..
Jag menar hur ska du kunna skaffa vänner utan att tala med dem? Tror inte någon har en vän som de aldrig pratat med...
Citera
2010-12-09, 21:34
Medlem
Bean11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ntrust
Därför finns det något som kallas alkohol
Men börja med babysteg TS, gå ut på krogen och börja mingla lite. Om du inte vågar så är det ingen fara, det kommer ju nya dagar. Du sa att du är blyg, försök bättra på ditt självförtroende med nya kläder, en ny frisyr etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in