Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-10-15, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte500
Nej, men de kan bli!

Jo självklart, sålänge alla har liknande eller helt olika tankar men funkar ihop.

Däremot blir det svårare om inget finns gemensamt. Oavsett vinkling.
Citera
2022-10-15, 21:53
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skruttfia
Som liten hade jag kompisar och även som tonåring.
Hängde med varandra, festade och levde som "en vanlig tonåring"

Flytt, olika skeden i livet osv gjorde att så gott som alla vännerna försvann.

Skaffa vänner som vuxen, 30+ är inte lika enkelt känner jag. Har några stycken, men inte på samma sätt som tonårstiden. Mellantid känner jag mig rätt ensam.

På vilket sätt umgås, vad gör ni när vi träffar era vänner som vuxen?
Hur upprätthåller ni era relationer?
Börja träna något schemalagt typ kampsport som har vuxenträning.
Läs någon kurs
Ställ upp om någon ber om hjälp (typ flytthjälp)

Vad man gör:
Hänger, pratar, ser film, går, tränar, äter, spelar kort eller spel, festar... Beror på vän och situation.

Svårare att hålla relationerna för man har ju inte lika mkt tid som vuxen men man kan ju skicka något skämt/kul bild på messenger ibland.. skriva hej emellanåt och planera att ses ngn dag.. Ibland slå en signal o kolla hur läget är.. typ så.
Citera
2022-10-16, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieBurrito
Man skaffar vänner på exakt samma sätt vuxen som barn - genom att vara en skön person som folk vill vara med. Bor du i en liten stad?

Nej en relativt stor stad.
Citera
2022-10-16, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte

Svårare att hålla relationerna för man har ju inte lika mkt tid som vuxen men man kan ju skicka något skämt/kul bild på messenger ibland.. skriva hej emellanåt och planera att ses ngn dag.. Ibland slå en signal o kolla hur läget är.. typ så.

Precis känner att den biten är väldigt svår och blir påtaglig. "Vuxenlivet, livet "
Men skriver iallafall på messenger men jämna mellanrum.
Citera
2023-03-24, 20:07
Medlem
Bra arenor för att träffa folk och skaffa vänner?

Det är inte ovanligt att uppleva att det är lite svårt att träffa andra människor och skaffa nya vänner. Mot denna bakgrund skulle jag gärna vilja starta en tråd där ni får dela lite idéer och komma med inspiration kring vart man kan träffa nya människor och skaffa goda vänner.

Personligen, skulle jag skulle beskriva mig som ganska fysisk aktiv, tycker om att läsa samt skulle se mer själv mer åt det konservativa hållet (ej konspiratorisk, klimatförnekare, etnonationalist) utan mer "moralkonservativ" istället. Jag tar gärna emot tips på föreningar, grupper/nätverk, platser, evenemang och dylikt där man helt enkelt kan träffa lite folk och skaffa nya vänner.
Citera
2023-03-24, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsvensken
Det är inte ovanligt att uppleva att det är lite svårt att träffa andra människor och skaffa nya vänner. Mot denna bakgrund skulle jag gärna vilja starta en tråd där ni får dela lite idéer och komma med inspiration kring vart man kan träffa nya människor och skaffa goda vänner.

Personligen, skulle jag skulle beskriva mig som ganska fysisk aktiv, tycker om att läsa samt skulle se mer själv mer åt det konservativa hållet (ej konspiratorisk, klimatförnekare, etnonationalist) utan mer "moralkonservativ" istället. Jag tar gärna emot tips på föreningar, grupper/nätverk, platser, evenemang och dylikt där man helt enkelt kan träffa lite folk och skaffa nya vänner.

Känns lite tunt med info om dig för att tipsa om grupper att hänga i. En vältränad moralkonservatist är liksom ett ganska vitt begrepp. Har du inga mer specifika intressen som gör det lättare att tipsa?
Citera
2023-03-24, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analterego
Känns lite tunt med info om dig för att tipsa om grupper att hänga i. En vältränad moralkonservatist är liksom ett ganska vitt begrepp. Har du inga mer specifika intressen som gör det lättare att tipsa?

Förhållandevis vältränad, hälsosam, aktiv (tycker om att löpträna, gå, cykla, spela olika sporter såsom badminton för skojs skull). Jag tycker om att läsa böcker om livets stora frågor. Överlag är jag en nyfiken person. Naturen tycker jag om. Dokumentärer är även intressant, likaså tvåhjuliga fordon (speciellt äldre, typ veteranmopeder) vara av intresse. Som du hör är jag nyfiken och tycker att väldigt mycket kan vara rätt intressant ändå.
Citera
2023-03-24, 20:38
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:

En grej man kan göra är att knacka på hos alla sina grannar och fråga om man får fika 5 minuter varje dag
Citera
2023-03-24, 22:10
Medlem
Citat:
Förhållandevis vältränad, hälsosam, aktiv (tycker om att löpträna, gå, cykla, spela olika sporter såsom badminton för skojs skull). Jag tycker om att läsa böcker om livets stora frågor. Överlag är jag en nyfiken person. Naturen tycker jag om. Dokumentärer är även intressant, likaså tvåhjuliga fordon (speciellt äldre, typ veteranmopeder) vara av intresse. Som du hör är jag nyfiken och tycker att väldigt mycket kan vara rätt intressant ändå.

Tänker badmintonklubb, klubb för veteranmopeder mm
Tyvärr tar det tid att lära känna människor i detta land och det verkar bli ännu svårare med åldern
Citera
2023-03-24, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlyboySeven
En grej man kan göra är att knacka på hos alla sina grannar och fråga om man får fika 5 minuter varje dag

Gör inte det
Citera
2023-03-24, 22:27
Medlem
Citat:

Jag hade valt lokala grupper på Facebook och börjat där. Men att ha som intention att skapa djupa kontakter är oftast svårt. Besvikelsen som mänskligheten levererar är tyvärr mycket skarp
Citera
2023-03-25, 06:14
Medlem
AngieDs avatar
Skaffa vänner via gymmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in