Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-08-05, 20:57
Bannlyst
[quote=linoleum123]Ytterligare en i samma situation! Samma stad, ålder. Känner bara min sambo, och mina kollegor 50+ kollegor.[/QUOTE

Inga stockholmare här?
Citera
2010-09-26, 16:23
Bannlyst
Skaffa nya vänner!!??

Hoppas jag hittat rätt rubrik att skriva under!!

Jag har under de senaste åren tappat bort en massa vänner pga olika omständigheter
som att de flyttat eller skaffat nya relationer där man inte passar in på vissa tillfällen
osv. Jag funderar helt enkelt hur man gör för att hitta nya vänner som man
kan göra saker med som att resa, ha fester med på helger som nyår och midsommar.
Jag har vänner, men de har sin familj och sina barn och det gör att man bara tar en fika
eller kanske går ut och äter någon gång.
Är bra vän med alla på mitt jobb men även där lever alla sitt liv för familj, barn och nu även barnbarn.

Jag är en öppen och social person och har lätt att umgås och tycker om att göra saker,
ändå verkar det hopplöst att hitta de där vännerna man förr hade då man var ett "gäng"
som alltid gjorde saker tillsammans.
Jag har flera killkompisar som varit singlar som jag gjort väldigt mkt med men när de hittar
flickvänner blir det annorlunda.

Jag har försökt börja bugga och gått någon kurs, även läst på komvux.
Var hittar man nya vänner helt enkelt...
Vill inte behöva arbeta alla helger för att slippa vara ensam.
Hatar kommande jul och nyårshelg.

Jag har alltså vänner, men inte sådana jag kan göra detta med...
Vill gärna ha råd, tips och ideer.
Jag är 43 år och utan barn och det är inte en pojkvän jag söker utan "vänner" helt enkelt..

(Rådet Facebook har jag fått men har svårt att se det ska ge riktiga vänner)
Senast redigerad av Lillagumman66 2010-09-26 kl. 16:31.
Citera
2010-09-26, 16:31
Medlem
schtekers avatar
Gå med i SD.

Förslaget var inte helt oseriöst, kolla upp t.ex. vad röda korset har för frivilliga tjänster nära dig, eller gå med i frivillig väntjänst ( http://www.frivilligvantjanst.se/ )och ha trevligt med folk som annars bara kommer sitta ensamma hemma.

Svårt att säga vart 45åriga, obundna människor hänger. De flesta har väl som du säger familj och barn, vilket ju tar tid, och de som inte har det är nog ute efter mer än vänskap. Kanske bli scoutledare eller liknande?
Citera
2010-09-26, 16:33
Medlem
facebook är användbart om du vill styra upp aktiviteter med folk du känner, eller komma närmare folk som bara är "bekanta"

men mitt tips får nog bli att du börjar träna något.
gym och gympa på ett trevligt ställe som friskis&svettis funkar. men det bästa är ändå en aktivitet med lite mer sammanhållning. kanske en självförsvarskurs (krav maga) eller något=)
Citera
2010-09-26, 16:39
Medlem
sickpuppys avatar
Svårt fråga... Är lite grann i samma situation, även om jag är några år yngre än dig. Jag tror kanske kurser och aktiviteter är ett bra tips ändå. Välj gärna sådana där det är lite blandning på människor och åldrar (buggkurser misstänker jag lätt drar till sig många par). Kanske någon idrott om du är fysiskt orienterad?

Samtidigt tycker jag det är så synd att många helt tycks stänga ute resten av världen och glömma sina vänner så fort de fått en partner och familj.
Citera
2010-09-26, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sickpuppy
Samtidigt tycker jag det är så synd att många helt tycks stänga ute resten av världen och glömma sina vänner så fort de fått en partner och familj.

word. de lyckligaste familjerna jag känner är de som frekvent umgås med sina vänner både tillsammans med sin partner och på eget håll med t.ex. gamla lumpapolare.

OT: hur gammal är ditt barn och håller han/hon på med någon idrott t.ex. fotboll, handboll?
isåfall kan du ju bli lagledare om det fortfarande är på knattenivå. kanonsätt att lära känna föräldrar, och andra lagledare vid träningar, matcher och läger.
Citera
2010-09-26, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillagumman66
Hoppas jag hittat rätt rubrik att skriva under!!

Jag har under de senaste åren tappat bort en massa vänner pga olika omständigheter
som att de flyttat eller skaffat nya relationer där man inte passar in på vissa tillfällen
osv. Jag funderar helt enkelt hur man gör för att hitta nya vänner som man
kan göra saker med som att resa, ha fester med på helger som nyår och midsommar.
Jag har vänner, men de har sin familj och sina barn och det gör att man bara tar en fika
eller kanske går ut och äter någon gång.
Är bra vän med alla på mitt jobb men även där lever alla sitt liv för familj, barn och nu även barnbarn.

Jag är en öppen och social person och har lätt att umgås och tycker om att göra saker,
ändå verkar det hopplöst att hitta de där vännerna man förr hade då man var ett "gäng"
som alltid gjorde saker tillsammans.
Jag har flera killkompisar som varit singlar som jag gjort väldigt mkt med men när de hittar
flickvänner blir det annorlunda.

Jag har försökt börja bugga och gått någon kurs, även läst på komvux.
Var hittar man nya vänner helt enkelt...
Vill inte behöva arbeta alla helger för att slippa vara ensam.
Hatar kommande jul och nyårshelg.

Jag har alltså vänner, men inte sådana jag kan göra detta med...
Vill gärna ha råd, tips och ideer.
Jag är 43 år och utan barn och det är inte en pojkvän jag söker utan "vänner" helt enkelt..

(Rådet Facebook har jag fått men har svårt att se det ska ge riktiga vänner)

Men alltså hur kan FB ge några nya vänner? Det är väl bara till för att flasha med dem vännerna man redan har? Man får väl knappast nya kontakter?
Citera
2010-09-26, 23:58
Medlem
Kahuna!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillagumman66

Citat:
Ursprungligen postat av schteker
Gå med i SD.
Förslaget var inte helt oseriöst

Jag tror inte heller facebook är rätt väg att gå.

Däremot tror jag att schteker är inne lite på rätt spår även om jag faktiskt tror att just det du behöver är att ta ett steg längre. Svenska Motståndsrörelsen (SMR) är en organisation som många upplever har en mycket positiv verkan på deras sociala liv. Många medlemmar upplevde ofta sig själva som lite ensamma och isolerade innan de sökte medlemskap, låter lite som dig tycker jag faktiskt. Många vittnar om mängder av kontakter och massor av vänner efter bara någon månad som medlem.

Jag kan egentligen inte komma på någon anledning till att du inte borde ge detta en chans, gå in på www.patriot.nu som är deras officiella hemsida så hittar du instruktioner om hur du blir medlem.

Vid 2:10 strecket på denna video kan du se lite hur aktiviteterna går till: http://www.youtube.com/watch?v=nHUoZ3alCAk
Citera
2010-09-27, 06:54
Bannlyst
[quote=schteker]Gå med i SD.

Menar Du Spraydate med SD, eller menar Du Sverige Demokraterna*s*???
Citera
2010-09-27, 07:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hankkk
men mitt tips får nog bli att du börjar träna något.
gym och gympa på ett trevligt ställe som friskis&svettis funkar. men det bästa är ändå en aktivitet med lite mer sammanhållning. kanske en självförsvarskurs (krav maga) eller något=)

Är ingen sport människa tyvärr.. Har gått på olika saker, då gått med någon arbetskompis
eller nått.. Tränat med syrran osv..
Det känns som att hitta likasinnade just i min ålder är svårt
men nått ställe borde väl finnas..
Funderat på hund *s* Men det funkar ej med mitt arbete.
Tänker.. hur svårt ska det vara..
Borde vara massa som sitter i samma sits..
Citera
2010-09-27, 07:18
Bannlyst
Citat:

Ja många glömmer sina vänner pga av familjen, jag har iof förståelse att man går upp
i det och att man medvetet inte tänker på det.
När jag träffade min första pojkvän som jag bodde med i 14 år valde jag att umgås med
hans vänner o tappade bort mina. Big Mistake!
Nästa relation gjorde att man också var nöjd med de vänner man hade.
Att ta en fika med, att gå ut med någon gång. Resa gjorde man med pojkvännerna.
Har idag en relation men inte en lika seriös då han har barn som tar hans tid mkt.

Har inget speciellt intresse jag brinner för, annars så hade jag försökt med det.
Buggkurs, ja den drog par men en del singlar oxå. Tyvärr var det väl så att många
går det för att hitta en partner snarare än vänner kände jag.

Klaga är ingen ide utan man måste själv försöka förändra situationen.
Känns som fel ålder att hitta de där vännerna, särskilt om man bor i en liten stad.
Ändå är jag säker på det finns många i samma situation.
Citera
2010-09-27, 07:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hankkk
word. de lyckligaste familjerna jag känner är de som frekvent umgås med sina vänner både tillsammans med sin partner och på eget håll med t.ex. gamla lumpapolare.

Håller med om man ska behålla sina vänner och ha båda sidor, men de vänner jag har
som har barn o familj de bjuder ju inte direkt hem mig på t.ex nyårsafton.
Det blir mkt parmiddagar med andra som har barn.
Så är det helt enkelt..
Förut var vi kanske 8 st som umgicks på alla dessa dagar o hittade på saker,
min närmsta vän flyttade och det kom in nya pojkvänner och flickvänner och
en dag så hade hela "gänget" splittrats på nått vis.
Kontakt då och då men inte att man fixar fester eller annat längre..

OT: hur gammal är ditt barn och håller han/hon på med någon idrott t.ex. fotboll, handboll?
isåfall kan du ju bli lagledare om det fortfarande är på knattenivå. kanonsätt att lära känna föräldrar, och andra lagledare vid träningar, matcher och läger.

? Var troligtvis inte till mig, OT vet jag ej vad som menas haha lite knasig....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in