2012-08-02, 19:06
Medlem
Vi fick en rekyl efter den kraftiga uppgången, inget konstigt. Många som valde att plocka hem lite kortsiktiga vinster och desperata blankare som vill försöka trycka ner kursen igen. Se det här som ett extra gratistillfälle att köpa på er ännu mer, det kommer snart fortsätta stiga mot 18-20 igen. Rapporten var bättre än väntat, Elop har nyligen gått in tungt i aktien och snart väntar nya lanseringar. Nokia är grymt undervärderat nu och det gäller att hoppa på tåget innan det är för sent.
Citera
2012-08-02, 19:20
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cuughar
Vi fick en rekyl efter den kraftiga uppgången, inget konstigt. Många som valde att plocka hem lite kortsiktiga vinster och desperata blankare som vill försöka trycka ner kursen igen. Se det här som ett extra gratistillfälle att köpa på er ännu mer, det kommer snart fortsätta stiga mot 18-20 igen. Rapporten var bättre än väntat, Elop har nyligen gått in tungt i aktien och snart väntar nya lanseringar. Nokia är grymt undervärderat nu och det gäller att hoppa på tåget innan det är för sent.
Eller så fick ni en rekyl efter den kraftiga nedgången

Tror inte desperata blankare försökte trycka ner kursen igen. Tror snarare desperata blankare fick hugga och köpa under rekylen upp för att säkra vinsterna och att nya människor hoppade på men köptrycket varar ju inte förevigt.

Gratis?

"Tungt" är ju relativt.

Edit:
"Stephen Elop purchased 275,000 shares on July 27th and currently holds 425,000 shares of the company. Mr. Elop is President and CEO of Nokia Corporation."

Så han mer än dubblade sitt innehav till ett innehav med dagens stängningskurs värt 6,65 miljoner kronor.

Att jämföra med säg Stefan Perssons innehav i H&M...
Senast redigerad av annanmedlem 2012-08-02 kl. 19:25.
Citera
2012-08-03, 10:04
Bannlyst
Nu bär det ner till 12 igen..
Citera
2012-08-03, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalambolle
Nu bär det ner till 12 igen..

Stiger ju idag!
Citera
2012-08-03, 15:37
Medlem
Citat:
Stiger ju idag!

Ja, men aktien är extremt volatil, och är lite svårare att förutspå just nu.
Citera
2012-08-03, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemligemiljonaren
Ja, men aktien är extremt volatil, och är lite svårare att förutspå just nu.

Det är sant, på kortare sikt är Nokia en risk. Men har man lite is i magen och kan acceptera stora svängningar så kommer man tjäna mycket på sikt.
Citera
2012-08-03, 19:13
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Det är sant, på kortare sikt är Nokia en risk. Men har man lite is i magen och kan acceptera stora svängningar så kommer man tjäna mycket på sikt.
Som om det inte var det på lång sikt ..

Ryktena om nya luren dual-core och 1280x768 upplösning.

Jag hade ju kunnat tänka mig en WP8-lur utan att veta något om det men orka köpa en utdaterad.

Mer Windows RT i den, skulle ju inte ha stöd för applikationer skrivna i vare sig Silverlight eller Javascript. Så det är ju lite samma sak som vanligt för Nokia. Alla får göra om allt mest hela tiden.

Skitkul.

Frågan är ju hur många av de gamla applikationerna som kommer fungera. Men det går ju att skriva nya .. Än en gång.

Rent spontant hade jag ju hellre köpt en Galaxy Note 2 än en Lumia 910/1001/whatever.

Pluspoäng på navigeringstjänsten iofs. Google får väl fixa en offlineversion med..
Citera
2012-08-04, 10:35
Medlem
project_xs avatar
Snyggt gjort av GS att säljreka för att kunna köpa billigt. Tankar ni också nu?

http://www.nasdaq.com/symbol/nok/ins...#ixzz22UfTvhyB
Goldman Sachs shares held: 75,632,214
Change shares: +30,819,466
Change %: +68.77
Citera
2012-08-04, 14:07
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Elop timeade ju sitt köp den 27e rätt bra iaf ...

Varifrån får ni information att Elop har köpt på sig aktier?
Citera
2012-08-05, 13:33
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Vet inte var man kan se det, kanske på den finska aktien på Avanza? Verkar inte som det.

http://online.wsj.com/article/SB1000...312773340.html
http://nokiagadgets.com/2012/07/30/e...p-key-members/
Citera
2012-08-06, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip

Det stod på avanza har jag för mig. Självklart är jag med och tar rygg på Elop.
Citera
2012-08-07, 15:17
Medlem
Några intressanta nyheter om Nokia?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här