2009-10-21, 20:53
Medlem
kKoreans avatar
Nokken ligger nu p 90,80 sek.

Rekordlgt fr Nokia s vitt jag kan se, vad tror ni nu om Nokias aktie?
Nr r det dags att kpa? Sedan Q3 rapporten s har den bara sjunkit och sjunkit. Jag tror faktiskt den kommer fortstta sjunka, men inte lngre n till 85,00 sek.

Det knns som att den kommer vnda snart, och f en relativt lngsam rekyl.
Det r vad jag tror iallafall, vad tror ni sjlva?

Har Nokia fler ess i rmen n Smartphone, Booklet lanseringen?

Uppdatera grna trden med nyheter om Nokia, s vi kan ta del av kosingen sen nr det r kplge
Citera
2009-10-21, 21:07
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kKorean
Nokken ligger nu p 90,80 sek.

Rekordlgt fr Nokia s vitt jag kan se, vad tror ni nu om Nokias aktie?
Nr r det dags att kpa? Sedan Q3 rapporten s har den bara sjunkit och sjunkit. Jag tror faktiskt den kommer fortstta sjunka, men inte lngre n till 85,00 sek.

Det knns som att den kommer vnda snart, och f en relativt lngsam rekyl.
Det r vad jag tror iallafall, vad tror ni sjlva?

Har Nokia fler ess i rmen n Smartphone, Booklet lanseringen?

Uppdatera grna trden med nyheter om Nokia, s vi kan ta del av kosingen sen nr det r kplge

Hrligt med en egen Nokia-trd.

Jag tror att vndningen, nr den kommer, blir snabb. Fortstter den sjunka s gr det inget fr min del, det r en lika stor andel av samma bolag, det ska man aldrig glmma. Jag har tittat p fundamentala vrdena i aktien och kommit fram till att jag anser att Nokia r undervrderad i nulget. P 5 rs sikt r det inget snack om att kursen d ngon gng verstigit 200 kronor, det r jag vertygad om.

P kort sikt kan vad som helst hnda, men det som gr att aktien tog mycket stryk i dag r att Euron frsvagades 13 re mot kronan, vilket inverkar negativt p kursen.

Jag tycker kplget r nu, om du r lngsiktig. r du kortsiktig kanske du ska vnta, jag vet inte. Ledningen har ett par ess i rockrmen. N900, 5230, X6 och N97 Mini lanseras i q4an, ngot fr alla smaker. Jmfrelsesiffrorna kommer se mycket positiva ut i nsta rapport. Jmfrt med megafrlusten i q3 kommer samtliga nyckeltal frbttras avsevrt. Detta vet givetvis alla ngorlunda plsta mnniskor, men det finns alltid idioter.
Citera
2009-10-21, 21:18
Medlem
Nu spnar jag fritt hr, men jag r inte hundra p att Nokia-aktien kommer rusa i hjden den nrmsta framtiden. Kan redan nu sga att jag gillar aktien s det r inget personligt mot den

Nokia har ju stora marknadsandelar i Europa framfrallt (ven vissa delar i Asien och Syd-/Mellanamerika) och hr blir ju smartphones mer och mer vanliga och konkurrensen dr r stenhrd och nya aktrer, typ Apple m.fl. har lyckats bttre n vntat. Fortfarande har Nokia stor marknadsandel men tror de underskattade de nya aktrerna rejlt.

Nycklen till framgng fr Nokia ligger i USA dr de har ca 6-7% marknadsandel, vilket gr Nordamerika till en enorm marknad att frska vxa p. ven dr r konkurrensen stenhrd men Nokia har tagit upp till kamp och frsker lansera sig p alla tillgngliga ntverken (idag bara tillgngliga hos Verizon och ngot mer om jag inte minns fel). Att f ver folk frn Blackberry och Apple r svrt, men inte omjligt. P senare tid har jag mrkt d jag varit ver dr att Nokia kr mer marknadsfring, frmst p unga, och lanseringen med den billiga bookleten kommer lgligt.

Som sagt, bara spn frn mig och blandar inte in dagens kurs, men lngsiktigt tror jag p aktien d jag tror Nokia som fretag kommer vxa..
Citera
2009-10-21, 21:19
Bannlyst
Jag funderar p att slnga in 25 000 p Nokia. Knns som den r undervrderad med tanke p vilka niver den har varit p samt att den sjunkit 15% p en vldigt kort tid. Hoppas jag inte kommer ngra mig.
Citera
2009-10-21, 21:40
Medlem
kKoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Hrligt med en egen Nokia-trd.

Jag tror att vndningen, nr den kommer, blir snabb. Fortstter den sjunka s gr det inget fr min del, det r en lika stor andel av samma bolag, det ska man aldrig glmma. Jag har tittat p fundamentala vrdena i aktien och kommit fram till att jag anser att Nokia r undervrderad i nulget. P 5 rs sikt r det inget snack om att kursen d ngon gng verstigit 200 kronor, det r jag vertygad om.

P kort sikt kan vad som helst hnda, men det som gr att aktien tog mycket stryk i dag r att Euron frsvagades 13 re mot kronan, vilket inverkar negativt p kursen.

Jag tycker kplget r nu, om du r lngsiktig. r du kortsiktig kanske du ska vnta, jag vet inte. Ledningen har ett par ess i rockrmen. N900, 5230, X6 och N97 Mini lanseras i q4an, ngot fr alla smaker. Jmfrelsesiffrorna kommer se mycket positiva ut i nsta rapport. Jmfrt med megafrlusten i q3 kommer samtliga nyckeltal frbttras avsevrt. Detta vet givetvis alla ngorlunda plsta mnniskor, men det finns alltid idioter.

Hur stort gande har du i Nokken?
Citera
2009-10-21, 22:00
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kKorean
Hur stort gande har du i Nokken?

Ja, 30 % av lngsiktiga portfljen och 25 % av kortsiktiga portfljen i kpwarranter. Jag tror stenhrt p bolaget.
Citera
2009-10-21, 22:03
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RödaBaronen
Jag funderar p att slnga in 25 000 p Nokia. Knns som den r undervrderad med tanke p vilka niver den har varit p samt att den sjunkit 15% p en vldigt kort tid. Hoppas jag inte kommer ngra mig.

Ett tips kan vara att kpa i tre omgngar, fr 8 300 kronor per kp ca. Du kanske betalar ngot hgre courtage, men du kommer f ett bra snittpris. Kp en del nu, en del efter x tidsperiod och sista delen efter x tidsperiod. X kan du bara bestmma sjlv, ta en niv som passar dig, men hll p den nivn stenhrt.
Citera
2009-10-22, 21:40
Medlem
kKoreans avatar
Nokias stmning mot Apple

https://www.avanza.se/aza/press/news...icleId=1369046

Nokia har stmt Apple fr ha brutit med 10 olika tillverkningspatent som Nokia tydligen erhller.

Vad kan detta leda till? Det r troligen lngt kvar tills denna utredning r ver, men vad kan hnda tills dess? och vad hnder om Apple blir flld och mste rtta sig efter detta?

Det kan ju absolut ge Nokia ett frsprng, tills ny teknik uppfinnes
Citera
2009-10-23, 00:01
Medlem
KoettFaerss avatar
Kpte lite mer Nokia idag, frgan r hur lng tid r man villig att vnta p kp?
Citera
2009-10-23, 14:22
Medlem
Caparzos avatar
Lanseringen av N900 kommer drja minst en mnad och riskerar att missa julhandeln, uppger Di.se Hoppas nyheten drar ner kursen ngot s man kan tanka mer p nnu lgre niv.
Citera
2009-10-23, 15:39
Medlem
kKoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Lanseringen av N900 kommer drja minst en mnad och riskerar att missa julhandeln, uppger Di.se Hoppas nyheten drar ner kursen ngot s man kan tanka mer p nnu lgre niv.

Verkligen! idag hittils har den gtt upp 1.10 sek, hoppas att den inte fortstter uppt nu.
Citera
2009-10-30, 10:33
Medlem
Fortfarande vrt att kpa p sig nokia?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här