2013-02-25, 11:21
Medlem
1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
EOS, Laser och Catwalk var ju trovärdiga läckor.

Att de skulle visas idag?
Citera
2013-02-25, 14:28
Medlem
1979s avatar
.
Citera
2013-02-25, 15:51
Medlem
WeeMaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
Hur visste du det där 06:20 förresten?

Alla rykten tydde på det, spenderat natten framför twitter etc så har man det ganska på klart sen.

Citat:
Ursprungligen postat av 1979
Närå, ingen slakt. Inte än iaf.

Here är inte en nyhet. Jag har haft den i min signatur i flera månader. Grymt bra kartor.

Vet inte hur europeerna tolkade detta som positivt, men glad över det.
Sålde bort mina warranter i god tid före USA öppnade, gissar att dom inte ser det lika positivt.

Edit: Och så var vi nere på röda siffror på andra sidan atlanten..
Senast redigerad av WeeMaan 2013-02-25 kl. 16:27.
Citera
2013-02-25, 16:29
Medlem
Vad är nästa triggern här egentligen, suttit på tok för länge med denna aktie nu, skulle ha sålt av vid 30.

Är det delårsrapporten följt av stämman april/maj som kommer styra kursen upp/ner?
Citera
2013-02-25, 16:35
Medlem
WeeMaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corinus
Vad är nästa triggern här egentligen, suttit på tok för länge med denna aktie nu, skulle ha sålt av vid 30.

Är det delårsrapporten följt av stämman april/maj som kommer styra kursen upp/ner?

På medellång / lång sikt kommer vi gå upp.
Ner ikväll. Kommer krypa sig neråt sålänge det inte kommer positiva nyheter.

Finns en hel del triggers upp, så farligt att vara utanför.
Bland annat skatteproblemen i Indien. Kommer en lösning på det så blir det rally.

Det är min teori iallafall.
Citera
2013-02-25, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMaan
På medellång / lång sikt kommer vi gå upp.
Ner ikväll. Kommer krypa sig neråt sålänge det inte kommer positiva nyheter.

Finns en hel del triggers upp, så farligt att vara utanför.
Bland annat skatteproblemen i Indien. Kommer en lösning på det så blir det rally.

Det är min teori iallafall.

Jag tycker vi behöver lite mer info om det här med skatteproblemen.
Hur ligger det till egentligen? Har man fått ett krav eller har man inte fått ett krav? Överallt läser jag om kravet, men sen hittade jag Nokias eget uttalande att dom inte mottagit något formellt krav.

Förvirrad!
Citera
2013-02-25, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prisonsex
Hur ligger det till egentligen? Har man fått ett krav eller har man inte fått ett krav? Överallt läser jag om kravet, men sen hittade jag Nokias eget uttalande att dom inte mottagit något formellt krav.

Förvirrad!

Med den sanslösa byråkratin som existerar i Indien är det inte särskilt konstigt, de vet antagligen inte själva hur det ligger till. Beror på om någon korrupt ämbetsman är i akut behov av pengar eller dylikt ^^

Tror inte de kommer betala dock, känns lite väll skumt att de skulle ha "missat" betala skatt.
Citera
2013-02-25, 20:33
Medlem
WeeMaans avatar
Citat:

Förvirrad!

Extrem osäkerhet kring hur det hela ligger till, vilket reflekteras väl i aktiekursen.
Nokia säger dom har inte fått något officiellt krav och samarbetar med myndigheterna för att lösa detta snarast möjligt.
Vodafone var ju i samma sits och mig veterligen är det inte löst ännu, högsta domstolen kom fram till att dom med den aktuella lagstiftningen inte gjort något fel, sedan gick skattemyndigheten via parlamentet för att få igenom ändringar i lagstifningen..
Jävla soppa där nere. Reserverar mig för eventuella fel.

Edit: Öppnade på 3,90usd idag och nu är vi nere på 3,69. Vi ser rött imorgon.
Senast redigerad av WeeMaan 2013-02-25 kl. 20:35.
Citera
2013-02-25, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMaan
Extrem osäkerhet kring hur det hela ligger till, vilket reflekteras väl i aktiekursen.
Nokia säger dom har inte fått något officiellt krav och samarbetar med myndigheterna för att lösa detta snarast möjligt.
Vodafone var ju i samma sits och mig veterligen är det inte löst ännu, högsta domstolen kom fram till att dom med den aktuella lagstiftningen inte gjort något fel, sedan gick skattemyndigheten via parlamentet för att få igenom ändringar i lagstifningen..
Jävla soppa där nere. Reserverar mig för eventuella fel.

Edit: Öppnade på 3,90usd idag och nu är vi nere på 3,69. Vi ser rött imorgon.

Rött imorgon innebär att jag blir köpsugen. Jag var köpsugen idag men valde att öka i Traveas istället, men Nokia börjar se intressant ut igen på dagens kurs.
Citera
2013-02-25, 20:58
Medlem
WeeMaans avatar
Citat:
Rött imorgon innebär att jag blir köpsugen. Jag var köpsugen idag men valde att öka i Traveas istället, men Nokia börjar se intressant ut igen på dagens kurs.

Jag är också utanför nu just, svårt att säga när det bottnar riktigt.
Problemet är att när det väl släpper kan det gå riktigt fort uppåt och då vill man vara med.
Citera
2013-02-26, 10:12
Medlem
WeeMaans avatar
INDIEN: KRÄVER ATT UTLÄNDSKA BOLAG SKA BETALA MER SKATT - WSJ

09:56
STOCKHOLM (Direkt) Det indiska skatteverket kräver flera miljarder dollar i skatter från några av världens största multinationella bolag. Skatteverket menar att bolagen inte värderat transaktionerna vid sina indiska dotterbolag korrekt.

Det rapporterar Wall Street Journal, som skriver att utspelet hotar skapa friktioner mellan skattemyndigheter i USA och Indien och att utländska bolag riskerar att satsa mindre på Indien i en tid då landet är i stort behov av investeringar.

Under de senaste veckorna har oljebolaget Royal Dutch Shell och den brittiska teleoperatören Vodafone fått brev från det indiska skatteverket med krav om att betala högre skatter på grund av att de överfört aktier mellan sina indiska dotterbolag och andra utländska enheter till ett för lågt pris. Multinationella bolag köper frekvent aktier i sina utländska enheter som ett sätt att sätta in pengar, skriver WSJ.

Spänningarna reflekterar den växande debatten om hur multinationella bolag ska rapportera inkomster för sina dotterbolag världen över. Tillväxtländer som Indien vill ha en större del av kakan, medan USA och andra länder där de multinationella bolagen är baserade vill behålla vinsterna, och skatterna, på hemmaplan.

Amerikanska bolag som Gap, Microsoft och General Electric har haft liknande dispyter med det indiska skatteverket.

Ett annat bolag som fått en släng av sleven och ligger i tvist med det indiska skatteverket är det finländska telekombolaget Nokia.

Bland de stora svenska bolagen har H&M och IKEA aviserat att det förbereder intåg i Indien.

Johan Sunnanängs +46 8 5191 7916

Nyhetsbyrån Direkt
Citera
2013-02-26, 11:11
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Kanske jag har överskattat Nokia. Hursomhelst så har dessa läckor med åtföljande besvikelse vid presentationen en mycket negativ effekt på aktien.

Ja antar ändå att läckorna är avsiktliga men att man med dem så gott man kan försöker få uppmärksamhet från konsumenterna. Då får investerarna lätt ett negativt intryck. Fast jag undrar ändå när Laser, EOS och Catwalk kommer?

Vet inte nu om jag nu borde hålla fast vid min projektion 5-8€ vid slutet av året. Det ser optimistiskt ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in