2009-10-28, 09:18
Medlem
Adde_87s avatar
Lt oss sga att jag vill koppla in min PC p 27 tummarens video-in port och anvnda den som skrm. Hade tnkt anvnda DVI kabel, hur funkar detta? Lste att video-in va begrnsad till displayport. Detta stller allts till ett problem. Men finns de ngra adaptrar frn t.ex vga eller dvi till displayport? Varfr ska de alltid krngla till de fr sina kunder
Citera
2009-10-28, 09:20
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde_87
Lt oss sga att jag vill koppla in min PC p 27 tummarens video-in port och anvnda den som skrm. Hade tnkt anvnda DVI kabel, hur funkar detta? Lste att video-in va begrnsad till displayport. Detta stller allts till ett problem. Men finns de ngra adaptrar frn t.ex vga eller dvi till displayport? Varfr ska de alltid krngla till de fr sina kunder
Tror det r HDMI lgret som krnglar till det, dom vill inte att ngon ska kunna spela in tex en bluray film. Ls kommentarerna hr.
http://macworld.idg.se/2.1038/1.2640...e=listpostings
Citera
2009-10-28, 11:55
Bannlyst
r snuskigt pepp, fr eventuellt min iMac 27" imorgon..

Rekomendera lite schyssta hgtalare
Citera
2009-10-28, 12:59
Medlem
Adde_87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Tror det r HDMI lgret som krnglar till det, dom vill inte att ngon ska kunna spela in tex en bluray film. Ls kommentarerna hr.
http://macworld.idg.se/2.1038/1.2640...e=listpostings

Hittade ven detta http://www.appleinsider.com/articles...ort_input.html

Ser inte direkt ljust ut. Varfr ska en sdan basic grej inte fungera? Sg att sjlva datordelen i ens iMac dr.. d kan man inte anvnda skrmen till en annan dator? Idioti. Brjar tveka p om de blir nt kp
Citera
2009-10-28, 15:41
Bannlyst
Citat:

Ser inte direkt ljust ut. Varfr ska en sdan basic grej inte fungera? Sg att sjlva datordelen i ens iMac dr.. d kan man inte anvnda skrmen till en annan dator? Idioti. Brjar tveka p om de blir nt kp
Vad jag vet har man aldrig tidigare kunnat anvnda en iMac som extern skrm. Dessutom tror jag heller inte att din id med att anvnda iMacen som extern skrm om datordelen dr eftersom vi talar om en och samma enhet, iMac r inte uppdelad p det sttet som du verkar tro. Finns allts ingen "skrmdel" eller "datordel".
Fr vrigt hller jag med, jag funderade frst p att kpa en istllet fr en tv till mitt kommande trnga studentrum men d skulle jag vilja ha en riktig ingng fr spelkonsoller och liknande. Jag behver den andra sidan inte frrens om ett par r s jag hoppas fortfarande p att det kommer i framtida versioner.
Vet dock att Elgato EyeTV har en RGB-ingng s via USB kan man koppla in enheter med RGB, men d fr man s klart nja sig med analog signal.
Citera
2009-10-28, 20:34
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:

Str ditt val och hnger p det?
Citera
2009-10-29, 01:15
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bantumi
Fr vrigt hller jag med, jag funderade frst p att kpa en istllet fr en tv till mitt kommande trnga studentrum men d skulle jag vilja ha en riktig ingng fr spelkonsoller och liknande. Jag behver den andra sidan inte frrens om ett par r s jag hoppas fortfarande p att det kommer i framtida versioner.

Mac mini, TV, trdls MM & tangentbord - kan det bli mer perfekt?
Citera
2009-10-29, 10:39
Medlem
fatattacks avatar
Hller med till viss del. Min Mini fungerar ua men min platt tv r inte optimal. Innan man kper resp produkt br man verkligen kontrollera att de passar bra ihop. Min platt tv som nu har ngra r p nacken med bla bara hd-ready, dvs hd-emulering ger inte den kvalitet p bilden som egentligen krvs. Lite diffus samt med frgkast som jag inte gillar. S kolla att tv'n pallar.

Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Citera
2009-10-29, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Jo det r s jag har nu, exkl. MM, fungerar utmrkt men problemet uppstr nr jag antagligen flyttar in i ett litet studentrum, d har jag pltsligt inte plats fr bde en stationr dator och en tv utan att det ser ut som att jag bor i en liten elektronikaffr.
Drfr vore det fint att kunna kombinera dessa i en stationr med mjlighet att koppla in andra enheter. Men icke!
Citera
2009-10-29, 19:41
Medlem
Sweetiepies avatar
Fick min iMac 27" igr och jag upplevt att datorn brja lagga extremt mycket.. ven om inget r igng och aktivitetshanteraren r tom.

S hittar jag fljande trd... jag r inte ensam om problemet.

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=810722

Bara s ni vet om ni tnkt kpa s kan det vara vrt att vnta kanske.
Jag hoppas bara det tgrdas i 10.6.2 eller ngon annan update.
Citera
2009-10-29, 22:08
Medlem
Flrps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bantumi
Jo det r s jag har nu, exkl. MM, fungerar utmrkt men problemet uppstr nr jag antagligen flyttar in i ett litet studentrum, d har jag pltsligt inte plats fr bde en stationr dator och en tv utan att det ser ut som att jag bor i en liten elektronikaffr.
Drfr vore det fint att kunna kombinera dessa i en stationr med mjlighet att koppla in andra enheter. Men icke!

Tejpa upp Minin bakom TV:n
Citera
2009-10-30, 20:27
Medlem
wilcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antefh
Hur funkar 27" med 256 mb grafikkortet?

CoD 4, Crysis etc.

+1

skulle vara roligt om nn som hade 27" svarade p detta, plus hur skrmen r i vrigt responstid, etc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in