2010-03-18, 17:03
Medlem
cyber_zekes avatar
Sju helvetes bump, men jag måste bara säga att när jag läste dom här i min ungdom (runt -76 -77) så berörde dom mig på ett speciellt sätt. Jag vet inte hur jag skall förklara det, men dom var "läskiga" på något sätt. jag tänkte faktiskt köpa samlings utgåvan som skulle ha kommit för ett tag sedan, men det projektet har nog runnit ut i sanden. Det blir väl att kolla in tradera...
Citera
2010-06-06, 08:51
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Jag utbringar en skål för denna fantastiska serie som på något mystiskt sätt har format mig!
Roffe lever och frodas i Solna för övrigt.
Citera
2010-06-06, 11:58
Medlem
Stabyrinths avatar
He, jag trodde jag var den ende som fått peddovibbar av serien men icke!
Citera
2010-06-06, 16:48
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabyrinth
He, jag trodde jag var den ende som fått peddovibbar av serien men icke!
Förvisso, men det är skillnad på tanke och handling. Tycker du för övrigt inte att det är kul med ett kulturellt uttryck som går över gränsen, men som förvisso inte är moraliskt försvarbart? Intressant åtminstone i mina ögon.
Citera
2010-06-06, 18:39
Medlem
Stabyrinths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.A.M.F
Förvisso, men det är skillnad på tanke och handling. Tycker du för övrigt inte att det är kul med ett kulturellt uttryck som går över gränsen, men som förvisso inte är moraliskt försvarbart? Intressant åtminstone i mina ögon.

Nej. Man får gärna slunga sig över gränser med katapultstol, men är det inte moraliskt försvarsbart blir man bara illa till mods.

Mystiska 2:an var dock fullständigt harmlös, men kul att fler än jag fick "vibbar".
Jag håller också med om att den kändes "läskig".
Citera
2010-06-07, 13:29
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Nej. Man får gärna slunga sig över gränser med katapultstol, men är det inte moraliskt försvarsbart blir man bara illa till mods.

Mystiska 2:an var dock fullständigt harmlös, men kul att fler än jag fick "vibbar".

Du har tydligen inte läst "mysteriet på fågelön"...
Citera
2010-06-07, 15:04
Medlem
Stabyrinths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.A.M.F
Du har tydligen inte läst "mysteriet på fågelön"...

Nej, minns inte vad det var jag läste men det fanns ingen ö med.

Hurså, var den inte läskig, eller var det en pederastorgie?
Citera
2010-06-07, 19:21
Bannlyst
Mystiska 2:an är grym. Rolf Gohs är grym.
Citera
2010-06-07, 20:59
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:

Den finns upplagd här i tråden, Sacho inleder romans med en snubbe i 25-årsåldern.
Citera
2010-06-08, 10:31
Medlem
Stabyrinths avatar
Aha, missade det, tack. Nästan tråkigt att inte kunna spekulera mer.

Tänkte först säga att det inte var hela världen, men
Pederasti+politisk korrekthet+tråkighet är bara för mycket.
Citera
2010-06-16, 12:15
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Måste bara utbringa en skål och en hyllning till Roffe och Mystiska 2:an, den bästa serie som någonsin skapats!
Citera
2010-06-20, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Rolf Gohs är tyvärr numera avliden. Han tecknade utöver Mystiska 2:an även Fantomen. Gjorde även en väldig massa Fantomen-omslag under åren...

Rolf Gohs lever.

Vad gäller mystiska tvåan så hittade jag något intressant: av den här kommentatorsfältsdialogen [sic] så verkar det som att förebilden till Sacho vill ha kontakt med Rolf: http://www.david.nu/rolf-gohs-mystiska-2an_57

Är det någon som sitter på Fågelön, förresten? Skulle gärna läsa den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in