2010-06-28, 08:54
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prafjessor
Rolf Gohs lever.

Vad gäller mystiska tvåan så hittade jag något intressant: av den här kommentatorsfältsdialogen [sic] så verkar det som att förebilden till Sacho vill ha kontakt med Rolf: http://www.david.nu/rolf-gohs-mystiska-2an_57

Är det någon som sitter på Fågelön, förresten? Skulle gärna läsa den.

Fågelön är länkad här i tråden någonstans.
Citera
2011-10-06, 19:07
Medlem
Secunduss avatar
Planerna på att ge ut den Mystiska 2:an-samling som man skjutit på i flera år verkar nu helt ha lagts ner. Har haft den på bevakning sen 2008 men fick nu beskedet att boken är "definitivt slut" och att "titeln har utgått ur sortimentet".

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9197591963
Citera
2011-10-08, 09:41
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Secundus
Planerna på att ge ut den Mystiska 2:an-samling som man skjutit på i flera år verkar nu helt ha lagts ner. Har haft den på bevakning sen 2008 men fick nu beskedet att boken är "definitivt slut" och att "titeln har utgått ur sortimentet".

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9197591963

MENJÄVLACPKUKBÖGHORAHELVETE!!!!! VITTO!!!!!

Det här hade jag längtat efter länge, förvisso har jag allt, men jag vill inte tumma dom exen igen förns jag får kids. Funderar seriöst på att köpa ett hekto tjack och bara trycka , pressa, limma, utforma, konsultera och ge ut på egen hand...

Nån som har kontakt med Roffe? Kan ingen stressa honom?
Citera
2011-10-09, 10:05
Medlem
Secunduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.A.M.F
MENJÄVLACPKUKBÖGHORAHELVETE!!!!! VITTO!!!!!

Det här hade jag längtat efter länge, förvisso har jag allt, men jag vill inte tumma dom exen igen förns jag får kids. Funderar seriöst på att köpa ett hekto tjack och bara trycka , pressa, limma, utforma, konsultera och ge ut på egen hand...

Nån som har kontakt med Roffe? Kan ingen stressa honom?

Det verkar inte vara där problemet ligger. Om jag förstått läget rätt är det förlaget som lagts ner.
Citera
2011-10-09, 11:12
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Det verkar inte vara där problemet ligger. Om jag förstått läget rätt är det förlaget som lagts ner.

Jävlar vad surt. Roffes kulturella välgärning hade gjort sig utsökt i några samlarvolymer. Dessvärre finns det väl inte mycket man kan göra. Favoritäventyr någon? Mitt är lätt "det mystiska brevet". Förändrade mitt liv.
Citera
2011-10-09, 18:32
Medlem
ZlatanManias avatar
Han är tyvärr avliden!

Diggar namnet på serien dock!
Citera
2011-10-10, 19:11
Medlem
Secunduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Han är tyvärr avliden!

Nä.
Citera
2011-10-11, 11:39
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Nä.

Verkar som att du har lite koll, har du någon kontakt med honom? Eller har haft? Har du något favoritäventyr?
Citera
2011-10-11, 12:16
Medlem
morkfromorks avatar
Det finns en enda i sverige med det namnet, 77år och bor i Solna.
Citera
2011-11-08, 19:00
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Har nyss knåpat ihop ett brev till Rolf med lite hyllningar och med förhoppningar att han har hälsan kvar, och att vi är många som minns hans livsverk.
Citera
2012-01-31, 12:00
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Dags att bumpa den här lite, vad har ni för favoritäventyr? Är det nån som sitter på det sista avsnittet förresten?
Citera
2013-07-30, 15:52
Medlem
Wristcutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.A.M.F
Dags att bumpa den här lite, vad har ni för favoritäventyr? Är det nån som sitter på det sista avsnittet förresten?

Och igen.

Herregud, vårt rike har inte haft en mästerligare serietecknare, det är sanslöst att den samlade serien ännu inte släppts i omnibusutgåva.

Favoritserien? Hmm. Nog den där de blir vänner med den där killen som blir slagen av sin far, vad heter den? Finns på album vet jag (har den här hemma någonstans, kan kolla upp om ett litet tag).

Blev själv pryglad av farsdjävulen i barndomen, så jag kunde relatera något oerhört till den. Aldrig att någon lika mörk barn- och ungdomsserie skulle släppas idag. Och skamligt är väl det.

De antinostalgiska sjuttiotalisterna kan snacka hur mycket de vill om DDR-Sverige och barnkulturutbudet då, men det fanns ju riktigt seriös och bra skit också.

Tycker vi alla flashbackare här som uppskattar Rolf Gohs och hans livsgärning borde göra en gemensam sak och bomba hans brevlåda med välformulerade kärleksbetygelser till hans verk.

För han lever än, va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in