• 1
  • 2
2002-09-19, 16:42
Medlem
Vad hände med tecknaren Rolf Gohs och hans serie Mystiska 2:an. Lever Rolf? Finns serien kvar? Någon som vet något om denna serie?
Citera
2002-09-20, 12:11
Medlem
diskodiks avatar
Oj, Mystiska 2:an... Vad jag vet så kom det väl bara två album?
Citera
2002-09-20, 15:18
Bannlyst
Lite om 2:an och Gohs...

Rolf Gohs är tyvärr numera avliden. Han tecknade utöver Mystiska 2:an även Fantomen. Gjorde även en väldig massa Fantomen-omslag under åren...
Citera
2002-09-21, 22:17
Medlem
I nästkommande tre nummer av Fantomen kommer en ny serie av Rolf Gohs. Citat ur senaste Fantomen:

"DOM OSKYLDIGA
En av årets stora seriehändelser! Det är en ära att presentera Rolf Gohs ("Mystiska 2:an") återkomst till seriesidorna i denna tidning. Det sker med en berättelse, baserad på verkliga händelser, om ett barnkorståg som drog fram genom 1200-talets Europa. Umbäranden, grymhet och hjältemod kantade deras väg - och vi får följa deras öden i tre, omskakande, delar."
Citera
2002-09-22, 13:20
Medlem
ryllemans avatar
det kom fyra album med duon;
Dockan som inte kunde sova
Glaspyramiderna
Superhjälten och Sacho
Stefan och langaren.
och så gick faktiskt serien i en egen tidning en kort period mellan -70 och
-73. 7 nummer kom det av den.
Citera
2002-09-27, 21:00
Medlem
Fantomen äger!

Så jävla bra biserier, Thorgal är min favorit!
Citera
2002-10-12, 03:29
Medlem
Stefan och langaren Är det den där dom är på plattan och jag tror det var nåt rån mot en kiosk eller nåt sånt.. Eller är jag helt ute och cycklar??
Citera
2006-05-19, 12:26
Medlem
God vigör

Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Rolf Gohs är tyvärr numera avliden. Han tecknade utöver Mystiska 2:an även Fantomen. Gjorde även en väldig massa Fantomen-omslag under åren...
Ursäkta att jag bumpar en fyra år gammal tråd. Men sådana här missar måste rättas till. Rolf Gohs lever och kommer dessutom att komma med ett album under våren 2007 - en ny version av hans serie om Barnkorståget.
Citera
2006-05-23, 16:17
Citat:
Ursprungligen postat av mikkeX
Ursäkta att jag bumpar en fyra år gammal tråd. Men sådana här missar måste rättas till. Rolf Gohs lever och kommer dessutom att komma med ett album under våren 2007 - en ny version av hans serie om Barnkorståget.

Brevväxlade med snubbbe här om året å ja, då mådde han mkt bra.
Citera
2006-07-27, 16:57
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Hm... Jag sitter inne med lite smaskig information om denne Rolf Gohs, verkligen smaskig!
Men jag är inte helt hundraprocentigt säker på att det stämmer. Jag är säker till 99% men så länge jag inte är helt säker så vill jag inte vara skyldig till att sprida ut lögner, speciellt inte om det är så allvarligt som detta.
Så jag får hålla käft.

Men jävlar vad det drar i mig!
Citera
2006-07-27, 17:00
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Hm... Jag sitter inne med lite smaskig information om denne Rolf Gohs, verkligen smaskig!
Men jag är inte helt hundraprocentigt säker på att det stämmer. Jag är säker till 99% men så länge jag inte är helt säker så vill jag inte vara skyldig till att sprida ut lögner, speciellt inte om det är så allvarligt som detta.
Så jag får hålla käft.

Men jävlar vad det drar i mig!

Seså, gola nu.
Citera
2006-07-27, 18:06
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Wittgenstein:

Nej, jag kan inte. Det är med största sannolikhet sant men om, OM det inte skulle vara sant så vore det ju hemskt om ett sådant rykte skulle komma ut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in