2006-08-06, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskhals
Kommer fler, kan lägga upp länk i tråden.. nåt spec önskemål?

langaren?
tackar tackar! lägg gärna upp det du har efterhand som du har tid, langaren hade varit sjysst o få!
Citera
2008-02-14, 21:14
Medlem
raskenss avatar
Köpte ett gammalt nummer av Comet i dag mest av en slump då jag egentligen sökte några elixirnummer och blev något konfunderar när jag läste äventyret med mystiska 2:an. Enligt seriewikin så blev Comet ganska snart nedlagt efter denna serie och utgåvan drogs in. Av dom tidigare inläggen så kan man kanske ana vissa saker hos tecknaren Gohs. Ovanligt också att det var Semic som var utgivare dom var väl inte kända för de mer vågade serierna. Eller var det ett försök att fånga upp Epix -läsarna?

Här är en inscannad verison från det märkliga äventyret fågelön:
http://rapidshare.de/files/38577619/f_geloen_2an.PDF.html
Citera
2008-02-14, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Köpte ett gammalt nummer av Comet i dag mest av en slump då jag egentligen sökte några elixirnummer och blev något konfunderar när jag läste äventyret med mystiska 2:an. Enligt seriewikin så blev Comet ganska snart nedlagt efter denna serie och utgåvan drogs in. Av dom tidigare inläggen så kan man kanske ana vissa saker hos tecknaren Gohs. Ovanligt också att det var Semic som var utgivare dom var väl inte kända för de mer vågade serierna. Eller var det ett försök att fånga upp Epix -läsarna?

Här är en inscannad verison från det märkliga äventyret fågelön:

Så jävla lyxig serie! Tack för att du delade med dig.
Citera
2008-02-15, 08:18
Avslutad
Citat:

Detta var väl det medvetna slutet på serien?
Vill minnas att det inte heller är Rolf Gohs som skrivit manus, bara tecknat..
Å ja, jag får lite peddovibbar av denna.
Citera
2008-02-15, 08:46
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Citat:
Länken funkar inte. Jag får bara upp själva uppladdningssidan.
Citera
2008-02-15, 08:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Flaskhals:

Återkommer till dig efter helgen via pm, ok? Just nu så ska jag iväg och kommer inte att umgås med datorn på hela helgen.

I', still waiting for that PM
Citera
2008-02-16, 02:19
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskhals
Detta var väl det medvetna slutet på serien?
Vill minnas att det inte heller är Rolf Gohs som skrivit manus, bara tecknat..
Å ja, jag får lite peddovibbar av denna.

peddovibbar i max skulle man kunna säga. Enligt albumet så var både Story, teckning, färg Rolf Gohs, Text Stefan Stenudd, så det var Gohs egen fantasi här.

Angående färgsättningen i serien så var den tydligen rätt så ovanlig och hade aldrig använts i Sverige tidigare. När sidorna var färdigtuschade gjordes blåtryck av varje sida som sen färglades för hand av Gohs. Detta enligt notis i Tidningen Comet. Ganska läckert tecknat ändå trots det rätt så suspekta temat.
Senast redigerad av raskens 2008-02-16 kl. 02:22.
Citera
2008-02-16, 05:40
Medlem
Tagelbergs avatar
Citat:
peddovibbar i max skulle man kunna säga. Enligt albumet så var både Story, teckning, färg Rolf Gohs, Text Stefan Stenudd, så det var Gohs egen fantasi här.

Det tycker jag är att överdriva. Sacho ska ju vara någonstans runt 16 och flickans bror ska vara något över 20.

Citat:
Angående färgsättningen i serien så var den tydligen rätt så ovanlig och hade aldrig använts i Sverige tidigare. När sidorna var färdigtuschade gjordes blåtryck av varje sida som sen färglades för hand av Gohs. Detta enligt notis i Tidningen Comet. Ganska läckert tecknat ändå trots det rätt så suspekta temat.

Den metoden utvecklades av studio Herge och har använts i franska och belgiska album. Jag har själv färglagt ett seriealbum med den metoden.
Citera
2008-02-16, 11:13
Medlem
Ledarens avatar
Väldigt mystisk serie den där fågelön.
Citera
2008-02-16, 12:38
Medlem
Akademikerns avatar
Mystiska 2:an alltså... Tar han den i tvåan?
Citera
2008-02-16, 15:01
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelberg
Det tycker jag är att överdriva. Sacho ska ju vara någonstans runt 16 och flickans bror ska vara något över 20.

Jag har inte hittat några exakta uppgifter på vilken ålder Stefan och Sacho är annat än "nedre tonåren" och "förpuberteten". Jag skulle gissa på snarare 13-14år än 16.
Citera
2008-02-16, 21:16
Medlem
Någon som har koll på när den första Mystiska 2:an-samlingen kommer ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in