2016-07-28, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av youknowwhy
Eftersöker inket som den här användaren på IG har: https://www.instagram.com/rustcounty/
Förstått att det är hemmagjort men undrar om någon vet vad som blandats? Någon form av syra med tanke på hur det fräter i ena klippet.. Påminner om NBC-tagsen på Centan som är omöjlig att buffa..
Några inlägg upp så ställdes samma fråga plus att det till och med finns en tråd inte alls långt ned...
(FB) Rostiga tags
Citera
2016-07-28, 13:20
Medlem
Skid-masks avatar
Citat:
Eftersöker inket som den här användaren på IG har: https://www.instagram.com/rustcounty/
Förstått att det är hemmagjort men undrar om någon vet vad som blandats? Någon form av syra med tanke på hur det fräter i ena klippet.. Påminner om NBC-tagsen på Centan som är omöjlig att buffa..

Koncentrerad saltsyra, inget man skall använda om man inte vet hur man hanterar det.
Citera
2016-07-28, 17:53
Medlem
youknowwhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skid-mask
Koncentrerad saltsyra, inget man skall använda om man inte vet hur man hanterar det.

Så enbart saltsyra i en penna som håller för detta borde ge likadant resultat?
Givetvis får man använda speciella skyddshandskar, ögonskydd & munskydd annars är man nog rätt stekt.
Citera
2016-07-28, 20:04
Medlem
Anar att detta är rätt tråd.
Jag har kommit över en burk brun rollerfärg, och vill blanda ut den så den blir mörkare. har en dunk rött alkej som jag avskyr, kommer det funka att blanda ut rollerfärg med?
Citera
2016-07-29, 08:17
Medlem
Skid-masks avatar
Citat:
Så enbart saltsyra i en penna som håller för detta borde ge likadant resultat?
Givetvis får man använda speciella skyddshandskar, ögonskydd & munskydd annars är man nog rätt stekt.

Aldrig testat detta själv, men det är saltsyra som används iallafall. Hur koncentrerat man måste ha för samma effekt vet jag inte. Läste i andra tråden om detta att någon köpt syra av instagramanvändaren.
Citera
2016-07-29, 11:21
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surfbluesshitgaze
Anar att detta är rätt tråd.
Jag har kommit över en burk brun rollerfärg, och vill blanda ut den så den blir mörkare. har en dunk rött alkej som jag avskyr, kommer det funka att blanda ut rollerfärg med?
Stor om inte fullständig risk att det skär sig. Bättre att byta alkejen emot svart pigment
Kolpulver har jag spätt med i kristider, färgen blev flammigt svart men klart mörkare, funkar nog på alla lösningsmedel. Bara köp en färgprov svart annars och häll i, svart är så dominant kraftigt att 1/20 ger mycket.
Citera
2016-07-29, 21:24
Medlem
Citat:

Shiiit mannen, det e väl ba att du skriver till dom asså. jävligt prisvärt för jag svär att detta är fan det sjuukaste inket jag nånsin sett! Har röstat sönder varenda jävla yta hehe.. undrar vad buffarna tycker om att dra fram slipmaskinen utan resultat . Jag använder bara plasthandskar solbriller o klarar mig väl
Citera
2016-09-08, 04:34
Medlem
montanamonsters avatar
Hur gör man ett bra lim som sitter på rutor?
Citera
2016-09-08, 19:15
Medlem
dublundarjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av montanamonster

Du menar glas ets?
Citera
2016-09-09, 21:01
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dublundarju
Du menar glas ets?
Lipsyl och stearin sitter jävligt bra på glas också. 2kontaktslim har någorlunda etsande verkan, mycket svårt att få bort när det gulnat i alla fall.
Citat:
Ursprungligen postat av montanamonster
Citera
2016-09-10, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dublundarju
Du menar glas ets?
Jag tror han menar lim. Typ egna stickers.
Citera
2016-09-11, 14:24
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zomogen
Jag tror han menar lim. Typ egna stickers.
Potatis-/tapetklister. Pytsa i trälim om det ska bli extra kläm i det. Lika bra att ha det vattenbaserat då kostnaden går ner och arbetsåtgärden blir inte lika vådligt outhärdlig.

Har nån tips på ink som faktiskt ger stains, alt. ytor som garanterat ger stains (med inket) ... något bra pigment finns längre bak i tråden, sugen på billigt bläck.
Senast redigerad av GoUoD 2016-09-11 kl. 14:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in