2009-06-14, 14:40
Medlem
Jag har testat Molotow Speedflow. Funderar på att köpa det igen. Folk säger att coversallen är bra den också. Vilken ska jag välja?
Citera
2009-06-14, 14:54
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugatir
Jag har testat Molotow Speedflow. Funderar på att köpa det igen. Folk säger att coversallen är bra den också. Vilken ska jag välja?
speedflow skulle jag köpt. Vad du väljer är upp till dig.
Citera
2009-06-14, 15:24
Medlem
Bulbasaurs avatar
Någon som har koll på vad bromsvätska egentligen gör i ett ink, fungerar den som lubrikant?
Citera
2009-06-14, 15:54
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur
Någon som har koll på vad bromsvätska egentligen gör i ett ink, fungerar den som lubrikant?
Torkar långsammare.
Citera
2009-06-14, 17:03
Medlem
foshiznits avatar
[quote=Bulbasaur]Någon som har koll på vad bromsvätska egentligen gör i ett ink, fungerar den som lubrikant?[/QUOTE=Bulbasaur]

gör så att inket suger in i sig i vissa material.. tex betong och liknande
Citera
2009-06-15, 10:08
Medlem
Necrodomuss avatar
Citat:

Vad jag fått ut av att läsa den här tråden alldeles för många gånger är att det som parkråtta sa saktar ner torktiden vilket gör att pigment mm. får längre tid på sig att tränga in i ytan. Samt att det skall ha en viss frätande effekt på lack om jag förstått det hela rätt. Vilket då är tänkt att leda till ghosts.

Jag vet inte utan sammanfattar bara vad jag tror personer med iaf en gnutta insikt har skrivit.
Citera
2009-06-15, 12:47
Medlem
Brunnsparkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necrodomus
Vad jag fått ut av att läsa den här tråden alldeles för många gånger är att det som parkråtta sa saktar ner torktiden vilket gör att pigment mm. får längre tid på sig att tränga in i ytan. Samt att det skall ha en viss frätande effekt på lack om jag förstått det hela rätt. Vilket då är tänkt att leda till ghosts.

Jag vet inte utan sammanfattar bara vad jag tror personer med iaf en gnutta insikt har skrivit.

Låter rimligt, jag har också en fråga som tillhör ämnet lite. Vad gör Hammarlack egentligen? vad är det? skymtade en burk i en färgaffär.
Citera
2009-06-15, 13:23
Medlem
Paperkorgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunnsparken
Låter rimligt, jag har också en fråga som tillhör ämnet lite. Vad gör Hammarlack egentligen? vad är det? skymtade en burk i en färgaffär.

Googlade:

Hammarlack används som täckfärg på rostskyddsgrundade plåt- och stålytor inom- och utomhus, som exempelvis brevlådor, cyklar, järnstaket och trädgårdsredskap. Hammarlack har god utomhusbeständighet i måttligt aggressiv miljö och ger stark, reptålig yta. Hammarslagseffekten kan variera något mellan de olika kulörerna. Vit ger enbart en emaljliknande yta, utan hammarslagseffekt.
Citera
2009-06-15, 21:07
Medlem
Bulbasaurs avatar
Om man nu vill att det ska torka långsamt, varför tillsätter man inte bara några ml matolja?
Citera
2009-06-15, 21:36
Medlem
saturs avatar
Citat:
Om man nu vill att det ska torka långsamt, varför tillsätter man inte bara några ml matolja?
för att citera Necrodomus;
"Vad jag fått ut av att läsa den här tråden alldeles för många gånger är att det som parkråtta sa saktar ner torktiden vilket gör att pigment mm. får längre tid på sig att tränga in i ytan. Samt att det skall ha en viss frätande effekt på lack om jag förstått det hela rätt. Vilket då är tänkt att leda till ghosts."
Citera
2009-06-15, 22:58
Medlem
ettäpples avatar
Ni har väll säkert hört det här "receptet" tidigare men skriver det ändå

1 hammarlack
1 oljebaserad "konstnärs"färgtub
1 lacknafta

tunna ut hammarlacken med lacknafta till en lagom tunn konsistens sen blandar du i en oljebaserad färgtub och vips du har ett schyst ghetto junobo

ett tips är att använda färger som inte är så vanliga och står ut mer som typ orange,ljusblå,rosa,gul osv..
Citera
2009-06-16, 17:14
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettäpple
Ni har väll säkert hört det här "receptet" tidigare men skriver det ändå

1 hammarlack
1 oljebaserad "konstnärs"färgtub
1 lacknafta

tunna ut hammarlacken med lacknafta till en lagom tunn konsistens sen blandar du i en oljebaserad färgtub och vips du har ett schyst ghetto junobo

ett tips är att använda färger som inte är så vanliga och står ut mer som typ orange,ljusblå,rosa,gul osv..

VIt hammarlack menar du då eller? För annars finns ju hammarlack i många olika roliga färger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in