2009-06-16, 20:49
Medlem
ettäpples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
VIt hammarlack menar du då eller? För annars finns ju hammarlack i många olika roliga färger.

Jo precis , man kan ta i ett par droppar silver för cool effekt men inte mkt!
Citera
2009-06-17, 00:17
Medlem
Brunnsparkens avatar
Citat:
VIt hammarlack menar du då eller? För annars finns ju hammarlack i många olika roliga färger.

Något med lite mörkare pigment skulle jag tippa på, kanske blått eller svart.
Citera
2009-06-19, 00:12
Medlem
BotkyrkaOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettäpple
Ni har väll säkert hört det här "receptet" tidigare men skriver det ändå

1 hammarlack
1 oljebaserad "konstnärs"färgtub
1 lacknafta

tunna ut hammarlacken med lacknafta till en lagom tunn konsistens sen blandar du i en oljebaserad färgtub och vips du har ett schyst ghetto junobo

ett tips är att använda färger som inte är så vanliga och står ut mer som typ orange,ljusblå,rosa,gul osv..

Byt ut naftan mot aceton och effekten blir mycket bättre!
Citera
2009-06-19, 00:19
Medlem
tinkones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BotkyrkaOG
Byt ut naftan mot aceton och effekten blir mycket bättre!
Byt ut acetonet mot xylen och effekten blir ännu bättre
Citera
2009-06-19, 16:11
Medlem
Skulle behöva lite hjälp med val av ink. Har nästan ingen alls erfarenhet av inks eller flows överhuvudtaget och skulle behöva lite hjälp hjälp med vilken typ av ink jag ska köpa. Som flow hade jag först tänkt köpa en Postermarker 12mm eftersom det är den jag har mest erfarenhet av men nu verkar det som att det inte finns sådana pennor utan fyll på HL (det är HL jag kommer använda eftersom att jag bor i Sthlm). Så då tänkte jag köpa en Montana Gold Marker 15mm, eftersom de verkar vara ungefär likadana som PM 12mm och jag har läst lite bra grejer om den.

Nu till de riktiga frågorna. Är de färdiga inken de säljer på HL helt värdelösa? Jag kollade lite på hemsidan och det verkar som att det man kan välja på är:
Dinferno
Corio
Alkej
Mr Black & White
On The Run Ink
Grog

Vilka är era erfarenheter av dessa inks? Vilket borde jag verkligen köpa och vilket borde jag hålla långt avstånd ifrån? Är de man blandar själv mycket bättre? Fungerar vissa av dessa inks inte alls med den flow jag tänkt köpa? Fungerar något av dessa extra bra med den flowen jag tänkt köpa?

Hjälp en toy pls.
Citera
2009-06-19, 18:14
Medlem
foshiznits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onionflip
Skulle behöva lite hjälp med val av ink. Har nästan ingen alls erfarenhet av inks eller flows överhuvudtaget och skulle behöva lite hjälp hjälp med vilken typ av ink jag ska köpa. Som flow hade jag först tänkt köpa en Postermarker 12mm eftersom det är den jag har mest erfarenhet av men nu verkar det som att det inte finns sådana pennor utan fyll på HL (det är HL jag kommer använda eftersom att jag bor i Sthlm). Så då tänkte jag köpa en Montana Gold Marker 15mm, eftersom de verkar vara ungefär likadana som PM 12mm och jag har läst lite bra grejer om den.

Nu till de riktiga frågorna. Är de färdiga inken de säljer på HL helt värdelösa? Jag kollade lite på hemsidan och det verkar som att det man kan välja på är:
Dinferno
Corio
Alkej
Mr Black & White
On The Run Ink
Grog

Vilka är era erfarenheter av dessa inks? Vilket borde jag verkligen köpa och vilket borde jag hålla långt avstånd ifrån? Är de man blandar själv mycket bättre? Fungerar vissa av dessa inks inte alls med den flow jag tänkt köpa? Fungerar något av dessa extra bra med den flowen jag tänkt köpa?

Hjälp en toy pls.
Alkej alla gånger om. Eller om du vill bara ha 250 ml så är nog Dinferno de bästa valet, lite väl tunt, corio har blivit riktigt kasst än va de var innan, Grog bleks jävligt hårt i solen och om du lägger en tag som inte är inomhus eller på ställen där de inte är så mycket sol,är la sådär om du lägger i lite smaskiga grejer.. Mr Black har jag hört att de bleks inte så mycket som Grog. Jag funderar på att handla in lite Molotow ink. Coversall, bara hört bra saker om de.
Citera
2009-06-19, 20:50
Medlem
ettäpples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foshiznit
Alkej alla gånger om. Eller om du vill bara ha 250 ml så är nog Dinferno de bästa valet, lite väl tunt, corio har blivit riktigt kasst än va de var innan, Grog bleks jävligt hårt i solen och om du lägger en tag som inte är inomhus eller på ställen där de inte är så mycket sol,är la sådär om du lägger i lite smaskiga grejer.. Mr Black har jag hört att de bleks inte så mycket som Grog. Jag funderar på att handla in lite Molotow ink. Coversall, bara hört bra saker om de.

haha corio har ju jävla grymma färger så jag tipsar att blanda ut det med vit grog elr marsch t-grade efter som båda dom är ALKOHOL baserade färger så dom blandar alltså bra med ink och då både håller det sig bättre ute och ser snyggare ut !

http://www.youtube.com/watch?v=I95d4bAo-2o

(spola till runt 1:00 där ser du hur corion är )
Citera
2009-06-20, 16:43
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onionflip

Dinferno
Corio
Alkej
Mr Black & White
On The Run Ink
Grog

Hjälp en toy pls.

Köp dig en postermarker i alla fall, och kör slut orginalfyllen på lyktstolpar, elskåp och annat som aldrig buffas innan du fyller på den med nytt ink. Jag skulle köpa alkej, det jag själv kör med nu och det är fintfint. Har provat påde blå, röd och svart, och skulle råda dig att köpa blå eller svart om du gillar att taga utomhus. Grog, diferno går definitivt bort om du skall köra utomhus.
Citera
2009-06-20, 23:46
Medlem
Citat:
Köp dig en postermarker i alla fall, och kör slut orginalfyllen på lyktstolpar, elskåp och annat som aldrig buffas innan du fyller på den med nytt ink. Jag skulle köpa alkej, det jag själv kör med nu och det är fintfint. Har provat påde blå, röd och svart, och skulle råda dig att köpa blå eller svart om du gillar att taga utomhus. Grog, diferno går definitivt bort om du skall köra utomhus.

Tack för tips.
Varför går Grog och Dinferno bort? För att de bleks snabbt i solen?

Är det något speciellt man ska tänka på när man fyller på pennan? Jag antar att det bara är att skruva upp, hälla i och skruva på igen, eller? Kommer pennan att läcka? Om den kan göra det, vad kan jag göra för att förhindra det?
Citera
2009-06-21, 04:10
Medlem
.54321s avatar
Någon snäll vandal som skulle tala om för mig hur man gör det bästa paint/ink:et med rack ingridienser? Kan man få till något bra som e lagom svår buffat?
Hur fungerar det med bläckpatroner till skrivare och använda dom i markers i stället, funkar det/borde man lägga till nåt i bläcket?
Vad är det som påvärkar rinnet i paint/ink:et?
Hur fixar man en bra udd till hemmagjord marker/squeezer och hur får man den att sitta fast, så udden inte lossnar när man använder den?
E jävligt dålig på det här med ink/paint som ni förstår...
Citera
2009-06-21, 09:37
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onionflip
Tack för tips.
Varför går Grog och Dinferno bort? För att de bleks snabbt i solen?

Är det något speciellt man ska tänka på när man fyller på pennan? Jag antar att det bara är att skruva upp, hälla i och skruva på igen, eller? Kommer pennan att läcka? Om den kan göra det, vad kan jag göra för att förhindra det?
Exakt, det bleks fort. Ja, bara at skruva upp, lyfta ur pumprn, fylla och sätta tillbaks allt igen.

Citat:
Ursprungligen postat av .54321
Någon snäll vandal som skulle tala om för mig hur man gör det bästa paint/ink:et med rack ingridienser? Kan man få till något bra som e lagom svår buffat?
Hur fungerar det med bläckpatroner till skrivare och använda dom i markers i stället, funkar det/borde man lägga till nåt i bläcket?
Vad är det som påvärkar rinnet i paint/ink:et?
Hur fixar man en bra udd till hemmagjord marker/squeezer och hur får man den att sitta fast, så udden inte lossnar när man använder den?
E jävligt dålig på det här med ink/paint som ni förstår...
Kolla bara en sida bak. Hammarlack+lösningsmedel. Till udd, så se till att trycka in mycket material, då kommer det hålla sig på plas av sig själv. Testa dig fram så lär du dig med tiden.
Citera
2009-06-21, 11:05
Medlem
art_s avatar
rött grog eller rött inferno? någon som kan tipsa mej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in