2008-11-24, 20:30
Medlem
art_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klabben
Kan säga att jag inte bor i en särskilt stor stad så det ända som finns är Rusta ,Clas Ohlssons, Harald vilket jag inte tror säljer allt för bra grejjer men har beställt pennor och sådant från hl innan och det funkar ju bra.
Beställ från fatcap.se, highlights.nu eller backjump.se. Där finns ett stort utbud av cans och markers.
Citera
2008-11-24, 20:36
Medlem
klabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av art_
Beställ från fatcap.se, highlights.nu eller backjump.se. Där finns ett stort utbud av cans och markers.
MM tack så mycket,
Tar nog hl och beställer detta: http://www.highlights.nu/index.php?setID=setID&id=3&page=13&search_gender=& search_sort=&search_product=u11&search_brand=&sida =2&page=14&shophex=&pid=826
Citera
2008-11-24, 21:03
Medlem
Salems avatar
Citat:
MM tack så mycket,
Tar nog hl och beställer detta: http://www.highlights.nu/index.php?setID=setID&id=3&page=13&search_gender=& search_sort=&search_product=u11&search_brand=&sida =2&page=14&shophex=&pid=826
perfekt val broder
Citera
2008-11-24, 21:07
Medlem
klabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salem
perfekt val broder
Gött då kan jag sova lugnt inatt.
Håller på att skissar fram det som förhoppningsvis ska upp på väggen sen och än så länge ser det rätt bra ut
Citera
2008-11-24, 21:35
Medlem
Salems avatar
Citat:
Gött då kan jag sova lugnt inatt.
Håller på att skissar fram det som förhoppningsvis ska upp på väggen sen och än så länge ser det rätt bra ut
nice, men var det inte lite fel tråd?
btw du vet väl vad det är för skillnad på cansen, asså, black gold platinum o det
Citera
2008-11-24, 21:47
Medlem
klabbens avatar
Citat:
nice, men var det inte lite fel tråd?
btw du vet väl vad det är för skillnad på cansen, asså, black gold platinum o det
Jo ganska fel :P
Nej jag har ingen aning om skillnaden men om jag skulle chansa så skulle jag säga att black är mer blanka färger? Gold= Mer matt färg och den torkar kanske snabbare och lättare att måla över annan färg med?
Platinum samma som gold fast större burk?

Rätta mig gärna nu.
Citera
2008-11-24, 22:06
Medlem
art_s avatar
Har någon ett tips vad jag kan hälla i i mitt D'Inferno ink så det blir svårare att ta bort? Snabbt svar bara, orkade inte läsa igenom tråden.
Helst något ofarligt som inte exploderar eller fräter sönder tassarna.
Citera
2008-11-24, 22:20
Medlem
Utopia.s avatar
Hmm, kom att tänka på att göra blekande ink. Typ etanol och klor. Ha i en stålpenna såklart, annars blir det inge kul. Borde ju bleka ytan snarare än färga den = går inte att buffa. Dessutom är den transparent vid applicering. Funkar såklart inte på alla ytor, men lackytor och så borde funka.
Citera
2008-11-24, 22:23
Medlem
teknosolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Hmm, kom att tänka på att göra blekande ink. Typ etanol och klor. Ha i en stålpenna såklart, annars blir det inge kul. Borde ju bleka ytan snarare än färga den = går inte att buffa. Dessutom är den transparent vid applicering. Funkar såklart inte på alla ytor, men lackytor och så borde funka.
Tror du det skulle gå i en PX-30? Iof så är inte allt i metall...
Citera
2008-11-24, 22:31
Medlem
Salems avatar
Citat:
Jo ganska fel :P
Nej jag har ingen aning om skillnaden men om jag skulle chansa så skulle jag säga att black är mer blanka färger? Gold= Mer matt färg och den torkar kanske snabbare och lättare att måla över annan färg med?
Platinum samma som gold fast större burk?

Rätta mig gärna nu.
haha du skrev motsatta.
black = matta färger, högt tryck
gold = blanka färger, lågt tryck
platinum = typ större stråle mer gjord för ifyllningar /stora tags
rätta mig om jag har fel, är lite osäker på det där med trycket
Citera
2008-11-24, 22:47
Medlem
klabbens avatar
Citat:
haha du skrev motsatta.
Hehe kk rätt nära var jag i alla fall
Tack för hjälpen
Citera
2008-11-24, 22:50
Medlem
parkråttas avatar
Citat:

MM tack så mycket,

NEJNEJ, beltons från fatcap ska det vara, dock är smaken som baken men jag föredrar helt klart belton i alla lägen.

Citat:
haha du skrev motsatta.

Black= Blanka
Gold= Matta, mer pigment så mindre rinn och bättre täckning (kan till exempel täcka blöt krom rätt bra) men de stockar capsen fort som satan om man är ovan. Då är bleton ett mycket bättre val, då jag upplever att de täcker krom hyffsat men inte har "täppa-100caps-när-man-är-ovan" förmågan som gold har.

Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.

Låter som en rolig idé. Borde inte vara speciellt svårt att få tag i de saker som behövs heller. Nu har inte jag någon koll på kemikalier, så var är det som skulle göra det otrevligt i en plastpenna? Vilken utav delarna fräter, eller är det båda ihop? Annars har jag en perfekt marker att prova en sådan blandning i (ett tomt cigarr-"fodral" i plåt med en udd i änden). Antar att det skulle vara rätt roligt att lira mörka ytor med det.
Senast redigerad av parkråtta 2008-11-24 kl. 23:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in