2008-06-28, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teknosolv
Okej, personligen tycker jag 7mm är lite litet, men det får blir så då

Den blir förmodligen större med tiden.
Citera
2008-06-28, 02:02
Medlem
ztingers avatar
Citat:
Okej, personligen tycker jag 7mm är lite litet, men det får blir så då

Ja det är sant att 7 mm inte är någon jätteudd. Kör på squeezer om du vill. Jag sa bara att jag skulle välja k71 för att jag personligen är trött på squeezers
Citera
2008-06-28, 11:18
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Men vad tycker ni jag ska lägga pengarna på? Krink squeezer, krink k71 eller montana?

Postermarker.
Citera
2008-06-29, 02:15
Medlem
GzGurrzs avatar
Nu ska jag ge er ett mega ghetto krink recept.

1. ta en liten skål och fyll den med en skvätt förtunning. sen tar du en valfri spreyburk Obs ej kråm. sen sprejar du bara burken tom i skålen och sen rör runt. sen har du ett stycke ghetto krink! jag har provat de endast med klämmare, men de funkar säkert i en "vanlig" penna ochså! mVH
Citera
2008-06-29, 02:43
Medlem
Waqs avatar
Det låter skönt det där, speciellt för de nyanser man inte kan blanda till själv med vanlig "hinkfärg".

En sprayburk innehåller inte speciellt mycket ren färg egentligen så det är inte speciellt ekonomiskt att tömma sprayburkar på färgen om man jämför med "hinkfärg".

Exempel:

Montana Black 400ml
Övrig information:
Storlek:
400 ml
Vikt:
440 gram

400ml om hela skulle vara fylld med färg. Men om man tar med i beräkningarna att en liter vatten väger sisådär ganska exakt ett kilo (vilket då betyder att 400ml skulle = 400 gram)

Men nu är det ju så att den där vikten inte bara är färgen, utan även burken och gasen.

Man "tjänar" troligtvis alltså på att köpa valfri storlek av "hinkfärg" och blanda ut den själv.

exempel på detta:
http://www.youtube.com/watch?v=vaIqRww_nso "Home Made Junobo" Hur man gör, samt ett DÅLIGT test på hur det ser ut i slutet.
http://www.youtube.com/watch?v=acFdYa2ZPnM "Home Made Junobo Part II"
Visar bättre på hur det ser ut när man kör med färgen, men de gör sina bokstäver för snabbt så att det blir streaky.
Citera
2008-06-29, 03:24
Medlem
Hej_tjos avatar
Mitt ink som fäster super bra på rutor.
1.Någon slags bläck/ink, (letar fortfarande vad det heter)
2.Starkaste "gubb" parfymen.
3.T-röd.
4.Broms olja.
5. Lacknafta
6. Någon slags "frätnings medel för avlopp" (vet ej vad det heter).
7. Dra ut och bomba på fönster och det kommer sitta kvar säger jag er, iallafall sitter alla mina tags kvar fortfarande och det har varit sanerare där som försökt. Ska ta reda på lite mer info om vad för ink det var jag använde, OBS: blanda inte för mycket av nått av dom dära t-röd m.m. då fäster det aldrig och kommer rinna bort då det regnar som det gjorde för mig ibörjan då jag tog för mycket av allt.

MHV
Citera
2008-06-29, 11:31
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hej_tjo
Mitt ink som fäster super bra på rutor.
1.Någon slags bläck/ink, (letar fortfarande vad det heter)
2.Starkaste "gubb" parfymen.
3.T-röd.
4.Broms olja.
5. Lacknafta
6. Någon slags "frätnings medel för avlopp" (vet ej vad det heter).
7. Dra ut och bomba på fönster och det kommer sitta kvar säger jag er, iallafall sitter alla mina tags kvar fortfarande och det har varit sanerare där som försökt. Ska ta reda på lite mer info om vad för ink det var jag använde, OBS: blanda inte för mycket av nått av dom dära t-röd m.m. då fäster det aldrig och kommer rinna bort då det regnar som det gjorde för mig ibörjan då jag tog för mycket av allt.

MHV

Kaustiksoda/Natriumhydroxid?
Citera
2008-06-29, 19:43
Medlem
hippienns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Vad för egenskap hos just bitumen är det du vill åt?

jag vill att inket skall "sitta" fast hårdare och vara allmänt mer svårbuffat
Citera
2008-06-29, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippienn
jag vill att inket skall "sitta" fast hårdare och vara allmänt mer svårbuffat

Bitumen skapar en kaka på ytan, det är nog rätt värdelöst om det inte är på marken, för det är nog ganska lätt att skrapa bort.
Citera
2008-06-29, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av distress
Bitumen skapar en kaka på ytan, det är nog rätt värdelöst om det inte är på marken, för det är nog ganska lätt att skrapa bort.

i OTR cold sweat flowen så har dom blandat i bitumen i deras vanliga hard to buff ink .
Citera
2008-06-29, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av $h!t
i OTR cold sweat flowen så har dom blandat i bitumen i deras vanliga hard to buff ink .

Har dom? Väldigt lite isf... Bitumen är ungefär lim för asfalt.
Citera
2008-06-30, 00:09
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av $h!t

Bitumen finns även i någon/några av Coversall färgerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in