2008-11-20, 21:05
Medlem
Allt om syra o bas handlar om pH värde..

Syra = under pH 7.0
Bas = över pH 7.0

Blandar du syra med bas till rätt pH så är det teoretiskt sätt helt ofarligt.. Sen kan man ju aldrig vara helt säker utan indikator osv!

Syror känns inte som det är värt o leka med när det handlar om ink, det är inte helt ofarligt som sagt.. Tänk er bara om ni får en skvätt i ögat när man är ute o fyllebombar, inte nog med att ni har stor chans att åka dit för tagen ni drog, ni kan oxå fräta delar av ansikte o förlora synen!

Men o andra sidan så lär ju tagsen sitta...

Edit:

Till det jag skulle fråga om, är det någon som gjort eget ink till poscapennor i form av akryl/orginal-liknande utförande, mina har tagit slut o vill nu fylla på dom med nytt kladd..
Citera
2008-11-20, 21:30
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_
Det låter ju inte mer än rätt men jag har för mig att de reagerar på varandra.

Jag har också för mig att de kan börja bubbla, fräsa och kanske värre om man blandar syra och bas. Försökte få fram info om det, men hittade inget. Finns ju något som kallas SIV (syra i vatten) alltså ska man hälla vatten ner i syra och inte tvärt om, vet inte om det är liknande med syra+bas, men kan tänka mig det. Dock så kan olika syror reagera olika, så man bör nog ta reda på en del om ämnet man blandar med inket innan man börjar. Inget för mig är det i alla fall.
Citera
2008-11-20, 22:29
Medlem
Daggys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teknosolv
Jag må vara över två månader sen med den här filmen, men bättre sent än aldrig Watch in high quality

http://www.youtube.com/watch?v=cT5Hvq_Sk8s

Jävlar, tack som fan! Creds ska du ha!
Nu vet jag vad jag ska göra i helgen...
Citera
2008-11-21, 00:22
Medlem
Makas avatar
Ska till stockholm i helgen och tänkte dra till highlights en sväng då.
Min kompis påstår att jag ska köpa Gold burkar istället för black som jag hade tänkt, för han säger att det är så kallt nu så black kommer inte fästa osv..
Är detta sant, att jag borde köra gold ist för black nu eller duger det med black burkar? Vill ha bekräftat om han har rätt eller fel..

Peace.
Citera
2008-11-21, 00:28
Medlem
Letar efter färgpennor som har den här blodfärgade färgen. JAg har tittat runt på Bokia och andra ställen och kladdat lite i deras "kladdblock" fast de har en alltför ljus färg. Och även om man kladdar mer än vanligt så blir det inte den "riktiga" röda färgen.

Så om någon kan tipsa mig om var man kan få tag på röda färgpennor med den riktigt mörkröda färgen så vore jag väldigt tacksam.

Kram!
Citera
2008-11-21, 00:47
Medlem
strawberrykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Letar efter färgpennor som har den här blodfärgade färgen. JAg har tittat runt på Bokia och andra ställen och kladdat lite i deras "kladdblock" fast de har en alltför ljus färg. Och även om man kladdar mer än vanligt så blir det inte den "riktiga" röda färgen.

Så om någon kan tipsa mig om var man kan få tag på röda färgpennor med den riktigt mörkröda färgen så vore jag väldigt tacksam.

Kram!
posca skulle jag rekomendera i ditt fall då du inte diggar spritpennsfärgen, utan vill ha FÄRG, vilket posca har, och inget bläck
kolla runt på ebay eller varför inte highlights ?
Citera
2008-11-21, 09:15
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maka
Ska till stockholm i helgen och tänkte dra till highlights en sväng då.
Min kompis påstår att jag ska köpa Gold burkar istället för black som jag hade tänkt, för han säger att det är så kallt nu så black kommer inte fästa osv..
Är detta sant, att jag borde köra gold ist för black nu eller duger det med black burkar? Vill ha bekräftat om han har rätt eller fel..

Peace.

Jag har kört med black på vintern och tycker det fungerar bra. Gillar inte gold överhuvudtaget. Är du orolig att de inte ska fungera så får du hålla burkarna varma när du ska måla, men detta behövs inte enligt mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall

Kram!

På bokia här har dom ett ställ med pennor, pro- marker eller något sådant heter dom. De har dubbla uddar, en smal och en tjock och finns i en massa färger. Tycker det borde finnas en sådan i den färg du vill ha.

Annars kan du gå och kolla efter posca, de är som strawberryking sade lite annorlunda. De täcker på alla material och har samma färg på alla typer av papper vilket vanlig tusch inte har (skrivarpapper vs. blankt papper tex.). Posca finns i mörkrött, gäller bara att hitta en affär som har många kulörer. Bor du i stockholm är highlights perfekt, annars brukar de finnas på panduro.
Citera
2008-11-21, 11:34
Medlem
Makas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Jag har kört med black på vintern och tycker det fungerar bra. Gillar inte gold överhuvudtaget. Är du orolig att de inte ska fungera så får du hålla burkarna varma när du ska måla, men detta behövs inte enligt mig.

Okej, nice!
Samma här gillar inte gold heller, så det får bli black
Thx för svar.
Citera
2008-11-21, 12:29
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maka
Okej, nice!
Samma här gillar inte gold heller, så det får bli black
Thx för svar.

Ett tips är att lägga en PET-flaska med varmvatten i ryggan tillsammans med burkarna när du går hemifrån. Då håller de sig tillräckligt varma, i alla fall här. Kanske är skillnad om du bor i norrland med 30 minusgrader om vintern.
Citera
2008-11-21, 13:03
Medlem
teknosolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Ett tips är att lägga en PET-flaska med varmvatten i ryggan tillsammans med burkarna när du går hemifrån. Då håller de sig tillräckligt varma, i alla fall här. Kanske är skillnad om du bor i norrland med 30 minusgrader om vintern.
Eller göra som jag; ta måtten på sexpacklådan som man får kannorna i, bygga en likadan fast av ett liggunderlag Bra isolering
Citera
2008-11-21, 13:22
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teknosolv
Eller göra som jag; ta måtten på sexpacklådan som man får kannorna i, bygga en likadan fast av ett liggunderlag Bra isolering

Bra lösning! Vart får du alla ideér ifrån?
Citera
2008-11-21, 14:02
Medlem
RallyRallys avatar
Jahapp... Blandade ink igår. Tog 3 permenenta pennor. Sånna med tjocka stift i. Och 3-4 vanliga bläckpennor. Hällde på aceton. Inte alls mycke.
Juste, och några nypor kol. Hemmagjort (till krut)

Tog bort alla stift idag. Stängde locket och skakade. Psssst lät de. Vafaan tänkte jag. Öppnade locket och så hade jag färg över hela bordet OCH på min nya tröja

Varför blir det värsta trycket? =/ Vad händer om jag häller ner det i en penna? Kaboom i fickan eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in