2008-01-21, 19:46
Medlem
Jaaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Satt och funderade lite, om jag skulle hälla lite narvsvärta och lite bromsvätska i grog(svart), skulle det bli något bättre tror ni? tänkte mest på buffs. Kom med va ni tycker, så testar jag på tisdag och återkommer med resultat lite senare.

Nej sämre grog funkar dåligt att blanda med andra saker ..
Citera
2008-01-21, 20:54
Medlem
+Seno+s avatar
tänkte köpa en grog squeezer (stavning?) och blanda i hammarlack. kommer det att funka bra ? och sedan tänkte jag fråga om udden på den är hållbar för många utor?
Citera
2008-01-21, 21:51
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av +Seno+
tänkte köpa en grog squeezer (stavning?) och blanda i hammarlack. kommer det att funka bra ? och sedan tänkte jag fråga om udden på den är hållbar för många utor?
Filt udd, den är nog känslig. Själv har jag inte utmanat ödet. Endast kört på relativt släta ytor.
Citera
2008-01-21, 22:54
Medlem
parkråttas avatar
Citat:

Hoppas du inte menar att blanda hammarlack med grog i squeezern..

Men en tom med hammarlack+lösningmedel kommer nog rocka!
Citera
2008-01-22, 11:02
Medlem
+Seno+s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Hoppas du inte menar att blanda hammarlack med grog i squeezern..

Men en tom med hammarlack+lösningmedel kommer nog rocka!

haha menade hammarlack + lösningsmedel i en tom grog
Citera
2008-01-22, 11:15
Medlem
whmrs avatar
Citat:
haha menade hammarlack + lösningsmedel i en tom grog

Kör hårt. Men förvänta dig inga mirakel, det är ju trots allt "bara" lack.
Citera
2008-01-22, 11:25
Medlem
+Seno+s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whmr

hehe jo men där jag bor så buffar dom typ aldrig bara vid stationen när det är för mycket
Citera
2008-01-22, 13:03
Medlem
Citat:

kan säga att de inket sitter jävligt bra, har fått feta buffs som fan med de! känns som nagellack på nått sätt,tjockt och glansigt...

beror kanske på hur mkt aceton/lacknafta du spär ut de med oxå, själv är mitt ganska tjockt så de rinner lite segt, men de är förbannat skönt!

mvh
Citera
2008-01-22, 13:14
Medlem
whmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D1338
kan säga att de inket sitter jävligt bra, har fått feta buffs som fan med de! känns som nagellack på nått sätt,tjockt och glansigt...

beror kanske på hur mkt aceton/lacknafta du spär ut de med oxå, själv är mitt ganska tjockt så de rinner lite segt, men de är förbannat skönt!

mvh

För det första så blir/är det inget "ink". För det andra så är lack oftast bara att skrapa bort, ja, det gäller även hammarlack, och ja igen, jag har provat.
Citera
2008-01-22, 14:34
Medlem
xiqs avatar
Citat:
För det första så blir/är det inget "ink". För det andra så är lack oftast bara att skrapa bort, ja, det gäller även hammarlack, och ja igen, jag har provat.
då har du provat fel, för mig har det gett feta buffs.
Dock hade jag i en del pigment.
Citera
2008-01-22, 16:07
Medlem
parkråttas avatar
hammarlack har gett "buffs" eller vad man ska kalla det för mig med, på plåt. Diverse tags med ink och sprayfärg som satt brevid gick bort helt, men mina tags satt det kvar färg efter. Inte som buffs med ett bra ink, men på ställena där färgen hade legat med tjockast lager (dripsen, underknaterna av "strecken") satt det kvar färg. Sen har jag försökt skrapa bort resterna men nyckel (bara för att prova) och det gick inte. Så hammarlack är enligt mig en bra färg om man vill göra sjysst "paint"/färg.

Sen har jag bara kört den på plåt, och det beter sig förmodligen olika på olika ytor. Kan möjligtvis vara skillnad på olika tillverkare, vilket lösningmedel man använder kan förmodligen också spela in.
Citera
2008-01-22, 17:52
Medlem
lockbetets avatar
Någon som vet hur det blir ifall man skulle ta och blanda vanlig färg (Sprayfärg) och ink tilsamans i en skokräm / flow? ( självklart skulle sprayfärgen vara utspäd så det liknar ink )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in