2007-11-16, 11:45
Medlem
Sputts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _SaintJoniz
okej , Vad tros om Corio då ?
Corio är inte heller bra för utomhus, alkej är relativt bra jämfört med de andra alkoholbaserade inken. Om du vill ha ngt som sitter riktigt bra för väder och vind så ska du köra med något oljebaserat eller tjärbaserat såsom marsh.
Citera
2007-11-16, 11:45
Medlem
Sputts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molko
Jag har kommit över 500ml flytande kaliumpermanganat och enligt förpackning så kan den ge frätande/missfärgande effekt på bland annat badkar om man inte spär ut med korrekt mängd vatten... Vilket man gör om man ska ha den för medicinskt bruk...
Det gör ju min outspädda flaska än mer intressant och jag undrar om det är något att ha och vad ska jag blanda det med isf?

Rakt av med meto, bromsvätska, xylene? Eller på något annat sätt?
Färgen på lösningen och ev. missfärgningar blir förövrigt gulbrun/orangebrun...

Any suggestions?

/Molko
Testa bara ta en penna med bara ink i och en penna där du har ink och kaliumpermagnatet i och testa det på olika ytor. då kommer du se om det gör inket bättre eller inte.
Citera
2007-11-16, 11:48
Bannlyst
Okej , då blir de väl alkej då.. Synd bara att man måste konka hem en liter åt gången :/
Citera
2007-11-16, 15:09
Medlem
Sputts avatar
Citat:
Okej , då blir de väl alkej då.. Synd bara att man måste konka hem en liter åt gången :/
Är det synd? skönt att slippa åka iväg o köpa ink stup i ett.
Citera
2007-11-16, 15:29
Medlem
whmrs avatar
Kaliumpermanganat är läskigt att ha att göra med eftersom man aldrig vet hur det reagerar med olika ämnen.
Det oxiderar fördjävligt fort och ska ju helst hållas borta ifrån alkoholbaserade saker då självantändning är vanligt.

Blanda ut det med vatten och låtsas att du fått tag på lite garvey.
Citera
2007-11-16, 16:27
Medlem
Molkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whmr
Kaliumpermanganat är läskigt att ha att göra med eftersom man aldrig vet hur det reagerar med olika ämnen.
Det oxiderar fördjävligt fort och ska ju helst hållas borta ifrån alkoholbaserade saker då självantändning är vanligt.

Blanda ut det med vatten och låtsas att du fått tag på lite garvey.
att

Du verkar ha koll på läget, jag har hört att det kan antändas när buffarna lägger på sitt medel, vilket ju kan va rätt roande att ha i sitt ink(förutsatt att inte pennan börjar brinna i fickan )

vad tror du om blandningen kaliumpermanganat+meto då?

Kollade wikipedia nyss och skiten e ju t o m svagt(väldigt) radioaktiv, låter ju som värsta dundermixturen för inket om du frågar mig, men hur
Citera
2007-11-16, 16:34
Medlem
ztingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molko
att

Du verkar ha koll på läget, jag har hört att det kan antändas när buffarna lägger på sitt medel, vilket ju kan va rätt roande att ha i sitt ink(förutsatt att inte pennan börjar brinna i fickan )

vad tror du om blandningen kaliumpermanganat+meto då?

Kollade wikipedia nyss och skiten e ju t o m svagt(väldigt) radioaktiv, låter ju som värsta dundermixturen för inket om du frågar mig, men hur

Haha vafan radioaktivt! Misstar jag mig eller är Kaliumpermanganat samma sak som metylenblått eller vad det heter som man kan ta ett korn av och färga ett helt badkar med vatten?
Jag kanske är helt ute och yrar nu?

Det låter ju fett med rosttags iallafall.

Om det är metylenblått så borde det gå att bara tillsätta lite vatten till lämplig konsistens och sen köra på metallytor för jag har för mig att nån snubbe i kemiforumet spillde lite metylenblått utblandat med vatten på sin diskbänk och den började rosta på några sekunder/minuter. (Jag kan ha blandat ihop namnet på ämnen så kolla upp detta innan.)
Citera
2007-11-16, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sputt
Är det synd? skönt att slippa åka iväg o köpa ink stup i ett.

Jag tänkte bara testa inket , för övrigt så tänkte jag hade i en mini-flowpen o inte i nån annan marker ...
Citera
2007-11-16, 16:55
Medlem
Sputts avatar
Citat:
Jag tänkte bara testa inket , för övrigt så tänkte jag hade i en mini-flowpen o inte i nån annan marker ...
Det är ett bra ink du lär inte bli besviken och det funkar utmärkt i alla flowpens.
Citera
2007-11-16, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sputt
Det är ett bra ink du lär inte bli besviken och det funkar utmärkt i alla flowpens.
Okej Du skrev tidigare att det blåa alkejet var "bäst" , Vad skiljer de blå från t.ex de röda ? Men nu blir de till att krossa spargrisen och ta sig till HL
Citera
2007-11-16, 17:49
Medlem
Sputts avatar
Citat:
Okej Du skrev tidigare att det blåa alkejet var "bäst" , Vad skiljer de blå från t.ex de röda ? Men nu blir de till att krossa spargrisen och ta sig till HL
Blåa är mycket buffsäkrare
Citera
2007-11-16, 18:26
Medlem
ztingers avatar
Vilket är det mest buffsäkra inket som finns på highlights? Jag vill ha ett ink som sitter så innåt helvete att det antingen måste målas över eller lämnar feta buffs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in