2018-03-02, 12:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Den lilla fittan har fått sån hybris att han tror att han kan tala för hela Sverige. Jävla dagslända, om tre år är han borta. Så spara dina pengar, nolla.

Han tjänar mer per dag än vad du får ihop på ett år, förstår att det svider.
Citera
2018-03-06, 19:02
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Intressant. Det har ju sagts att merparten av Vietnamdesertörerna i Sverige jobbade som hallickar, vet man något om Joels farsa?

Här kan man höra honom:
Citat:
I veckan släpptes den amerikanske soldaten Bowe Bergdahl fri efter fem år som fånge i Afghanistan. Soldater som tjänstgjorde samtidigt hävdar att han deserterade och att det var så han hamnade hos talibanerna. Men varför är frågan om desertörer så laddad? Amerikanen Steve Kinnaman skulle på 1960-talet göra sin värnplikt, placerad i Thailand. Men hans ökande skepsis mot USA:s krig i Vietnam gjorde att han till slut kände att situationen blev ohållbar. Han flydde - och hamnade till slut i Sverige.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5889088

Lite olika om hur uppväxten var:

Citat:
Joel Kinnamans tuffa uppväxt - blev slagen av sin pappa

Joel Kinnaman växte upp med sin pappa, en amerikans militär som deltog i Vietnamkriget och senare sökte tillflykt i Sverige, och fem systrar på söder i Stockholm. I en ny intervju med stjärnan beskriver han uppväxten som tuff.

- Jag var inte rädd för att bli slagen eftersom jag blev slagen så det ringde i huvudet hemma, säger han till Mr Porter.

http://www.gp.se/kultur/joel-kinnama...appa-1.3517574

Citat:
Kinnaman: Jag fick aldrig stryk

Nu protesterar Joel Kinnaman mot vad han kallar en hårdvinklad intervju, där det framställs som att han som barn misshandlades systematiskt av sin far. – Det kunde hända att jag då och då fick en örfil, men jag fick aldrig stryk, som det står i artikeln, säger Kinnaman till TT.

https://www.sydsvenskan.se/2016-07-3...k-aldrig-stryk
Citera
2018-08-05, 18:32
Medlem
Joel Kinnaman njöt av stämningen och sjöng glatt med i låtarna under Prideparaden.
För honom är det viktigt att vara på plats.
– Jag vill vara här och supporta. Det är en fantastisk vecka, säger han till Nöjesbladet.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...lywoodstjarnan
Citera
2018-08-26, 11:39
Bannlyst
PK-fitta, antar jag för vad läser jag: "Noel Kinnaman: Valet skrämmer mig".

Sedan läser jag något annat: "Kvinna överfallen i Gävle av 4-5 svartklädda ungdomar i 15-årsåldern i stadsdelen Sätra. Ungdomarna tog hennes mobil och bankkort men när hon vägrade släppa väskan slog de av näsbenet på kvinnan som fick föras till sjukhus. När polis kom till adressen var samtliga förövare försvunna."

Noel, en idiot som är med i filmer jag inte tittar på.
Citera
2018-08-26, 14:31
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
PK-fitta, antar jag för vad läser jag: "Noel Kinnaman: Valet skrämmer mig".

Sedan läser jag något annat: "Kvinna överfallen i Gävle av 4-5 svartklädda ungdomar i 15-årsåldern i stadsdelen Sätra. Ungdomarna tog hennes mobil och bankkort men när hon vägrade släppa väskan slog de av näsbenet på kvinnan som fick föras till sjukhus. När polis kom till adressen var samtliga förövare försvunna."

Noel, en idiot som är med i filmer jag inte tittar på.

1. Han heter Joel

2. Det är valfritt att se hans filmer.
Citera
2018-08-26, 15:18
Medlem
padrons avatar
Luddigt budskap - vad vill han egentligen ha sagt? Att man inte ska rösta på NMR?
Citera
2018-08-26, 15:56
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av padron
Luddigt budskap - vad vill han egentligen ha sagt? Att man inte ska rösta på NMR?

Han skulle ju lämna USA om Trump blev president.
Hoppas han håller det, annars är ju allt annat han snackar om bs.
Citera
2018-08-26, 16:37
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Han skulle ju lämna USA om Trump blev president.
Hoppas han håller det, annars är ju allt annat han snackar om bs.

Han stannar nog - precis som de övriga 459569854689 kändisar som också skulle lämna landet för Kanada och röka braj.
Citera
2018-08-26, 16:48
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Han stannar nog - precis som de övriga 459569854689 kändisar som också skulle lämna landet för Kanada och röka braj.
han skulle fly usa om trump vann. inget hände. men varför skulle han ge upp det goda livet?
har det blivit sämre i usa? knappast.

nu sitter miljonären och lipar över situationen i sverige och uppmanar folk att "rösta rätt".
maken till självgodhet får man leta efter.
Citera
2018-08-26, 17:10
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
han skulle fly usa om trump vann. inget hände. men varför skulle han ge upp det goda livet?
har det blivit sämre i usa? knappast.

nu sitter miljonären och lipar över situationen i sverige och uppmanar folk att "rösta rätt".
maken till självgodhet får man leta efter.

När Joel och andra kommer med sådana överdramatiska uttalanden så behöver man bara fjärta lite ointresserat samt trycka skämskudden lite lätt mot ansiktet. Det är innehållslösa ord och floskler.

Eftersom så många gör det kan det vara en sorts gruppbeteende mer än ärliga åsikter. Kan det vara en medfödd läggning eller yrkesskada som gör att skådespelare klämmer till med skitnödiga punchlines? Joel har varit i USA så länge så han har väl lärt sig vad de vill höra och när man ska säga det. Leo DiCaprio flyger ju världen runt och håller föredrag om utsläpp.

Ska jag ge Joel cred för något så är det att han är okej i Altered Carbon och att han höll sin tjej borta från Weinstein. Den gubben kunde Hollywood gjort upprop och uppror mot för länge sedan men det är klart att man gärna suger den kuk som föder en.
Citera
2018-08-26, 17:19
Medlem
Syskonen Kinnaman?

Som "etablerade" skådespelare ett resultat av ett outtröttligt nötande från moderns sida i decennier ända sen barnaåren. Till slut ger väl själva filmbranschen upp, de har ju funnits där alltid.

Hjälper ju duktigt att ständigt få bra recensioner för okända filmfloppar, av kompisar med rätta läran, i t ex Expressen.
Citera
2018-08-26, 18:19
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Det här är en rätt okänd svensk skådespelare, men efter hans insatser som skådespelare i rollen som Frank Wagner i polisfilmerna "Johan Falk" så ser jag honom som en av Sveriges bästa skådespelare. Han är fan otroligt bra och jag vill gärna veta mer om honom.

Bild på Joel Kinnaman

Det är knappt att ens har en sida på Wikipedia. Det som står där är att han är född 1979 och har en syrra som heter Melinda Kinnaman, som för mig är helt okänd men tydligen någon form av barnskådespelare från början som fortfarande håller på med skådespelari.

Joel har gjort en del roller innan enligt Wikipedia. Här är listan:

* 2010 – Snabba Cash
* 2009 – Inga Planer Om Kärlighet
* 2009 – Mannen Utan Land
* 2009 – Johan Falk - Leo Gaut
* 2009 – Johan Falk - National Target
* 2009 – Johan Falk - Vapenbröder
* 2009 – Johan Falk - Gruppen för särskilda insatser
* 2008 – I skuggan av värmen
* 2008 – Arn - Riket vid vägens slut
* 2008 – Andra Avenyn
* 2006 – Vinnarskallar
* 2005 – Tjenare kungen
* 2005 – Storm
* 2003 – Hannah med H
* 2002 – Den osynlige

Det är alltså Joel Kinnaman som ska spela JW i Snabba Cash? Snacka om vilket genombrott den här killen står inför. Även om han är relativt okänd nu så kommer han nog vara en av 10-talets större svenska skådespelare.

Men vem är han?
Någon som sitter på något skvaller?
Undrar vad du tycker idag om honom?:

Joel Kinnamans starka uppmaning inför valet hyllas av kändisarna
Joel Kinnaman tar ställning inför valet i september.

Nu uppmanar han sina följare att lära sig av historien.

– Det känns som att det blåser vindar både i Europa och resten av världen, men även i Sverige, som håller på att ta det här landet åt helt fel håll, säger han i ett Instagramklipp.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-av-kandisarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in