Har precis sett fem av sex delar av Johan Falk! Jag fick upp mina ögon för en viss Frank Wagner (Joel Kinnaman) i filmerna. Det är ju helt klart han som göra hela serien. De två filmerna som han bara var med nån min var inte alls lika bra som de filmerna där han faktiskt är huvudpersonen!
Jag har även sett I skuggan av värmen! Lite seg film men ändå bra. Han spelar superbra..
Längtar till Snabba Cash kommer ut.. Det får bli bio den 15 jan.
Sen hade jag gärna sett fler Johan Falk filmer så vi får se mer av Frank Wagner!! =)
Kul med lite skvaller om Joel Kinnaman. Denna framtida gigant! Jag tror, som tidigare nämnt, att han kommer få ett riktigt genombrott i Snabba Cash nästa år.
Ingen har dock nämnt det minsta om att han var ryktad att spela titelrollen Thor i kommande Marvel-superhjältefilmen. Med samma namn. Även Alexander Skarsgård var ju ryktad om det.
Ivan M Petersson är ,för övrigt, en riktigt underskattad skådespelare. Det kanske är just för att han mestadels gestaltar biroller i TV-serier. Men han har verkligen ett ansikte som man lägger på minnet. Och gör olika varianter av varje karaktär han spelar. Inte som Persbrandt som kör samma jävla psykopat-gunvaldvariant av alla roller han får.
Jag har också känt igen honom, men sen såg jag 9 millimeter och kom på att jag kan ha förväxlat honom med den snubben som spelar Paulo Robertos kompis.
Nu var det ett par veckor sedan jag såg den så jag kan inte säga vad han heter i filmen. Och det finns typ inga bilder på de skådespelarna på Imdb. Men den går frekvent på Canal+ SF och om nån kanske har filmen på datorn kan de lägga upp ett par bilder?
Det är Paulo's tjuvkompis som är med i hans "crew", den svenske killen.
EDIT: Hittade honom! Jag tycker iaf de är grymt lika ibland. Och trodde att detta var Frank Wagner när jag såg de nya JF filmerna.
För mig är Joel Kinnaman främst känd från den alldeles fantastiska filmen I skuggan av värmen, inte Falkfilmerna. Men för oss som minns då Storstad begav sig, har säkert ett minne av honom som Felix.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!