2010-01-04, 12:03
Medlem
Tylkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loufather
http://www.sveamuaythai.com/

Har stängt just nu men öppnar igen på måndag då en nyrenoverad större lokal nu blir Svea Muay Thai's klubb. Riktigt fräscht! Rutinerade tränare varav en VM-guldmedaljör i Kickboxning (tränar även thai). Prova på för 100 spänn!

Sweet! Kommer dem har något gym? : )
Citera
2010-01-04, 16:22
Medlem
Loufathers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tylke
Sweet! Kommer dem har något gym? : )

Gym kommer inte att finnas direkt men kommer garanterat att införskaffas snarast.
Citera
2010-01-04, 18:00
Medlem
Labaratas avatar
Citat:

Har stängt just nu men öppnar igen på måndag då en nyrenoverad större lokal nu blir Svea Muay Thai's klubb. Riktigt fräscht! Rutinerade tränare varav en VM-guldmedaljör i Kickboxning (tränar även thai). Prova på för 100 spänn!

Hur är klubben i övrigt då? Bra tränare? Bra nivå och kvalitet på träningar? Stämning? Tävlingstillfällen etc.

Funtar på att börja på Svea eller Sthlm Muay Thai, men det lutar lite åt Svea.
Citera
2010-01-04, 18:51
Medlem
J-Sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labarata
Hur är klubben i övrigt då? Bra tränare? Bra nivå och kvalitet på träningar? Stämning? Tävlingstillfällen etc.

Funtar på att börja på Svea eller Sthlm Muay Thai, men det lutar lite åt Svea.

På Sthlm finns iaf ett rum med massa redskap + att det är ett skönt gäng man tränar med Det är så säkert på Svea också, dock va det år sen man va där och tränade!
Citera
2010-01-04, 19:11
Medlem
Labaratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Sthlm
På Sthlm finns iaf ett rum med massa redskap + att det är ett skönt gäng man tränar med Det är så säkert på Svea också, dock va det år sen man va där och tränade!

Antar att du menar gym när du säger att de har ett rum med massa redskap, hur är tränarna där då? Har nämligen hört att de inte är så seriösa, ganska oengagerade och kör samma drillar en hel termin.

Måhända att det bara är ett rykte.
Citera
2010-01-04, 19:15
Medlem
J-Sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labarata
Antar att du menar gym när du säger att de har ett rum med massa redskap, hur är tränarna där då? Har nämligen hört att de inte är så seriösa, ganska oengagerade och kör samma drillar en hel termin.

Måhända att det bara är ett rykte.

Nja, gym skulle jag inte säga, det är helt enkelt ett lite större rum med massa olika redskap haha, men ok, ett "mini-gym" då.

Tränarna är sjyssta som fan och om man vill utvecklas på riktigt så är det bara att säga det till dem. Tror nog att det du menar med att "köra samma drillar en hel termin" gäller för nybörjar/steg 2 passen (Jag tränade med avancerade/tävlingsgruppen), och ja det ska ju va så under dessa pass tycker jag iaf. Nöter man på en teknik ofta så sitter den i ryggmärgen till slut, dock är inte alla pass likadana
Citera
2010-01-05, 16:03
Medlem
kognition.s avatar
Fråga: Jag skall börja träna nu under våren. Jag har måttliga problem med mina fötter vilket har medfört att jag, utan goda skor och inlägg, har upplevt problem när jag tidigare tränat löpning. Är det någon som har erfarenhet av att träna Thai, barfota, med liknande problem? Har det i så fall fungerat bra? Om någon annan har några goda råd kring ämnet så hör jag gärna på.
Citera
2010-01-05, 17:24
Medlem
J-Sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kognition.
Fråga: Jag skall börja träna nu under våren. Jag har måttliga problem med mina fötter vilket har medfört att jag, utan goda skor och inlägg, har upplevt problem när jag tidigare tränat löpning. Är det någon som har erfarenhet av att träna Thai, barfota, med liknande problem? Har det i så fall fungerat bra? Om någon annan har några goda råd kring ämnet så hör jag gärna på.

Vad är det för sorts problem du har?
Citera
2010-01-05, 17:44
Medlem
kognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Sthlm
Vad är det för sorts problem du har?

Låga fotvalv. Jag blir helt enkelt trött i fötterna vid barfotalöpning, efter en halvtimma eller så.
Citera
2010-01-05, 17:55
Medlem
Il Barones avatar
Citat:

Hur ser schemat för vårterminen ut då?
Hittar inget på hemsidan...
Citera
2010-01-05, 18:19
Medlem
Loufathers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il Barone
Hur ser schemat för vårterminen ut då?
Hittar inget på hemsidan...

Jag tror att det blir lite ändringar men annars kommer vi nog bara köra på som vanligt. Nybörjargrupp, avancerad, mellan och tävling. Dock vet jag inte hur dom kommer göra med tiderna nu men det återstår att se. Så fort jag vet mer skriver jag det här eller till intresserade via PM.
Citera
2010-01-05, 21:58
Medlem
Labaratas avatar
Citat:
Jag tror att det blir lite ändringar men annars kommer vi nog bara köra på som vanligt. Nybörjargrupp, avancerad, mellan och tävling. Dock vet jag inte hur dom kommer göra med tiderna nu men det återstår att se. Så fort jag vet mer skriver jag det här eller till intresserade via PM.

Har klubben öppnat nu på bondegatan 24? Om så är fallet, kan man börja träna redan nu eller bör man vänta med att komma ner tills Terminsstart den 11?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in