Trevlig tråd!!
Jag närmar mig 30 och har satt igång med Thaiboxning för två månader sedan. Tränar 3x1 timmas pass i veckan vilket är det som erbjuds och det som jag för tillfället har tid med då jag jobbar skift och har barn. Tränar även på gym så är relativt stark och stel som en pinne.
Tycker att klubben jag tränar på är mkt bra, har dock ingen stor erfarenhet men har med mig en vän som tränat en del innan och han säger att tränarna håller mkt hög klass. Jag kör även på med styrketräning då vid sidan om MT för att jag gärna vill ha lite muskler plus att jag gjort det såpass länge att det blivit en del utav min vardag
Jag är så jävla stel i höfterna tycker jag och även tränarna påpekar det för mig att det ser bra ut men hela min "boxnings-stil" kan se alldeles för stel ut, vad göra åt det??? Det roliga är att ofta på slutet av träningarna när jag känner mig trött så känns det nästan bättre då man inte tänker så jävla mkt....
Rena bra boxningsklubbar btw, kan man börja i det vid min ålder eller ligger man för mkt efter??
MT är som trådskaparen skrev en mkt mkt trevlig sak att träna...
MVH