Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Påhoppp? Vi försöker få dig att inse att du kanske inte behöver massa tillskott och att ditt överskott är alldeles för stort.
5kg i veckan i marklyft är inga större problem, inte som nybörjare på de där vikterna iaf.
Jag skulle råda dig att ligga på ca 500kcals överskott. Det du uppskattade var inte i närheten av 5000kcal kan jag lova dig.
Påhopp menade jag inte! Verkligen inte! Tyckte bara att det kändes onödigt med allt tjafs om min vikt och mitt överskott. Jag mår bra och känner av att det blir ökningar på gymmet. Jag säger inte att man behöver lägga sig på ett så pass stort överskott som jag gör, men jag tror... nej, jag vet att det är kosten som ger mig bra ökningar då jag defenitivt åt för dåligt innan när resultaten led! Men ni har helt rätt att jag inte behöver vitaminer eller mineraler på ett så pass stort överskott och därför har jag bestämt mig för att utesluta dessa!
Inte i närheten?
MAX-målet (görs annars motsvarande hemma, men MAX är nära gymmet!). Det ligger nog nära 2000kcal. Bara själva burgarna är nästan 1350kcal plus resten i målet. Maten jag lagar hemma beräknar jag kring 1100kcal och frukosten och kvällsmaten vet jag inte, men gissar runt 500-700kcal och detsamma på mellanmålet. Sen drickar jag mycket mjölk om dagen och det man äter efter gymmet. Nej, korrekt att det inte ligger på 6000kcal, men 5000kcal där ligger det. Mellan 4500 - 5000 kcal.
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Mjölk, ägg, kött och broccoli är heta tips. Ät lite av det varje dag, eller enbart det och du kan stå dig ett helt liv.
Broccoli har jag nog aldrig köpt, men det skall jag börja med nu!

Brukar kolla lite i din rapport ibland! Skulle vara kul att veta om du tar några kosttillskott eller om du håller dig till en bra kost?