2009-12-23, 22:53
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cockmeister
Varför skulle jag ljuga, vill veta varför du tror det? Nej, jag springer inte! Förstår inte ditt inlägg. Började äta 5000-6000 kcal för över en månad sedan tror jag, går att se i min journal. Försökte deffa innan, men tröttnade - inte min grej. Jag har gått upp 8-9kg på den tiden jag bulkat. Klart som fan det är fett, men jag är som sagt intresserad av styrkan och har ökat rejält i marklyften under bulken.
Ok, då är du en sanningens talare. Varför vill du ligga på 2000kcal överskott? Och varför vill du köpa ännu mer kosttillskott? Måste ju vara ofantligt omöjligt att få näringsbrist på 6000kcal mat. Mer det jag menade, kosttillskott kan man nog behöva om man äter 1000kcal om dagen, knappast om du äter 6000kcal.
Citera
2009-12-23, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Jag skulle inte kalla det ökat rejält direkt, de där ökningarna kunde du lätt ha gjort utan ett överskott!
+5kg i marklyften i veckan ser jag som bra framsteg då jag stått still länge. Varför blir man attackerad när man frågar efter något så simpelt som tillskott? Det mesta ni sagt är väldigt OFF-TOPIC och helt onödigt, trams! Jag vill ha svar på mina frågor och har ni inte det behöver ni svara.

Kosten en normal träningsdag kan se ut så här om ni vill är intresserade. Kan visa sig att jag äter betydligt mindre än vad jag trott.

EDIT:
Glömde nämna i min kost att jag börjat ta som vana att blötlägga ca. 100g Black Eyed bönor på morgonen som jag kan äta framåt kvällen med något gott till!
Senast redigerad av Cockmeister 2009-12-23 kl. 23:13.
Citera
2009-12-23, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Ok, då är du en sanningens talare. Varför vill du ligga på 2000kcal överskott? Och varför vill du köpa ännu mer kosttillskott? Måste ju vara ofantligt omöjligt att få näringsbrist på 6000kcal mat. Mer det jag menade, kosttillskott kan man nog behöva om man äter 1000kcal om dagen, knappast om du äter 6000kcal.
Nu fick du mig att tänka om lite! Erkänner att jag var dum som tänkte köpa vitaminer och mineraler vid detta intag, blir för mycket. Särkilt när jag äter mycket mineral- och vitaminrik mat som bönor, linser etc. Det blir chondroitin och glukosamin för lederna. Ett definitivt val! Jag skall läsa vidare ett tag!
Citera
2009-12-23, 23:16
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Nu fick du mig att tänka om lite! Erkänner att jag var dum som tänkte köpa vitaminer och mineraler vid detta intag, blir för mycket. Särkilt när jag äter mycket mineral- och vitaminrik mat som bönor, linser etc. Det blir chondroitin och glukosamin för lederna. Ett definitivt val! Jag skall läsa vidare ett tag!
Mjölk, ägg, kött och broccoli är heta tips. Ät lite av det varje dag, eller enbart det och du kan stå dig ett helt liv.
Citera
2009-12-23, 23:22
Medlem
Dreass avatar
Citat:
+5kg i marklyften i veckan ser jag som bra framsteg då jag stått still länge. Varför blir man attackerad när man frågar efter något så simpelt som tillskott? Det mesta ni sagt är väldigt OFF-TOPIC och helt onödigt, trams! Jag vill ha svar på mina frågor och har ni inte det behöver ni svara.

Påhoppp? Vi försöker få dig att inse att du kanske inte behöver massa tillskott och att ditt överskott är alldeles för stort.

5kg i veckan i marklyft är inga större problem, inte som nybörjare på de där vikterna iaf.

Jag skulle råda dig att ligga på ca 500kcals överskott. Det du uppskattade var inte i närheten av 5000kcal kan jag lova dig.
Citera
2009-12-24, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Påhoppp? Vi försöker få dig att inse att du kanske inte behöver massa tillskott och att ditt överskott är alldeles för stort.

5kg i veckan i marklyft är inga större problem, inte som nybörjare på de där vikterna iaf.

Jag skulle råda dig att ligga på ca 500kcals överskott. Det du uppskattade var inte i närheten av 5000kcal kan jag lova dig.
Påhopp menade jag inte! Verkligen inte! Tyckte bara att det kändes onödigt med allt tjafs om min vikt och mitt överskott. Jag mår bra och känner av att det blir ökningar på gymmet. Jag säger inte att man behöver lägga sig på ett så pass stort överskott som jag gör, men jag tror... nej, jag vet att det är kosten som ger mig bra ökningar då jag defenitivt åt för dåligt innan när resultaten led! Men ni har helt rätt att jag inte behöver vitaminer eller mineraler på ett så pass stort överskott och därför har jag bestämt mig för att utesluta dessa!

Inte i närheten?
MAX-målet (görs annars motsvarande hemma, men MAX är nära gymmet!). Det ligger nog nära 2000kcal. Bara själva burgarna är nästan 1350kcal plus resten i målet. Maten jag lagar hemma beräknar jag kring 1100kcal och frukosten och kvällsmaten vet jag inte, men gissar runt 500-700kcal och detsamma på mellanmålet. Sen drickar jag mycket mjölk om dagen och det man äter efter gymmet. Nej, korrekt att det inte ligger på 6000kcal, men 5000kcal där ligger det. Mellan 4500 - 5000 kcal.

Citat:
Mjölk, ägg, kött och broccoli är heta tips. Ät lite av det varje dag, eller enbart det och du kan stå dig ett helt liv.
Broccoli har jag nog aldrig köpt, men det skall jag börja med nu!
Brukar kolla lite i din rapport ibland! Skulle vara kul att veta om du tar några kosttillskott eller om du håller dig till en bra kost?
Senast redigerad av Cockmeister 2009-12-24 kl. 00:15.
Citera
2009-12-24, 00:17
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Broccoli har jag nog aldrig köpt, men det skall jag börja med nu!
För övrigt skiter jag i broccoli för att jag tycker det är så jävla äckligt. Rödlök älskar jag dock så äter typ i snitt en fjärdedel sådan om dagen. Inte för att jag tycker jag behöver c-vitamin, för då äter jag hellre en multivitamineraltablett, men för att rödlök ger mig lite mer stuff som är bra också. Men som sagt, främst för att det är gott.

Broccolins främsta uppgift är alltså c-vitamin. Upplever du att du får tillräckligt med sådant så skit i broccolin.

OT info:
Till typ 3 tacos har jag 1 hel rödlök, MMM så gott.
Citera
2009-12-25, 10:33
Medlem
father Ls avatar
Fettsyror

Hej !

Jag gör ett försök här hos de ofta kostmedvetna.

Finns det oljor att tillgå, som isolerat gla, epa och dha separat, alltså inte färdiga blandningar? Tanken är att man då kan pröva fram ration själv eller har jag missat något? Jag har googlat, sökt och läst och det dyker upp uppsjöar av må bra, kosttilskott, häxsajter men det mesta är färdigdesignade produkter som såklart är "bäst"
Citera
2009-12-25, 12:40
Medlem
victor.bs avatar
Pappa

Epa och Dha vet jag att det finns iaf.
Citera
2009-12-25, 13:11
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victor.b
Epa och Dha vet jag att det finns iaf.
Separat?
Citera
2009-12-25, 13:33
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Separat?

EPA 180 mg dvs 18 gram epa per burk (100tabl)
DHA 120 mg dvs 12 gram dha per burk

Edit: Eller är det jag som missuppfattat vad schabo skrivit i den här tråden?
https://www.flashback.org/showthread.php?t=1077973
Citera
2009-12-25, 14:10
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victor.b
EPA 180 mg dvs 18 gram epa per burk (100tabl)
DHA 120 mg dvs 12 gram dha per burk

Edit: Eller är det jag som missuppfattat vad schabo skrivit i den här tråden?
https://www.flashback.org/showthread.php?t=1077973
Tror det är EPA+DHA i varje tab.

Ganska irrelevant dock, jag vill ju ha både EPA och DHA i mina tabs. Dock helst enbart dom och inte massa annat kludd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in