2011-10-16, 22:03
Medlem
Pipharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirrenx
3 kapslar dagligen innan mina måltider. Följer alltså dosen som står på burken.
Jag skulle inte oroa mig över den rekommenderade dosen, men du kanske inte behöver äta alla 3 på en gång?
Citera
2011-10-17, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipharen
Jag skulle inte oroa mig över den rekommenderade dosen, men du kanske inte behöver äta alla 3 på en gång?

Delar givetvis upp doseringen, men tydligen ska huvudvärk vara en vanlig biverkning på ala.

Mvh
Citera
2011-10-17, 23:24
Medlem
jack3d-whey80-creatin

Tjenare, använder jack3d som PWO och whey 80 som kostillskott och ska nu börja med creatin och då undrar jag om det kan bli några bieffekter eller något annat som ex, försämrad träning, förlorad muskel massa eller något liknade?
Citera
2011-10-18, 07:34
Medlem
sireminis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaze
Tjenare, använder jack3d som PWO och whey 80 som kostillskott och ska nu börja med creatin och då undrar jag om det kan bli några bieffekter eller något annat som ex, försämrad träning, förlorad muskel massa eller något liknade?
Nej vet du ens vad det är?
https://www.flashback.org/t1030867
Citera
2011-10-19, 11:20
Medlem
TheBasterds avatar
Hej.

Jag tänkte dra igång med träningen efter ett par års uppehåll från gymmet (till fördel för andra aktiviteter).

Jag håller på med diverse friluftsakiviteter så som klättring, cykling, löpning osv.
Jag kommer främst köra spinning och lyfta skrot för att träna min kropp.
Mitt mål med träningen är att jag ska få en stark och funktionsduglig kropp, där jag kommer kunna avancera inom mina andra aktiviteter. Således inte att maxa muskelmassa.

Slutbabblat:
Till min fråga: Jag jobbar och tränar på annan ort än jag bor på, och från att det att jag tränat klart till jag kommer hem är ca 1 -1,5h. Min tanke är att det kunde vara smidigt med något kosttillskott, som jag skulle kunna ta efter träning för att få i mig näring.

Vad bör jag köpa?
Citera
2011-10-19, 13:54
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBasterd
Hej.

Jag tänkte dra igång med träningen efter ett par års uppehåll från gymmet (till fördel för andra aktiviteter).

Jag håller på med diverse friluftsakiviteter så som klättring, cykling, löpning osv.
Jag kommer främst köra spinning och lyfta skrot för att träna min kropp.
Mitt mål med träningen är att jag ska få en stark och funktionsduglig kropp, där jag kommer kunna avancera inom mina andra aktiviteter. Således inte att maxa muskelmassa.

Slutbabblat:
Till min fråga: Jag jobbar och tränar på annan ort än jag bor på, och från att det att jag tränat klart till jag kommer hem är ca 1 -1,5h. Min tanke är att det kunde vara smidigt med något kosttillskott, som jag skulle kunna ta efter träning för att få i mig näring.

Vad bör jag köpa?

Det beror på om du vill få i dig protein och kolhydrater eller bara protein.
Citera
2011-10-19, 14:09
Medlem
TheBasterds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Det beror på om du vill få i dig protein och kolhydrater eller bara protein.

Ja.. Jag vet faktiskt inte. Jag antar att jag vill ha både protein och kolhydrater... Jag har inte ätit något kosttillskott tidigare, utan ätit vanlig mat, då jag ansett mig få i de näringsämnen jag behövt. Nu är inte så fallet längre...
Citera
2011-10-19, 14:40
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBasterd
Ja.. Jag vet faktiskt inte. Jag antar att jag vill ha både protein och kolhydrater... Jag har inte ätit något kosttillskott tidigare, utan ätit vanlig mat, då jag ansett mig få i de näringsämnen jag behövt. Nu är inte så fallet längre...

Då det verkar vara otillräckligt med protein du får i dig hade jag tagit en whey-80 drink ihop med några deciliter mjölk (eller vatten), sedan ätit när jag kom hem.
Citera
2011-10-20, 01:09
Medlem
Happymanwithcats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verkningsgrad
L-Glutamin- tillskott är väldigt onödigt. Du klarar dig utan det.
Utveckla gärna tack.
Citera
2011-10-20, 12:05
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happymanwithcat
Utveckla gärna tack.

Vad finns det att utveckla? Med l-glutamin är det precis som alla andra aminosyror, den finns att inta via kosten. Att inta enskilda aminosyror känns hemskt onödigt.
Citera
2011-10-28, 23:38
Medlem
Tjenare!
Orkar inte läsa igenom alla 500 sidorna så slänger ut frågan här.
Det är så att jag spelar fotboll på relativ hög nivå, och jag skulle vilja ha nån form av dryck alternativ pulver som man blandar ut som hjälper till med musklernas återhämtning. Jag går även på gym ca 3-4 ggr i veckan nu när säsongen är över och jag vill inte bygga på mig en massa extra kilo muskler. Är 184 och väger ca 82 KG, så vill inte bli tyngre. Så fråga är om någon kan rekommendera nån bra dryck för just återhämtning? Har spanat lite på Super Gainer Pro, då de säljer den som återhämtningsdryck. Är det bra eller fins det nåt annat? Super snällt om någon kunde tipsa!
Tack på förhand!
Citera
2011-10-28, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kioskmongot15
Tjenare!
Orkar inte läsa igenom alla 500 sidorna så slänger ut frågan här.
Det är så att jag spelar fotboll på relativ hög nivå, och jag skulle vilja ha nån form av dryck alternativ pulver som man blandar ut som hjälper till med musklernas återhämtning. Jag går även på gym ca 3-4 ggr i veckan nu när säsongen är över och jag vill inte bygga på mig en massa extra kilo muskler. Är 184 och väger ca 82 KG, så vill inte bli tyngre. Så fråga är om någon kan rekommendera nån bra dryck för just återhämtning? Har spanat lite på Super Gainer Pro, då de säljer den som återhämtningsdryck. Är det bra eller fins det nåt annat? Super snällt om någon kunde tipsa!
Tack på förhand!
Köp whey (vassle protein).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in