2010-03-04, 16:42
Medlem
Thomaspunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bytheline
Jag känner rätt många som styrketränar men inte har en aning om vad eea är, hur bra är det egentligen? Eller är det relativt nytt med eea? Tycker inte många nämner det på forum osv
Det är ganska nytt jämfört med vassle och gainer. Men även att smaken på EAA har inte varit drickbar förens ett par år sedan. Vilket träningsforum nämner dom inte eaa så mycket? Jag kan tänka mig folk som inte häckar framför datorn har så stor koll på det men forumnördar bör göra det.
Citera
2010-03-04, 20:49
Medlem
sandronesta13s avatar
tjena igen,eftersom man inte ska äta 1-2 timmar innan man tar sitt eaa, hur ska man få energi till träningen utan kolhydrater mm. Kan man blanda eaa med pre workout produkter som rage, no xplode, kreatin utan att tappa effekt
Citera
2010-03-04, 20:52
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandronesta13
tjena igen,eftersom man inte ska äta 1-2 timmar innan man tar sitt eaa, hur ska man få energi till träningen utan kolhydrater mm. Kan man blanda eaa med pre workout produkter som rage, no xplode, kreatin utan att tappa effekt
Energin kroppen använder under passet är inte den du intagit just innan passet.

Hur man får energi? Den är lagrad i kroppen.
Citera
2010-03-04, 22:36
Medlem
kan man dosera med en 10ml skopa eller väger ni era gram?
Citera
2010-03-05, 11:34
Medlem
Kreatos avatar
Jag har failat på livet. Jag har inbillat mig själv att en skopa är 0,5 dl och har därför alltid tagit en halv till en hel halvdeciliterskopa, dvs 0,25 - 0,5 dl (oftast har det väl blivit ca 0,4 dl) EAA.

Produkten jag har använt är EAA FX från gymvaruhuset.

Vad riskerar jag i och med en nästan fyrdubblad mängd egentligen?
Citera
2010-03-05, 11:41
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreato
Jag har failat på livet. Jag har inbillat mig själv att en skopa är 0,5 dl och har därför alltid tagit en halv till en hel halvdeciliterskopa, dvs 0,25 - 0,5 dl (oftast har det väl blivit ca 0,4 dl) EAA.

Ingenting, förutom att du slösat pengar. Det är ingen fara.
Citera
2010-03-05, 12:55
Avslutad
Citat:

Hahah måste smakat rätt starkt?
Citera
2010-03-05, 13:13
Medlem
Thomaspunkts avatar
Citat:

Inget. Men det måste ha smakat ganska stark va?
Citera
2010-03-05, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perranperra
kan man dosera med en 10ml skopa eller väger ni era gram?

hur gör ni grabbar?
Citera
2010-03-05, 14:20
Medlem
Thomaspunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perranperra
hur gör ni grabbar?
En skopa för mig är 12g så jag tar lite mindre än en skopa bara.
Citera
2010-03-05, 15:42
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thomaspunkt
En skopa för mig är 12g så jag tar lite mindre än en skopa bara.
Ta en hel skopa så får du 10g EAA, eftersom endast cirka 9/10 av EAAt är just EAA.
Citera
2010-03-05, 18:06
Medlem
Kreatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Ingenting, förutom att du slösat pengar. Det är ingen fara.

Fifän vad gött att det inte var några hälsoproblem, whew! Pengar har aldrig varit några problem som tur är.

Till Sebastiano och Thomaspunkt: Ja, det har varit ganska starkt, jämfört med den korrekta doseringen idag som smakade vatten. Frågan är om inte den starkare blandningen är godare!
Lösningen har blivit mättad varenda gång och det har alltid blivit skum över, upp till 100ml-sträcket typ som jag på ett mystiskt sätt har fått skölja ur på gymmet. Folk måste trott att man höll på med något crazy... *Föreställer mig en reply i tråden "Det GALNASTE som hänt på erat gym", någon beskriver en skum kuf som smyger upp till vattenpåfyllningen och tömmer sin shaker*.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in