2010-03-03, 22:49
Medlem
hurfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bomben1
Hej jag har en fråga.

Jag har sökt runt lite här på näring och kost men jag har inte hittat något som har rört detta. Jag undrar om man kan ta EAA och Whey80 samtidigt i shaker, alltså blanda dessa pulver. Utan att man förstör någon "egenskap" av dessa två som man får när man tar dem en åt gången på tommage. Om tillfället har något att göra med detta så har jag iaf tänkt att göra detta direkt efter träningspasset.

mvh
Du förstör EAA effekten.
Citera
2010-03-03, 23:02
Bannlyst
har nu fått mitt eaa- vissa säger man tar de under träning, vissa före och efter, är de bäst att köra på uppvärmningen , och sen när man ställer sej i duscehn med en omgång till efter passet ? och sen hem och äta?
Citera
2010-03-03, 23:07
Medlem
hurfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiSKSLEM
har nu fått mitt eaa- vissa säger man tar de under träning, vissa före och efter, är de bäst att köra på uppvärmningen , och sen när man ställer sej i duscehn med en omgång till efter passet ? och sen hem och äta?
Så tätt inpå och efter passet som möjligt.
Citera
2010-03-03, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hurfan
Så tätt inpå och efter passet som möjligt.

alltså säger vi, jag tar lite boxning som uppvärmning, kör mitt eaa, styrketränar , blandar drinken och tar den i dyschen direkt efter? sen mat efter runt timme?
Citera
2010-03-03, 23:12
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
alltså säger vi, jag tar lite boxning som uppvärmning, kör mitt eaa, styrketränar , blandar drinken och tar den i dyschen direkt efter? sen mat efter runt timme?

låter hur bra som helst, mer opti kan det väl knappast bli.
Citera
2010-03-03, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av victor.b
låter hur bra som helst, mer opti kan det väl knappast bli.

tackar för hjälpen, hur mycket ska man ta? jag har ALdrig kört varken kreatin eller eaa innan, är det bara kröa 10 grams portioner direkt eller ska man köra invänjning?=
Citera
2010-03-03, 23:17
Medlem
hurfans avatar
Citat:
tackar för hjälpen, hur mycket ska man ta? jag har ALdrig kört varken kreatin eller eaa innan, är det bara kröa 10 grams portioner direkt eller ska man köra invänjning?=
10g är bra
Citera
2010-03-03, 23:45
Medlem
victor.bs avatar
Citat:

12 grams pulver motsvarar ungefär 10g EAA.
Citera
2010-03-04, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hurfan
Du förstör EAA effekten.

Okey , finns det något annat sätt som man kan göra EEAn mindre "sur" på isf som inte förstör effektetn?
Citera
2010-03-04, 15:39
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bomben1
Okey , finns det något annat sätt som man kan göra EEAn mindre "sur" på isf som inte förstör effektetn?

sötningsmedel, fun light.
Citera
2010-03-04, 16:29
Medlem
Jag känner rätt många som styrketränar men inte har en aning om vad eea är, hur bra är det egentligen? Eller är det relativt nytt med eea? Tycker inte många nämner det på forum osv
Citera
2010-03-04, 16:39
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bytheline
Jag känner rätt många som styrketränar men inte har en aning om vad eea är, hur bra är det egentligen? Eller är det relativt nytt med eea? Tycker inte många nämner det på forum osv
EAA stimulerar proteinsyntesen mer än vad vassle gör efter ett pass. Är man sedan en sådan person som har hyffsad koll på maten så kan EAA vara det enda som behövs i tillskottväg och det före och efter ett pass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in