2010-02-05, 13:23
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nkenny
Hade som sagt tänk börja köra detta, men frågan är om jag kan ta något annat samtidigt
Just nu kör jag på Kreatin Och whey80, hade tänkt att sluta med kreatinet.

Går det bra att köra Detta med Whey80 Eller någon annan produkt som ni föreslår?
EAA stimulerar proteinsyntesen maximalt utan någon hjälp av Vassle. Kör EAA före och efter passet, sedan vassle som utfyllnad under dagen.
Citera
2010-02-05, 13:33
Medlem
nkennys avatar
Okej tack,
Citera
2010-02-06, 09:49
Medlem
Palledamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Av Brutal berry, har vägt skopan

Tack du Då kör jag på det då
Citera
2010-02-06, 17:09
Medlem
Jag kör med HydraPro citrus splash, står att det är 6g EAA per 50gram(en deciliter), tar då två skopor är det rätt?

Sen är det även massa kolhydrater i, "Vitargo and carbohydratecomplex", kan inte detta förstöra det explosiva med EAA eller tänker jag helt fel?

Edit: Är 1 kg för 190 spänn, är inte detta billigare än GV's brutal berry?
Citera
2010-02-06, 17:18
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phinxy
Jag kör med HydraPro citrus splash, står att det är 6g EAA per 50gram(en deciliter), tar då två skopor är det rätt?

Sen är det även massa kolhydrater i, "Vitargo and carbohydratecomplex", kan inte detta förstöra det explosiva med EAA eller tänker jag helt fel?

Edit: Är 1 kg för 190 spänn, är inte detta billigare än GV's brutal berry?
Du får väl väga grejorna? Snabba kolhydrater förstör inget, vad det nu ska vara bra att ha till vet jag inte heller.

Du tänker fel på sista. 1kg gainer för 190 spänn, det är inte billigare än 750g eaa för 200 spänn. Du har ju typ 10g Eaa och 70-80g snabba kolisar per 100g. Snabba kolhydrater är billigt, vitargo är något dyrare. Ifall du måste ha gainer så skulle jag köpa och blanda egen.
Citera
2010-02-06, 18:23
Medlem
Citat:
Du får väl väga grejorna? Snabba kolhydrater förstör inget, vad det nu ska vara bra att ha till vet jag inte heller.

Du tänker fel på sista. 1kg gainer för 190 spänn, det är inte billigare än 750g eaa för 200 spänn. Du har ju typ 10g Eaa och 70-80g snabba kolisar per 100g. Snabba kolhydrater är billigt, vitargo är något dyrare. Ifall du måste ha gainer så skulle jag köpa och blanda egen.

Ah, okej nu är det lite klarare i skallen! Tack.
Citera
2010-02-07, 13:36
Medlem
Kingandaces avatar
Ska lägga en beställning på något som stimulerar proteinsyntesen.

Det jag undrar är om EAA är överlägset bättre en vassleprotein även i en situation där man har käkat, säg 30 min innan intag av EAA? Eller är det mer värt att inta vassleprotein då?

Frågan ställer jag för att jag inte alltid kan planera upp mina måltider så att dom kommer i takt med intaget av EAA.
Citera
2010-02-07, 13:39
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingandace
Ska lägga en beställning på något som stimulerar proteinsyntesen.

Det jag undrar är om EAA är överlägset bättre en vassleprotein även i en situation där man har käkat, säg 30 min innan intag av EAA? Eller är det mer värt att inta vassleprotein då?

Frågan ställer jag för att jag inte alltid kan planera upp mina måltider så att dom kommer i takt med intaget av EAA.
Du kan ta EAA då också, men som jag förstått det så blir effekten sämre, men det blir även vasslets påverkan. Så EAA är fortfarande bättre att ta. Äter du 30min innan gymmet?
Citera
2010-02-07, 14:44
Medlem
Kingandaces avatar
Citat:
Du kan ta EAA då också, men som jag förstått det så blir effekten sämre, men det blir även vasslets påverkan. Så EAA är fortfarande bättre att ta. Äter du 30min innan gymmet?

Okej. Tack. Nej, inte 30 min, men ville bara ta ett exempel
Citera
2010-02-07, 17:54
Medlem
Prickskyttens avatar
Proteinet som jag kör på heter Twinlab 100% Whey Protein den innehåller dessa aminosyror:

Aminosyreprofil
L-Alanin
L-Arginin
L-Asparginsyra
L-Cystein
L-Glutaminsyra
Glycin
L-Histidin
L-Isoleucin
L-Leucin
L-Lysin
L-Metionin
L-Fenylalanin
L-Prolin
L-Serin
L-Treonin
L-Tryptofan
L-Tyrosin
L-Valin

Kan de då vara någon fördel att byta till EAA istället?
Citera
2010-02-07, 17:59
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prickskytten
Proteinet som jag kör på heter Twinlab 100% Whey Protein den innehåller dessa aminosyror:

Aminosyreprofil
L-Alanin
L-Arginin
L-Asparginsyra
L-Cystein
L-Glutaminsyra
Glycin
L-Histidin
L-Isoleucin
L-Leucin
L-Lysin
L-Metionin
L-Fenylalanin
L-Prolin
L-Serin
L-Treonin
L-Tryptofan
L-Tyrosin
L-Valin

Kan de då vara någon fördel att byta till EAA istället?
Ja, du har vassleprotein, EAA är bättre för stimulans av proteinsyntesen, använd vasslet som utfyllnad.
Citera
2010-02-07, 18:06
Medlem
Prickskyttens avatar
Okej alltså typ EAA före och efter träning vassle som mellanmål?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in