2013-10-15, 10:07
Medlem
Tar nu Whey FX protein efter träning http://www.gymvaruhuset.com/whey.html men har funderat på att köpa EAA FX http://www.gymvaruhuset.com/eaa-fx-750g.html istället. Ska jag då sluta använda Whey proteinpulver och bara köra på EAA? Whey tar man ju efter ett träningspass men det verkar som att EAA tar man innan ett träningspass.
Citera
2013-10-15, 10:22
Medlem
Rolf-Davids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _x3m_
Tar nu Whey FX protein efter träning http://www.gymvaruhuset.com/whey.html men har funderat på att köpa EAA FX http://www.gymvaruhuset.com/eaa-fx-750g.html istället. Ska jag då sluta använda Whey proteinpulver och bara köra på EAA? Whey tar man ju efter ett träningspass men det verkar som att EAA tar man innan ett träningspass.

EAA och protein ger väl samma sak? Bara det att EAA innehåller mindre kalorier och är betydligt dyrare.
Citera
2013-10-15, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rolf-David
EAA och protein ger väl samma sak? Bara det att EAA innehåller mindre kalorier och är betydligt dyrare.

Med andra ord ingen mening att byta? Bara fått för mig att det är bättre. Citerat från FAQ om kosttillskott här på Flashback.

Vilka kosttillskott skall man välja?

Snabbare muskelbygge
Här är kungen EAA, prinsen proteinpulver med knekten kreatin i spetsen som de tre musketörerna för att förbättra muskelbygge. Finns separata trådar om dessa som jag har hotlinkat ovan, läs gärna mer där.
Citera
2013-10-15, 12:15
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _x3m_
Med andra ord ingen mening att byta? Bara fått för mig att det är bättre. Citerat från FAQ om kosttillskott här på Flashback.

Vilka kosttillskott skall man välja?

Snabbare muskelbygge
Här är kungen EAA, prinsen proteinpulver med knekten kreatin i spetsen som de tre musketörerna för att förbättra muskelbygge. Finns separata trådar om dessa som jag har hotlinkat ovan, läs gärna mer där.

FAQ:en är något utdaterad. Protein och EAA fyller här samma funktion. Du kan använda vilket som, det gör ingen skillnad.
Citera
2013-10-26, 19:10
Medlem
fjiskens avatar
Köpte aminosyror för någon dag sedan, och på burken står det "Intag två tabletter tre gånger om dagen i samband med måltid, eller fyra tabletter innan sängdags".
Men vad jag har förstått ska man inte ta det i samband med mat, då effekten försämrades(?), och kommer därför ta två i samband med träning (innan eller efter, vilket är bäst?) och fyra innan sängdags.

Kompletterar dagen med shakes och någon bar. Ser mitt upplägg godkänt ut?
Citera
2013-10-28, 16:37
Medlem
Rolf-Davids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Köpte aminosyror för någon dag sedan, och på burken står det "Intag två tabletter tre gånger om dagen i samband med måltid, eller fyra tabletter innan sängdags".
Men vad jag har förstått ska man inte ta det i samband med mat, då effekten försämrades(?), och kommer därför ta två i samband med träning (innan eller efter, vilket är bäst?) och fyra innan sängdags.

Tror inte att det ska spela någon roll alls när du tar det
Citera
2013-10-28, 17:17
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken

Skit i att ta EAA:t ihop med mat och innan läggdags. Det räcker med några kapslar före och efter träningen. Äter du nära före träningen kan du även skippa EAA:n innan passet.
Citera
2013-10-29, 17:23
Medlem
Kastrullhunds avatar
Låter kanske lite dumt, men lika bra att fråga än att gå runt och göra fel. Att inta EAA innan- och efter passet, innebär det då en gemensam dos där jag tar halva innan och resterande direkt efter? Eller är det faktiskt så att jag tar en dos innan, och en till dos direkt efter?

Citera
2013-11-05, 23:35
Medlem
Hur ska jag dosera mitt BCAA? "Räcker" det med 7,7 g protein, eller ska jag dosera det som om det vore proteinpulver?
Citera
2013-11-14, 15:45
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kastrullhund
Låter kanske lite dumt, men lika bra att fråga än att gå runt och göra fel. Att inta EAA innan- och efter passet, innebär det då en gemensam dos där jag tar halva innan och resterande direkt efter? Eller är det faktiskt så att jag tar en dos innan, och en till dos direkt efter?

En dos innan, och en till dos efter.
Citera
2013-11-16, 10:47
Medlem
Kastrullhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
En dos innan, och en till dos efter.

Det var så jag tänkte, råkade dock skriva det fel. Men tack!
Citera
2013-11-20, 23:55
Medlem
Jag har kört EAA FX nu i ca 3 veckor och märker redan bra resultat i massa och styrka! I och för sig kan det dels bero på träningsmängden till stor del också (ca 8 pass i veckan, gym kombinerat med fotboll, utan salt). Min fundering är egentligen om kaseinhydrolysat/vasslehydrolysat-pulver av något slag skulle hjälpa mig ännu effektivare? Kan kännas som en dum fundering när jag märker att EAA ger resultat, men ni vet man vill ha det bästa...

Tvivla inte på EAA, funkar utmärkt för mig. Receptet är nog som Magnus Betnér säger "Du äter mer än vad du springer", alltså mer träning = mer resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in