2012-05-09, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-Olle
Så konkret fråga. Gör EAA direkt efter träning att man kan strunta i proteinshake efter träning då den skulle ha samma effekt som ett mål mat? (Om EAA fixar den akuta proteinsyntesen, är det då onödigt med shake?)

Ja.
Citera
2012-05-11, 20:44
Medlem
Tjenare! Jag är en 17-årig student som har en del frågor angående EAA och även lite simpla frågor kring kost som jag skulle vilja ha svar på.

Jag går i skolan från 09:00 till 16:00, och dessutom så pendlar jag ca 1:15 timme fram och 1:15 hem, så jag brukar börja träna vid 18-18:30.

Det jag undrar är om jag kan ta en protein-drink runt 15:30, och sedan ta EAA innan träning, eller tror ni det är bättre att jag tar en matlåda istället, som jag käkar runt 15:30. Jag äter lunch runt 12:00, så jag blir alldeles för hungrig om jag inte får i mig något innan jag tränar.

Tacksam för svar!
Citera
2012-05-11, 21:05
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlackBenis
Tjenare! Jag är en 17-årig student som har en del frågor angående EAA och även lite simpla frågor kring kost som jag skulle vilja ha svar på.

Jag går i skolan från 09:00 till 16:00, och dessutom så pendlar jag ca 1:15 timme fram och 1:15 hem, så jag brukar börja träna vid 18-18:30.

Det jag undrar är om jag kan ta en protein-drink runt 15:30, och sedan ta EAA innan träning, eller tror ni det är bättre att jag tar en matlåda istället, som jag käkar runt 15:30. Jag äter lunch runt 12:00, så jag blir alldeles för hungrig om jag inte får i mig något innan jag tränar.

Tacksam för svar!

Ät mat om du kan. Proteinpulver (undantaget i samband med träningen) är ett alternativ i de lägen du inte kan få i dig det protein du behöver via kosten.
Citera
2012-05-14, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Ät mat om du kan. Proteinpulver (undantaget i samband med träningen) är ett alternativ i de lägen du inte kan få i dig det protein du behöver via kosten.
Okej, tack för svar! Blir väl att ordna matlådor framöver.
Citera
2012-05-14, 13:03
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlackBenis
Okej, tack för svar! Blir väl att ordna matlådor framöver.

Ta ev. en titt på periodisk fasta också. Personligen tycker jag att det är betydligt bättre och mer praktiskt om man pluggar.
Citera
2012-05-17, 00:15
Medlem
Fangelsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Hade underlättat om du skrev vilken produkt du gått "igenom några burkar" så man inte rekommenderar dig den

Ger dig två förslag istället:
Body Science EAA
EAA FX - finns däremot bara i naturell smak nu som smakar förfärligt.

määns du verkar ha pejl på grejerna...
Funkar det verkligen att byggaupp på EAA , du nämner att produkten är förspjälkad och därför är den bra , BCAA är inte det , är det samma produkt förutom det ?
Måste det inte vara ett komplett Aminospektra för att tillverka muskler ?

Sen om det nu är förspjälkade grejer som man vill ha så har Fairing patent sedan många år på enzymatiskt förspjälkat VassleIsolat.
15g och vipps som är man i ett anabolt tillstånd , blir man ju av vilket Isolat som helst iofs.
Citera
2012-05-17, 10:24
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fangelset
määns du verkar ha pejl på grejerna...
Funkar det verkligen att byggaupp på EAA , du nämner att produkten är förspjälkad och därför är den bra , BCAA är inte det , är det samma produkt förutom det ?
Måste det inte vara ett komplett Aminospektra för att tillverka muskler ?

Sen om det nu är förspjälkade grejer som man vill ha så har Fairing patent sedan många år på enzymatiskt förspjälkat VassleIsolat.
15g och vipps som är man i ett anabolt tillstånd , blir man ju av vilket Isolat som helst iofs.

Funkar att bygga upp på EAA? EAA/BCAA stimulerar proteinsyntesen maximalt vilket kan vara en fördel för den som vill bygga maximalt med muskler, ja.
Skillnaden mellan EAA och BCAA är att EAA innehåller alla 8 essentiella aminosyror medan BCAA innehåller 3 av dom.
Nej den måste inte ha en komplett aminosyreprofil för att tillverka muskler.

Alla vassleprotein får dig i anabolt tillstånd i princip direkt om det tas på tom mage.
Citera
2012-05-17, 17:56
Medlem
Någon som testat Whey FX naturell och EAA FX naturell, som kan jämföra smakerna? Hur skiljer sig smaken av EAA FX från Whey FX?
Citera
2012-05-17, 18:19
Medlem
Fangelsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Funkar att bygga upp på EAA? EAA/BCAA stimulerar proteinsyntesen maximalt vilket kan vara en fördel för den som vill bygga maximalt med muskler, ja.
Skillnaden mellan EAA och BCAA är att EAA innehåller alla 8 essentiella aminosyror medan BCAA innehåller 3 av dom.
Nej den måste inte ha en komplett aminosyreprofil för att tillverka muskler.

Alla vassleprotein får dig i anabolt tillstånd i princip direkt om det tas på tom mage.

Smått revulotionerande att det funkar att tillverka massa med 8 aminosyror , vart har du läst det , länk ?
Isf köper jag två burkar på störten.
Citera
2012-05-17, 18:33
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Smått revulotionerande att det funkar att tillverka massa med 8 aminosyror , vart har du läst det , länk ?

Revolutionerande? Det är dom 8a essentiella vi pratar om. Det är dom enda som behövs för att stimulera proteinsyntesen maximalt. Det är välkänt och har varit så länge.
Citera
2012-05-17, 18:33
Medlem
Citat:

Med tanke på att det bara finns 8 aminosyror som kroppen inte kan tillverka själv är det väl inte särskilt revolutionerande. Det är allmän kunskap. http://en.wikipedia.org/wiki/Essential_amino_acid
Citera
2012-05-28, 11:52
Medlem
Pasiphaes avatar
Så.. om EAA är så bra... Betyder detta att ingen typ dricker gainer längre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in