2011-10-18, 01:14
Medlem
Imbazs avatar
Yo ! hur funkar eaa om man kör det före&efter träning och sedan 1h~ efter träningen tar man kolhydrater+protein drink till en måltid?
Citera
2011-10-18, 12:17
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Yo ! hur funkar eaa om man kör det före&efter träning och sedan 1h~ efter träningen tar man kolhydrater+protein drink till en måltid?

Kanon.
Citera
2011-10-18, 12:24
Medlem
yeahgrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
varför inte bara eaa före + efter träning och sen ett väl protein, fett och kolhydratavvägt mål mat...
Citera
2011-10-18, 12:36
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahgrr
varför inte bara eaa före + efter träning och sen ett väl protein, fett och kolhydratavvägt mål mat...

Håller man inte kosten, vilket jag fick intrycket av att han inte gjorde, så är en gainer ett bra sätt att få upp mängden protein och kalorier.
Citera
2011-10-18, 14:41
Medlem
yeahgrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Håller man inte kosten, vilket jag fick intrycket av att han inte gjorde, så är en gainer ett bra sätt att få upp mängden protein och kalorier.
helt rätt.. men han skrev att han skulle ta protein + kolhydrat TILL en måltid...varför inte då ta en rejäl måltid och ta extra protein som ett mellanmål senare i så fall
Citera
2011-10-18, 14:45
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahgrr
helt rätt.. men han skrev att han skulle ta protein + kolhydrat TILL en måltid...varför inte då ta en rejäl måltid och ta extra protein som ett mellanmål senare i så fall

Han kan lika väl ta det där som någon annan tidpunkt på dagen. Man gör oftast det man trivs med.
Citera
2011-10-20, 15:10
Medlem
Strand.s avatar
Spelar det någon roll om man kör på kapslar eller pulver? Någon skillnad för effektiviteten på det?
Citera
2011-10-20, 16:15
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strand.
Spelar det någon roll om man kör på kapslar eller pulver? Någon skillnad för effektiviteten på det?

I praktiken, nej.
Citera
2011-10-20, 21:18
Medlem
Yordles avatar
Hur pass viktigt är det att ta EAA före träningen? Vad exakt är det jag missar om jag bara kör på EAA efter träningen och inte före. Detta låter säkert sanneligen dumt i många öron men anledningen till att jag inte tar EAA före träning är att man ska helst ta det på "tom" mage, problemet är att jag kör PWO 40 min före träningen.
Citera
2011-10-20, 21:33
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yordle
Hur pass viktigt är det att ta EAA före träningen? Vad exakt är det jag missar om jag bara kör på EAA efter träningen och inte före. Detta låter säkert sanneligen dumt i många öron men anledningen till att jag inte tar EAA före träning är att man ska helst ta det på "tom" mage, problemet är att jag kör PWO 40 min före träningen.

Att du dricker PWO innan spelar ingen roll, det räknas som tom mage (vätska=tom mage typ) i alla fall.

Om du äter 1-2 timmar innan träningen så missar du ingenting med att inte ta före eller efter. Äter du inte på flera timmar innan träning kan det vara fördelaktigt att ta eaa eller dricka något snabbt protein.

Det du missar om du inte tar innan, samt inte har ätit på ett bra tag innan träningen är att du inte har förhöjd proteinsyntes under träningspasset.
Citera
2011-10-20, 22:10
Medlem
Pipharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yordle
Hahaha .

Förra posten svarade på frågorna.
Citera
2011-10-21, 10:46
Medlem
sagolikasoppors avatar
OK. börjar nojja mig över aspartam?

Jag kör eaa fx red berry breezer före och efter träning en skopa och har gjort ett bra tag. Hur mkt aspartam får man i sig? bör man vara nojjig? är det bättre att dra hem naturell nästa gång istället? (innehåller väl inget aspartam?)

eller ska jag köra på vanligt prottepulver efter istället?

hur tänker ni? finns det några studier/resultat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in