2012-02-15, 23:11
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youkissme
Kan man kombinera BCAA med PWO innan träning utan att det ger någon negativ effekt?
Jag tränar oftast på tom mage.

Jacked-XX + BCAA-XX före träning och BCAA-XX direkt efter träning?

Du bör ta PWO:n 30-40 minuter innan träning och BCAA direkt innan träning. Tar du de båda direkt innan får du troligen inte full effekt av PWO:n, och tar du de 30 min innan får du inte full effekt av BCAA:n.

Tar du BCAA både efter och före träning finns det inget som tyder på att dosen innan har någon effekt.
Citera
2012-02-16, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Du bör ta PWO:n 30-40 minuter innan träning och BCAA direkt innan träning. Tar du de båda direkt innan får du troligen inte full effekt av PWO:n, och tar du de 30 min innan får du inte full effekt av BCAA:n.

Tar du BCAA både efter och före träning finns det inget som tyder på att dosen innan har någon effekt.

Okej, så då är det alltså bättre att bara köra på PWO innan träning och BCAA direkt efter?
Läser om en del som skriver BCAA före, EAA efter...har det verkligen någon större betydelse?
Citera
2012-02-16, 17:14
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youkissme
Okej, så då är det alltså bättre att bara köra på PWO innan träning och BCAA direkt efter?
Läser om en del som skriver BCAA före, EAA efter...har det verkligen någon större betydelse?

Det har ingen betydelse. Ta BCAA enbart efter passet. Det räcker gott och väl.
Citera
2012-02-18, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia

1. 15 till 20 min innan träning skall iaf jack3d intas for optimal effekt, antar att det är lika med andra pwos.
2. Varfor tar du själv 10g eaa innan och 10g eaa efter passet (har läst lite i din journal), när du nu säger att dosen innan inte har effekt om du tar efter ditt pass? lite motsägelsefullt
Citera
2012-02-18, 13:53
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chruze
1. 15 till 20 min innan träning skall iaf jack3d intas for optimal effekt, antar att det är lika med andra pwos.
2. Varfor tar du själv 10g eaa innan och 10g eaa efter passet (har läst lite i din journal), när du nu säger att dosen innan inte har effekt om du tar efter ditt pass? lite motsägelsefullt

1. Inte med alla. Beror på vad PWOn innehåller såklart.
Citera
2012-02-18, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
1. Inte med alla. Beror på vad PWOn innehåller såklart.
Nu var det så att han skrev att han syftade på jack3d
Citera
2012-02-18, 14:08
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Nu var det så att han skrev att han syftade på jack3d
Fast du skrev:
Citat:
Och det var vad jag svarade på. Jag påstod heller inte att du hade fel angående Jack3d. Aldrig testat den själv så jag vet inte.
Citera
2012-02-18, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Fast du skrev:
Och det var vad jag svarade på. Jag påstod heller inte att du hade fel angående Jack3d. Aldrig testat den själv så jag vet inte.
aha då fattar jag, jag vet ej hur det är med andra pwos men det är som du säger att det beror på vad de innhehåller...
Citera
2012-02-19, 00:23
Medlem
Jag tar mitt EAA i min vattenflaska under träning sedan tar jag det också direkt efter träning blandat med protein pulver, ibland tar jag det även innan träning.

Är detta fel? Hur ska jag ta det för bästa effekt? Gör det någon skillnad om man tar det direkt efter träning blandat med protein pulver?

Tack på förhand.
Citera
2012-02-19, 00:51
Medlem
.adepts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossejo
Jag tar mitt EAA i min vattenflaska under träning sedan tar jag det också direkt efter träning blandat med protein pulver, ibland tar jag det även innan träning.

Är detta fel? Hur ska jag ta det för bästa effekt? Gör det någon skillnad om man tar det direkt efter träning blandat med protein pulver?

Tack på förhand.
Jag skulle druckit EAA innan träningen istället för under träningen.
Kör endast EAA före och efter träningen utan att blanda med protein.
Citera
2012-02-19, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .adept
Jag skulle druckit EAA innan träningen istället för under träningen.
Kör endast EAA före och efter träningen utan att blanda med protein.

Okej tack, ska nog också köra så då.

Finns det någon studie om vad som är bäst mellan Protein pulver eller EAA? Eller skiljer det sig från person till person kanske?
Citera
2012-02-19, 01:26
Medlem
.adepts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossejo
Okej tack, ska nog också köra så då.

Finns det någon studie om vad som är bäst mellan Protein pulver eller EAA? Eller skiljer det sig från person till person kanske?
EAA förhöjer proteinsyntesen bättre än proteinpulver, så efter träning är EAA bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in