2010-10-03, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Ber om ursäkt för att jag inte orkar gå igenom 170 sidor men jag har en fråga.

Hur kombinera EAA och kolhydratspulver?

Ska jag köra kolhydrat+EAA innan träning och bara EAA efter? Eller ska jag köra kolhydrat även efter träningen?

Ifall du nu känner att du behöver Kolhydrater så kan du köra både och, före och efter. Men oftast är kolhydrater som tillskott direkt/före träning onödigt vid enbart styrketräning ifall du inte kanske ligger på hög nivå.
Citera
2010-10-03, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Ifall du nu känner att du behöver Kolhydrater så kan du köra både och, före och efter. Men oftast är kolhydrater som tillskott direkt/före träning onödigt vid enbart styrketräning ifall du inte kanske ligger på hög nivå.
Jag tänkte kanske för att få energi innan passet samt för snabbare återhämtning. Men EAA är bäst på tom mage, så man kanske ska skita i det då. Blir ju billigare iaf.
Citera
2010-10-03, 15:01
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Jag tänkte kanske för att få energi innan passet samt för snabbare återhämtning. Men EAA är bäst på tom mage, så man kanske ska skita i det då. Blir ju billigare iaf.
Den snabbare återhämtningen är marginell och jag antar att du inte tränar samma muskelgrupp flera dagar i rad?
Citera
2010-10-03, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Den snabbare återhämtningen är marginell och jag antar att du inte tränar samma muskelgrupp flera dagar i rad?
Nix. Ok, då skiter jag helt i kolhydratpulver.

Skumt det där. Först var gainer jättebra, och nu kan det kvitta. Alla dessa trender i gymbranschen gör ju att man blir knäpp.
Citera
2010-10-03, 19:47
Medlem
lakrisal90s avatar
Jag orkar inte Heller gå igenom 170 sidor för att få svar

Jag såg "mitt liv som bodybuilder" dokumentären på youtube och där sa han att han slänger ner lite aminosyror i en vattenflaska som han går och smuttar lite av hela arbetsdagen.

Jag har lite dåliga mattider, frukost 6:15, frukost/lunch 10:00 och lunch 13:00 (kan ej ändra på dom vilket är piss då det är för långa hopp) men går det att ha en flaska med EAA och sippra lite då och då utan några problem?

Hörde någon säga att aminosyror försämras när dom ligger i vätska länge, men det kanske bara gäller typ whey 80 och mjölk?
Citera
2010-10-03, 20:10
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakrisal90
Jag orkar inte Heller gå igenom 170 sidor för att få svar

Jag såg "mitt liv som bodybuilder" dokumentären på youtube och där sa han att han slänger ner lite aminosyror i en vattenflaska som han går och smuttar lite av hela arbetsdagen.

Jag har lite dåliga mattider, frukost 6:15, frukost/lunch 10:00 och lunch 13:00 (kan ej ändra på dom vilket är piss då det är för långa hopp) men går det att ha en flaska med EAA och sippra lite då och då utan några problem?

Hörde någon säga att aminosyror försämras när dom ligger i vätska länge, men det kanske bara gäller typ whey 80 och mjölk?
Nej det är helt onödigt, ät som du äter nu. Det är en gammal myt att man måste äta varannan timme för att inte bli "katabol"
Citera
2010-10-04, 14:46
Medlem
superpingvin1s avatar
Någon som vet vad jay cutler och dem resterande killarna tar som medverkade i mr.olympia i år? Oftast hra jag sett tube filmer då dem tar protien? har jag fel?
Citera
2010-10-04, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superpingvin1
Någon som vet vad jay cutler och dem resterande killarna tar som medverkade i mr.olympia i år? Oftast hra jag sett tube filmer då dem tar protien? har jag fel?

Menar du vad för märke de tar på sitt EAA eller? Jay lär ju tugga Muscletech.
Citera
2010-10-04, 15:46
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superpingvin1

Jadu, dem "tar" nog lite mer än protein..

Btw, är du full eller förståndshandikappad?
Citera
2010-10-04, 17:44
Medlem
superpingvin1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Jadu, dem "tar" nog lite mer än protein..

Btw, är du full eller förståndshandikappad?

Det jag menar är: Tar dem protien före och efter träning, eller tar dem ist EAA. Självklart tar dom protienshakes under dagen
Senast redigerad av superpingvin1 2010-10-04 kl. 18:14.
Citera
2010-10-04, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slowjamz
Har samma problem med mitt EAA FX i Red Berry jag fått hem. Allt löser sig inte och ett skikt lägger sig på toppen när jag försöker blanda ut det. Är det så för alla? Vad kan man göra för att lösa det?

Smaken är OK tycker jag, ganska lättdrucket. Btw, hur mkt doserar ni? Nu kör jag en skopa (den jag fick till, inte jättestor? + 3 dl vatten).

Exakt så för mig med.

När du druckit upp häll i mer vatten bara å skaka å drick igen så får du i dig allt. Jag tar 2 skopor innan och efter, vette fan hur många gram det ryms i en skopa men eftersom inte skopan är så stor så tar jag två.
Citera
2010-10-04, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGz
Exakt så för mig med.

När du druckit upp häll i mer vatten bara å skaka å drick igen så får du i dig allt. Jag tar 2 skopor innan och efter, vette fan hur många gram det ryms i en skopa men eftersom inte skopan är så stor så tar jag två.

Att ta mer ökar inte effekten, du skulle kunna äta hela burken och fortfarande bara få effekt som om du tagit 6 gram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in