2010-08-11, 00:09
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optimus-Q
Har bara en fråga kring EEA. Jag köpte en fx någonting EEA för några dagar sen och smaken är som alla vet bedrövlig. På burken så står det att jag ska blanda en skopa med 300 ml vatten. Nu undrar jag ifall det funkar att späda ut det med ännu mer vatten (typ dubbelt så mycket) för att få bort den äckliga smaken lite?

Antar att du köpte EAA FX Naturell, du borde nog börjat med Red Berry Breezer smaken.
Anywho, ja, du kan blanda ut med lite mera vatten, men är det värt det? Visst, det smakar mindre, men tar längre tid att dricka. Ungefär som att välja mellan att ta en snaps eller grogg om man inte gillar spritsmak. Pröva dig fram, testa blanda ner en brustablett, "shotta" i dig EAA:t, håll för näsan när du dricker (kan hjälpa otroligt mycket faktiskt, jag kände ingen skillnad på smaken mellan ketchup och senap på det viset, enbart på konsistensen), experimentera lite.
Citera
2010-08-11, 00:49
Medlem
Optimus-Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fun_University
Antar att du köpte EAA FX Naturell, du borde nog börjat med Red Berry Breezer smaken.
Anywho, ja, du kan blanda ut med lite mera vatten, men är det värt det? Visst, det smakar mindre, men tar längre tid att dricka. Ungefär som att välja mellan att ta en snaps eller grogg om man inte gillar spritsmak. Pröva dig fram, testa blanda ner en brustablett, "shotta" i dig EAA:t, håll för näsan när du dricker (kan hjälpa otroligt mycket faktiskt, jag kände ingen skillnad på smaken mellan ketchup och senap på det viset, enbart på konsistensen), experimentera lite.

hmm ska testa det isåfall.
Citera
2010-08-11, 19:51
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optimus-Q
hmm ska testa det isåfall.

Shotta det, kommer smaka starkt men sedan står du beredd med ett tuggummi och vanligt vatten direkt efter
Citera
2010-08-11, 23:06
Medlem
evilkittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victor.b
Shotta det, kommer smaka starkt men sedan står du beredd med ett tuggummi och vanligt vatten direkt efter

Har du erfarenhet med det?
Citera
2010-08-12, 17:59
Medlem
Jag köpte EAA red berry breeze för några veckor sedan och har prövat några olika sätt att inta substansen, min favorit är en sked ner i pulvret därefter in i flabben och skölja ner det med vatten. Är detta fel eller dåligt? Bör jag låta pulvret blandas ut med vatten först? Hoppas på att det är helt OK.
Citera
2010-08-12, 18:27
Medlem
Jag kör på den naturella och du har rätt, men nu har jag kört slut på burken nästan.

efter alla mina försök så blev det ändå att:

släng i en slev i munnen, ta vatten och gurgla lite sen sväljer du skiten, sen igen, så är det färdigt!

Det är lite råa ägg style, finner det lite som en pepp, fastän den är jävligt grisigt egentligen, haha.
Citera
2010-08-12, 19:02
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilkitty
Har du erfarenhet med det?

Tyvärr inte men det brukar funka med annat äckligt man stoppar i munnen.

Tex när man förr i tiden drack råa ägg
Citera
2010-08-13, 00:03
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victor.b
Tex när man förr i tiden drack råa ägg

Mmm, jag blev ganska van med det tillslut, tills jag fick reda på att det var det sämsta sättet att få i sig ägg på, då slutade jag tvärt. Tror inte jag vill testa att dricka dem råa nu när man är ovan, mitt EAA smakade skit efter 2 veckors semester, jag som hade blivit van och t.o.m gillade smaken på mitt Amino Rush från Fairing. Men "vill man vara fin får man lida pin" punkt.
Citera
2010-08-13, 12:33
Medlem
evilkittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjor
Jag köpte EAA red berry breeze för några veckor sedan och har prövat några olika sätt att inta substansen, min favorit är en sked ner i pulvret därefter in i flabben och skölja ner det med vatten. Är detta fel eller dåligt? Bör jag låta pulvret blandas ut med vatten först? Hoppas på att det är helt OK.

Det är helt ok. Finns inget negativt med det.
Citera
2010-08-13, 13:52
Medlem
råsaelefants avatar
Godmorgon flashback

Antar att detta tagits upp ett x antal gånger innan i tråden så ni får ursäkta mig.
Skulle vilja veta vad är den stora skillnaden mellan EAA FX och Wey80 är, som jag förstått det så är dom båda till för förhöjd proteinsyntes, så min fråga är alltså vilken man ska satsa på och varför?

Ni får ursäkta min inkompetens inom området

Tack på förhand
Citera
2010-08-13, 14:28
Medlem
evilkittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av råsaelefant
Godmorgon flashback

Antar att detta tagits upp ett x antal gånger innan i tråden så ni får ursäkta mig.
Skulle vilja veta vad är den stora skillnaden mellan EAA FX och Wey80 är, som jag förstått det så är dom båda till för förhöjd proteinsyntes, så min fråga är alltså vilken man ska satsa på och varför?

Ni får ursäkta min inkompetens inom området

Tack på förhand

EAA anses vara det bästa av dom två för att maximera (höja) proteinsyntesen runt träning.

"Både före och efter träning har vassle mycket mindre effekt på proteinsyntesen än fria EAA."

- King Grub
Citera
2010-08-13, 16:00
Medlem
råsaelefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilkitty
EAA anses vara det bästa av dom två för att maximera (höja) proteinsyntesen runt träning.

"Både före och efter träning har vassle mycket mindre effekt på proteinsyntesen än fria EAA."

- King Grub
Tack för svaret, bör man ta protein till EEA eller klarar man sig lika bra på ordentlig mat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in