2010-01-11, 18:25
Medlem
Tja, tänkte bara höra med er lite om Aminosyror och Proteinpulver.

Kan man ta proteinpulver samtidigt man tar aminosyror?( harhttp://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/protein/blandat-protein-2/triple-pro-85-1-kg + http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/aminosyror/isolerade/bcaa-nanostack-120-kapslar)
Men protein get vell ökning av aminosyror, stämmer vell?

Så min fråga är är det värt och äta både protein och "aminosyrs tabletter"?
(äter kreatin o vitamin tabletter också)

Mvh.
Citera
2010-01-11, 18:27
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -willeee
Tja, tänkte bara höra med er lite om Aminosyror och Proteinpulver.

Kan man ta proteinpulver samtidigt man tar aminosyror?( harhttp://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/protein/blandat-protein-2/triple-pro-85-1-kg + http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/aminosyror/isolerade/bcaa-nanostack-120-kapslar)
Men protein get vell ökning av aminosyror, stämmer vell?

Så min fråga är är det värt och äta både protein och "aminosyrs tabletter"?
(äter kreatin o vitamin tabletter också)

Mvh.
Triple pro är ju dyrt och onödigt. Och EAA ska tas på tom mage för bästa effekt. EAA ska alltså tas ensamt. Dock var de där dyrt, kolla in gymvaruhuset istället!
Citera
2010-01-11, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Triple pro är ju dyrt och onödigt. Och EAA ska tas på tom mage för bästa effekt. EAA ska alltså tas ensamt. Dock var de där dyrt, kolla in gymvaruhuset istället!
Dubbel post, My bad!
Senast redigerad av -willeee 2010-01-11 kl. 18:45.
Citera
2010-01-11, 18:44
Medlem
Citat:

Men får jag inte ta protein innan träning då om jag tar aminosyrs tabletter?
Eller kan jag ta protein drycken 1timme innan, för man ska ju helst inte ätit nått inom en timme Eller mer.(Dock behöver jag inte ta proteinet precis innan kan ta de några timmar innan som sagt, för man ska ta det 2ggr mer dag. Så jag tänkte nåra timmar innan sen direkt efter) Men kan ja ta ZMA tabletter innan träning för jag ska ta 4st innan ja tränar, och kreatinet ska ju tas 1timme innan träning, går de då?
Citera
2010-01-11, 18:52
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Eller kan jag ta protein drycken 1timme innan, för man ska ju helst inte ätit nått inom en timme Eller mer.(Dock behöver jag inte ta proteinet precis innan kan ta de några timmar innan som sagt, för man ska ta det 2ggr mer dag. Så jag tänkte nåra timmar innan sen direkt efter) Men kan ja ta ZMA tabletter innan träning för jag ska ta 4st innan ja tränar, och kreatinet ska ju tas 1timme innan träning, går de då?
Sluta läsa på förpackningen och läs mer här. Proteintillskott tas när du måste få i dig protein, då du känner att du fått i dig för lite protein. EAA ska tas på tom mage, alltså ensamt. Det du länkar till var BCAA, kolla på EAA FX på Gymvaruhuset istället. Inga kapslar men betydligt billigare.
Citera
2010-01-11, 18:55
Medlem
ekwohos avatar
Citat:

haha fan vad du ska stoppa i dig grejjer. ät mat o köp eaa . så behöver du tänka på att blanda en drink innan träning o en efter. sen klart.
Citera
2010-01-11, 19:09
Medlem
Citat:
Sluta läsa på förpackningen och läs mer här. Proteintillskott tas när du måste få i dig protein, då du känner att du fått i dig för lite protein. EAA ska tas på tom mage, alltså ensamt. Det du länkar till var BCAA, kolla på EAA FX på Gymvaruhuset istället. Inga kapslar men betydligt billigare.

Kan du bara säga skillnaden mellan BCAA och EAA?
Citera
2010-01-11, 19:11
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Kan du bara säga skillnaden mellan BCAA och EAA?
Det finns åtta EAA. Tre av dom EAA är BCAA. Det finns endast tre BCAA, en BCAA är alltid en EAA.
Citera
2010-01-11, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Det finns åtta EAA. Tre av dom EAA är BCAA. Det finns endast tre BCAA, en BCAA är alltid en EAA.

Okej, så BCAA är en del av EAA?
Citera
2010-01-11, 19:22
Medlem
Tjena.
Mycket bra tråd, bra info. Använder själv EEA FX... Men jag har kört EAA innan träning på tom mage, sedan en vassleproteindrink med maltodextrin efter, ska jag byta det till EAA innan träning och enbart EAA FX efter träningen och käka en timme senare? Är det bättre?
Senast redigerad av sk0rt 2010-01-11 kl. 19:25.
Citera
2010-01-11, 19:26
Medlem
B4rrets avatar
Citat:

Ingen aning, orkar inte bry mig egentligen eftersom det inte påverkar mig så mycket. Men märker direkt när jag går på den nya burken ifrån den gamla och jag har samma smak. Samma problem har jag inte med Wheyprotein tex.

Ja det är sant, smaken är ju ändå dålig :P

Citat:
Rätt inställning!
Citera
2010-01-11, 19:28
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk0rt
Tjena.
Mycket bra tråd, bra info. Använder själv EEA FX... Men jag har kört EAA innan träning på tom mage, sedan en vassleproteindrink med maltodextrin efter, ska jag byta det till EAA innan träning och enbart EAA FX efter träningen och käka en timme senare? Är det bättre?
Citat:
Äta(komplett måltid) ---> En timme(helst mer) ---> EAA ---> (Styrke)träning ---> EAA ---> 30 till 60 minuter ---> Äta mat(komplett måltid)

Du behöver inget protein efter träningen om du har EAA.

Citat:
Okej, så BCAA är en del av EAA?
Läste du ens vad jag skrev?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här