2009-10-23, 20:01
Bannlyst
Alltså, brukar man inte EAA under deff? Brukar ni göra det? Vad ger det då för effekt?
Citera
2009-10-23, 20:02
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7331kcabhsalF
Nej, jag undrar vad man ska inta under en deff.
Under deff bör du sikta på 1g fett per kg kroppsvikt, minst 2g protein per kg kroppsvikt, sen fyller du ut med kolhydrater. Detta i kombination med styrketräning (eaa före och efter) ger dig en mycket bra chans till en lyckad deff
Citat:
Ursprungligen postat av Fredagsmannen
Det är synd om Dreas, undra hur många gånger han har skrivit exakt så..
Att folk inte fattar att de är det enda som gäller
Jag överlever, och det är väl lika synd om resterande som får läsa och skriva samma sak dag ut och dag in Utan friheten på Flashback hade man ju blivit knäpp, tur att man får vara lite dryg ibland, annars hade nog väldigt få faktiskt orkat fortsätta svara.
Citera
2009-10-23, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Under deff bör du sikta på 1g fett per kg kroppsvikt, minst 2g protein per kg kroppsvikt, sen fyller du ut med kolhydrater. Detta i kombination med styrketräning (eaa före och efter) ger dig en mycket bra chans till en lyckad deff Jag överlever, och det är väl lika synd om resterande som får läsa och skriva samma sak dag ut och dag in Utan friheten på Flashback hade man ju blivit knäpp, tur att man får vara lite dryg ibland, annars hade nog väldigt få faktiskt orkat fortsätta svara.

Förlåt men smälla kan du rekommendera proteiner. Eaa har jag nu, och kreatin tycker du jag ska ta det?
Citera
2009-10-23, 20:31
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Förlåt men smälla kan du rekommendera proteiner. Eaa har jag nu, och kreatin tycker du jag ska ta det?
Keso, Kesella, kycklingfilé är tre exempel på goda proteinkällor, ifall du inte väger över 90kg bör du absolut inte ha några problem med att få i dig nog med protein. Läs på om kostlära, finns stickys här på forumet, det är något du i längden kommer tjäna på

edit: Kreatin är något jag skulle ta om jag inte redan såg ut som en halv michellingubbe, ifall du vill öka din maxstyrka så är kreatin bra
Citera
2009-10-23, 21:45
Bannlyst
Citat:
Keso, Kesella, kycklingfilé är tre exempel på goda proteinkällor, ifall du inte väger över 90kg bör du absolut inte ha några problem med att få i dig nog med protein. Läs på om kostlära, finns stickys här på forumet, det är något du i längden kommer tjäna på

edit: Kreatin är något jag skulle ta om jag inte redan såg ut som en halv michellingubbe, ifall du vill öka din maxstyrka så är kreatin bra

Tycker inte om keso och kvarg, men jag menar kosttilskott när jag mena protein. Kan du rekommendera sådant protein??

Snälla??, förlåt för att jag strör.
Citera
2009-10-23, 21:51
Medlem
O.rly?s avatar
Är eaa effektivt under bulk? Borde jag skita i gainern och köra eaa istället?
Citera
2009-10-23, 21:53
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Tycker inte om keso och kvarg, men jag menar kosttilskott när jag mena protein. Kan du rekommendera sådant protein??

Snälla??, förlåt för att jag strör.
Fun light i kesellan, jordgubbssmak, grillkrydda i keson, sen något annat till, typ riskakor, mackor eller en kycklingfilé. Vafan, ska du leva på pulver menar du? Jag sa väl vassle lite längre upp? Pro fx aka whey fx, nu har du fått allt på silverfat, lycka till!

Citat:
Ursprungligen postat av O.rly?
Är eaa effektivt under bulk? Borde jag skita i gainern och köra eaa istället?
Får du i dig lika många kcal så är EAA troligen bättre på alla sätt.
Citera
2009-10-23, 21:59
Bannlyst
Citat:
Fun light i kesellan, jordgubbssmak, grillkrydda i keson, sen något annat till, typ riskakor, mackor eller en kycklingfilé. Vafan, ska du leva på pulver menar du? Jag sa väl vassle lite längre upp? Pro fx aka whey fx, nu har du fått allt på silverfat, lycka till!

Får du i dig lika många kcal så är EAA troligen bättre på alla sätt.

En fråga till bara: om du fick välja mellan EAA, Proteinpulver(Du får i dig aningen under tillräckligt) eller kreatin. Vad skulle du valt?
Citera
2009-10-23, 22:15
Medlem
MrHurricanes avatar
Citat:
En fråga till bara: om du fick välja mellan EAA, Proteinpulver(Du får i dig aningen under tillräckligt) eller kreatin. Vad skulle du valt?

EAA + Kreatin. IMO
Citera
2009-10-23, 22:23
Bannlyst
glömde tillägga: vilket av de är bäst"om man är på deff". sorry
Citera
2009-10-23, 22:23
Medlem
Dreass avatar
Citat:
EAA + kreatin sen en massa jävla mat, som sagt. Testat kesella med fun light jordgubb? Smakar ju jordgubbsyoghurt
Citera
2009-10-23, 22:25
Medlem
MrHurricanes avatar
Citat:
EAA + kreatin sen en massa jävla mat, som sagt. Testat kesella med fun light jordgubb? Smakar ju jordgubbsyoghurt

En aning torrare men man vänjer sig fort. Tycker att det är skitgott iaf!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in