2024-08-30, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Där ser du ju att det även går bra med 1.6g/kg vilket är en betydande skillnad jämfört med 2g/kg. Jag kan lova att man bygger bra på 1.0g/kg också.
Betydelsen av protein kan ju alltid debatteras, men att man behöver ligga på tex 1.6kg/kg är givetvis inte sant om man vill bygga en snygg fysik och komma i form.

Du har nog inte koll på kosten. Det är inte rocket science att läsa på om processad mat men du gillar kanske att bara läsa om olika smaker på proteinpulver?
Snälla förklara varför, för tredje gången sagt, alla proffs bodybuilders ligger på högt proteinintag? Varför lägger coacher sina klienter på högt proteinintag?

Vem har sagt något om att man MÅSTE ha 2g/kg? Det handlar om var man bör ligga för att optimera muskeltillväxt en.

Vad menar du med att betydelsen av protein kan debiteras? Det är precis det den inte kan, protein är överlägset det viktigaste.

Och sluta prata snygga och bra fysiker, vi vet båda innerst inne att du inte byggt en sådan.
Citera
2024-08-31, 00:18
Medlem
PingPongZongs avatar
Rich Piana om proteinpulver och det folk menar är kosttillskott.

https://youtu.be/pwUYSi3c2Oo?t=417

Kosttillskott är steroider. Mat och steroider. Fuska inte med maten. Det är riktigt fusk det.
Senast redigerad av PingPongZong 2024-08-31 kl. 00:20.
Citera
2024-08-31, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Snälla förklara varför, för tredje gången sagt, alla proffs bodybuilders ligger på högt proteinintag? Varför lägger coacher sina klienter på högt proteinintag?

Vem har sagt något om att man MÅSTE ha 2g/kg? Det handlar om var man bör ligga för att optimera muskeltillväxt en.

Vad menar du med att betydelsen av protein kan debiteras? Det är precis det den inte kan, protein är överlägset det viktigaste.

Och sluta prata snygga och bra fysiker, vi vet båda innerst inne att du inte byggt en sådan.

Men sluta. Det är två olika världar du jämför. Man optimerar inte alls muskeltilväxten på 2g/kg. Optimerar muskeltilväxten kräver 100 saker till och jag lovar att du inte känner till 50 av dem så som du skriver...
Du låter som en obildad idiot, förlåt. Men du ger så korkade påståenden som är så lätt att slå hål på.
Jag behöver inte hävda min fysik för dig. Jag började på gym när du var väldigt liten skulle jag gissa på.
Citera
2024-08-31, 17:02
Medlem
Köp Clear Whey! Jag har helt ändrat min inställning till proteinpulver. Äntligen finns det något jag faktiskt kan dricka och tycka är gott, i jämförelse med de tjocka och överdrivet söta vassleprodukterna.
Citera
2024-08-31, 17:10
Avslutad
Citat:
Men sluta. Det är två olika världar du jämför. Man optimerar inte alls muskeltilväxten på 2g/kg. Optimerar muskeltilväxten kräver 100 saker till och jag lovar att du inte känner till 50 av dem så som du skriver...
Du låter som en obildad idiot, förlåt. Men du ger så korkade påståenden som är så lätt att slå hål på.
Jag behöver inte hävda min fysik för dig. Jag började på gym när du var väldigt liten skulle jag gissa på.

Nej det krävs inte 100 saker till.
Ta i rejält i framför allt det sista settet
Och ät minst 2g protein per kg och ligg på ett litet överskott, så är det på gång
Och nej det behövs inga bögiga träningsscheman heller.
Citera
2024-08-31, 20:51
Medlem
Citat:
Vad har de andra faktorerna för muskelbyggnad med saken att göra? Det är protein vi diskuterar just nu inget annat, idiot.
Citera
2024-09-01, 23:52
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Söker
- Utan smaksättning
- Utan sötningsmedel
- Ska inte smaka illa (behöver inte smaka gott)
- Funka att blanda med enbart kallt vatten i shaker
- < 5% kolhydrat
- Prisvärt
Citera
2024-09-03, 20:32
Medlem
Billigt bra proteinpulver, vart?

Vart handlar man billigast nuförtiden, tex whey80 pulver? Vart handlar ni?
Citera
2024-09-03, 23:07
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxportion
Vart handlar man billigast nuförtiden, tex whey80 pulver? Vart handlar ni?

Nog svårt hitta billigare än https://www.meds.se/gaam-100-whey-premium-delicious-vanilla-1-kg?gclid=CjwKCAjw59q2BhBOEiwAKc0ijdy-8SaYUuQbDxW5R_BFbZWCz v2U1ci8MZJVrPprnyvPgm1HlGli4RoCFPcQAvD_BwE

Brukar variera smakerna, alltid nöjd. Favoriten är nog vanilj, bra att stoppa i havregrynsgröt.
Citera
2024-09-04, 18:43
Medlem
vojnes avatar
Visserligen 6kg, men 199kr/kg https://www.onetohundred.se/products/megapack-whey-1-kg-valj-smaker-5-kg-superpris-159kr-kg (priset länken antyder gäller dock inte längre)
Citera
2024-09-20, 20:52
Medlem
Vem har det godaste vaniljproteinpulvret? Pris spelar ingen roll
Citera
2024-09-20, 23:05
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addictyo
Vem har det godaste vaniljproteinpulvret? Pris spelar ingen roll

Bäst smak har Optimum Nutrition och deras Whey Gold Standards.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in