2013-04-04, 19:50
Medlem
schmengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamela
Varför får jag gaser när man dricker proteinpulver? Detta är inte första gången för mig...jag är inte laktosintolerant! har druckit mjölk hela mitt liv men mår så jäva illa i magen efter ha slurplat i mig protein. det är denna som jag fick hem för ett par dagar sen http://www.xxl.se/self/Micro-Whey-Active-1kg/p/1078006_4_Style smaken är otrolig god men får så jäkla många gaser

Finns väl saker i det som du inte tål? Färgämnen, smakämnen etc....
Laktosintollerans är brist på laktas. Flesta tål något glas mjölk..... men dricker du mjölk PLUS shake med mjölk då kanske det blir för mycket.
Citera
2013-04-04, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av schmengele
Finns väl saker i det som du inte tål? Färgämnen, smakämnen etc....
Laktosintollerans är brist på laktas. Flesta tål något glas mjölk..... men dricker du mjölk PLUS shake med mjölk då kanske det blir för mycket.

Nej blandade den med vatten och har aldrig haft problem med mjölk eller andra allergier i hela mitt liv. Dricker 2-3 glas mjölk utan problem. Det kanske är färgämnen eller smakämnen som du säger men ska prova att dricka nu och får se hur det blir
Citera
2013-04-09, 20:03
Medlem
Har druckit protein ett kort tag nu och har en fråga jag undrar lite över... Hur vet jag att det "fungerar"? Nu vet jag att det inte är anabola vi snackar om och kommer ju inte få ngn jävla muskelkick sådär på ngn vecka men jag menar hur vet jag att det faktiskt är protein i pulvret som min kropp tar upp och inte ngn som blandat mjöl me socker bara? Finns studier på detta tex me folk som testat protein vs vanlig mat?

Använder förövrigt body science från mmsports ^^
Citera
2013-04-09, 20:22
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFlakes
Har druckit protein ett kort tag nu och har en fråga jag undrar lite över... Hur vet jag att det "fungerar"? Nu vet jag att det inte är anabola vi snackar om och kommer ju inte få ngn jävla muskelkick sådär på ngn vecka men jag menar hur vet jag att det faktiskt är protein i pulvret som min kropp tar upp och inte ngn som blandat mjöl me socker bara? Finns studier på detta tex me folk som testat protein vs vanlig mat?

Använder förövrigt body science från mmsports ^^

Proteininnehållet i olika vassleprotein har testats av oberoende organisationer. Senast var, så vitt jag vet, Råd och rön. http://www.radron.se/Upload/Pdf%20tidningen/dump_proteintabell_nr3_2011.png

Studier på en ev. skillnad mellan proteintillskott och mat finns inte. Ingen finansierar studier för att bevisa självklara saker. Det är ingen som helst skillnad om du får i dig proteinet från ett tillskott eller mat. Mat är dock av en rad, andra, skäl ett bättre val.
Citera
2013-04-12, 19:55
Medlem
Simajjs avatar
Hej! Tänkte köpa nytt protein och har börjat kolla på Hampaprotein, har använt Whey FX i ett antal år nu så kände att jag ville testa något nytt. Dock undrar jag lite över hur bra det tas upp av kroppen osv. Har läst att sojaprotein och vegetabiliska proteiner tas upp sämre av kroppen än Animaliska, dock är jag inte helt 100 så det är därför jag frågar här. Då det är helt naturligt, innehåller kostfibrer och bra fetter så låter det väldigt bra på papper. Vet att folk kommer klaga på pris men det är irrelevant utan jag undrar hur det är rent fysiskt/biologiskt. Vet att det har tagits upp tidigare i tråden men har inte kunnat hitta det.

Mvh
Citera
2013-04-12, 20:50
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simajj
Hej! Tänkte köpa nytt protein och har börjat kolla på Hampaprotein, har använt Whey FX i ett antal år nu så kände att jag ville testa något nytt. Dock undrar jag lite över hur bra det tas upp av kroppen osv. Har läst att sojaprotein och vegetabiliska proteiner tas upp sämre av kroppen än Animaliska, dock är jag inte helt 100 så det är därför jag frågar här. Då det är helt naturligt, innehåller kostfibrer och bra fetter så låter det väldigt bra på papper. Vet att folk kommer klaga på pris men det är irrelevant utan jag undrar hur det är rent fysiskt/biologiskt. Vet att det har tagits upp tidigare i tråden men har inte kunnat hitta det.

Mvh

För ett raffinerat hampaprotein kommer biotillgängligheten i praktiken att vara 100%:ig. Aminosyraprofilen är dock markant sämre än den av vassleprotein. Dessutom är smaken överjävlig vidrig.
Citera
2013-04-13, 15:38
Medlem
Köpte Topformulas whey och det är den värsta sörjan jag vart med om. Så finmalt och konstigt i konsistensen, klumpar sig i pulverform, degar sig fast i shakern samt skummar otroligt mycket.
Chokladsmaken smakar mer kakao än choklad.

Hoppas detta är limiterat till just choklad.
Citera
2013-04-17, 15:01
Medlem
jzprs avatar
Vilka smaker föredrar ni på gymvaruhusets protein? Har provat blueberry smoothie och exotic hittills och tyckte blueberry smoothie smakade väldigt bra!
Citera
2013-04-17, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jzpr
Vilka smaker föredrar ni på gymvaruhusets protein? Har provat blueberry smoothie och exotic hittills och tyckte blueberry smoothie smakade väldigt bra!

Choklad, bananchoklad, päronsplit är alla tre riktigt bra. Tycker det är synd att inte GVH experimenterar lite mer med smaker, blir oftast bra när de väl gör det.
Citera
2013-04-17, 16:06
Medlem
dauits avatar
Citat:
exotic med vatten och Mocha Cream med mjölk, godaste smakerna enligt mig(har för övrigt smakat alla, ingen är "äcklig" bara mindre goda).
Citera
2013-04-17, 19:36
Medlem
Gruvligs avatar
Citat:

Olikt föregående skribent så tycker jag att mocha cream är den äckligaste. Inte heller mintchoklad är okej (jag brukar tycka om kakao).

Blueberry smoothie och wild strawberry är två favoriter, päronsplit får godkänt.
Citera
2013-04-19, 21:39
Medlem
Citat:

Päronsplit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in