2013-03-26, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DuranDuran
Är det lungt om man dricker mycket protein?

Brukar alltid ta en shake dagarna jag tränar, här lägger jag lite mer än en skopa bara för att få mer smak så det blir ca 40 gram istället för 30 gram.

Sen har jag nu efter varje måltid nästan börjat dricka 3-4 teskedar proteinpulver bara för att det är så jävla gott och dämpar sötsuget. Så där blir det ca 3 glas per dag. Sen brukar jag då ibland bara ta en halv tesked och bara lägga den i munnen och låta den smälta hehe. Värsta beroendet

Det är den här jag missbrukar mest då: http://www.xxl.se/self/Micro-Whey-Active-1kg/p/1078006_4_Style
Passade på att köpa då det var sjukt bra pris!

Och normalt så brukar jag äta 5-6 ägg (varav 2-3 med äggkula) sen kött, grönsaker och lite mejeri low-carb produkter.

Vad tror/tycker ni?

Vilken smak är godast? Päron/vanilj eller Chocklad? Har smakat jordgubb förutt och de är inget vidare, kastade hela paketet i sopen. btw är det de billigaste man kan få för 1kg(150:-) eller finns det billigare?
Citera
2013-03-26, 23:04
Medlem
DuranDurans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoundForGlory
Det står ju på sidan att du kan ta 1-4 protioner utspridda över dagen

aah tack. Såg inte

Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Låter inte som för mycket, nej, men du tar mer proteinpulver för att få mer smak. Du vet att du lika väl kan ta en mindre mängd vatten för att få mer smak va?

Okej bra då. Började oroa mig lite att jag tog för mycket hehe. Aa vet det men blir för lite att dricka då. Men ska tillsätta kakao nu så det blir mer smak.

Citat:
Ursprungligen postat av Lamela
Vilken smak är godast? Päron/vanilj eller Chocklad? Har smakat jordgubb förutt och de är inget vidare, kastade hela paketet i sopen. btw är det de billigaste man kan få för 1kg(150:-) eller finns det billigare?

Har inte smakat päron. Vanilj smakade helt okej och passar till att tillsätta kanel/kardemumma eller kakao. Choklad var iaf enligt mig sjukt god!!
Citera
2013-03-26, 23:06
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Ingen större skillnad, nej, men varför betala överpriser för ett proteinpulver? Finns billigare alternativ.

Hur tänker du nu? billigare pulver eller billigare produkter som innehåller protein?
Citera
2013-03-27, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DuranDuran
aah tack. Såg inte

Okej bra då. Började oroa mig lite att jag tog för mycket hehe. Aa vet det men blir för lite att dricka då. Men ska tillsätta kakao nu så det blir mer smak.

Har inte smakat päron. Vanilj smakade helt okej och passar till att tillsätta kanel/kardemumma eller kakao. Choklad var iaf enligt mig sjukt god!!

Jag har svårt att bestämma mig om jag ska ta päron/vanilj eller chocklad
Citera
2013-03-28, 11:49
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Hur tänker du nu? billigare pulver eller billigare produkter som innehåller protein?

Billigare proteinpulver.
Citera
2013-03-28, 12:44
Medlem
CrazyCopKillers avatar
Toppformula har ett erbjudande nu ta 3 betala för 2
Gäller även deras whey 80 och övriga protein, kombinera detta erbjudande med rabattkod från Rabble(en rabatt app) så får du 200:- rabatt när du köper för 400, utöver 3kg protein + valfrivara för minst 70:-

Skutsat 3kg protein + valfri vara över 70:- = ca 200+ 29(frakt)
Citera
2013-03-29, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyCopKiller
Toppformula har ett erbjudande nu ta 3 betala för 2
Gäller även deras whey 80 och övriga protein, kombinera detta erbjudande med rabattkod från Rabble(en rabatt app) så får du 200:- rabatt när du köper för 400, utöver 3kg protein + valfrivara för minst 70:-

Skutsat 3kg protein + valfri vara över 70:- = ca 200+ 29(frakt)
Tack för tipset. Hoppas proteinet smakar dugligt
Citera
2013-03-31, 15:20
Medlem
Tänker köra ett storköp whey 80 på 16 kg från gymgrossisten. 118/kg så kom inte med att gymvaruhuset är bättre och billigare. Det blir ju över 500 doseringar och kommer räcka i 250+ dagar. Hur länge håller en påse? Ska jag köpa mindre istället?
Citera
2013-03-31, 16:01
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Tänker köra ett storköp whey 80 på 16 kg från gymgrossisten. 118/kg så kom inte med att gymvaruhuset är bättre och billigare. Det blir ju över 500 doseringar och kommer räcka i 250+ dagar. Hur länge håller en påse? Ska jag köpa mindre istället?

Påsarna håller länge nog, oroa dig inte. Dessutom håller proteinpulver ofta flera månader efter utgångsdatumet gått ut.
Citera
2013-04-04, 13:21
Bannlyst
Varför får jag gaser när man dricker proteinpulver? Detta är inte första gången för mig...jag är inte laktosintolerant! har druckit mjölk hela mitt liv men mår så jäva illa i magen efter ha slurplat i mig protein. det är denna som jag fick hem för ett par dagar sen http://www.xxl.se/self/Micro-Whey-Active-1kg/p/1078006_4_Style smaken är otrolig god men får så jäkla många gaser
Citera
2013-04-04, 14:06
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamela
Varför får jag gaser när man dricker proteinpulver? Detta är inte första gången för mig...jag är inte laktosintolerant! har druckit mjölk hela mitt liv men mår så jäva illa i magen efter ha slurplat i mig protein. det är denna som jag fick hem för ett par dagar sen http://www.xxl.se/self/Micro-Whey-Active-1kg/p/1078006_4_Style smaken är otrolig god men får så jäkla många gaser

Du ersätter väl inte mat med pulver? Jag vet flera som fått magkatarr av att byta ut måltider mot proteinpulver. Tänk på att det är ett tillskott.
Citera
2013-04-04, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Du ersätter väl inte mat med pulver? Jag vet flera som fått magkatarr av att byta ut måltider mot proteinpulver. Tänk på att det är ett tillskott.

Nej jag gör inte det, men kanske var det för att jag drack shakern igår på tom mage? Ska prova idag efter träningen och se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in