2013-06-02, 16:17
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golem0
Någon som vet hur mycket proteinpulver man kan käka per dag ungefär innan det blir skadligt?

Så mycket du bara orkar, ungefär.
Citera
2013-06-02, 17:07
Medlem
Fader-Adelheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golem0
Någon som vet hur mycket proteinpulver man kan käka per dag ungefär innan det blir skadligt?

Det beror bla på hur mycket du väger, men för en medelsvensson blir det inte farligt förrän du kommer upp i 300g+ per dag, under en längre period.
Citera
2013-06-03, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Instant-Necc
Fattar inte riktigt, är kanske lite tröt

Jag vill ha proteinpulver som gör att jag ökar så mycket som möjligt i muskler. Ja jag vet att man måste sköta sin övriga kost och att proteinpulver bara är ett tillskott. Vad ska jag ha för protein? Ska jag ha två olika, en innan och efter träning - och en vid mellanmål osv? skiter i priset

EDIT: lol fattade visst, men vilka protein ska man välja, de billigaste eller?

Köp Bodyscience eller whey fx, där har du bäst smak/pris , effekten är mer eller mindre densamma hos alla proteinpulversorter
Citera
2013-06-09, 20:20
Medlem
Läste på baksidan av 100% Whey Gold Standard att man ska den på morgonen, Platinum Hydrobuilder efter träning och 100% Casein Gold Standard innan man lägger sig. Är detta ett vinnande koncept eller kan jag lika gärna köra med Whey på samtliga portioner? :P
Citera
2013-06-09, 21:54
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyFish93
Läste på baksidan av 100% Whey Gold Standard att man ska den på morgonen, Platinum Hydrobuilder efter träning och 100% Casein Gold Standard innan man lägger sig. Är detta ett vinnande koncept eller kan jag lika gärna köra med Whey på samtliga portioner? :P

Det är ett vinnande koncept för tillverkarna, inte för dig. Ett vasslekoncentrat efter träning duger gott. Ev. även till andra mål under dagen för att dryga ut proteinintaget, om det behövs.
Citera
2013-06-10, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Det är ett vinnande koncept för tillverkarna, inte för dig. Ett vasslekoncentrat efter träning duger gott. Ev. även till andra mål under dagen för att dryga ut proteinintaget, om det behövs.

Gött att höra, tack!
Citera
2013-06-11, 00:22
Medlem
Rolf-Davids avatar
Ni som tränar mycket och hårt, tar ni proteinpulver (om ni behöver det för att komplettera kost) varje dag, även om det är vilodag?

Min rumskompis tar bara sina shakes de dagar han tränar och jag har fallit in i samma rutin, men kom på att man kanske borde få i sig sina gram protein varje dag, oavsett om man tränar eller ej.
Citera
2013-06-11, 00:25
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolf-David
Ni som tränar mycket och hårt, tar ni proteinpulver (om ni behöver det för att komplettera kost) varje dag, även om det är vilodag?

Min rumskompis tar bara sina shakes de dagar han tränar och jag har fallit in i samma rutin, men kom på att man kanske borde få i sig sina gram protein varje dag, oavsett om man tränar eller ej.

Det bör man. Således bör man även sörpla i sig sitt proteintillskott under vilodagarna om proteinintag från övriga kosten inte är tillfredsställande.
Citera
2013-06-11, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rolf-David

Absolut! Så länge du inte har kommit upp i dina gramprotein per dag så ska du helt klart ta dina shakes, det borde han med!
Citera
2013-06-12, 00:06
Bannlyst
Hej.

Hur kommer man billigast undan, är laktosintollerant och vill öka mitt proteinintag med proteinpulver eller EAA.

Någon som vet någon bra produkt. Spelar ingen roll vad det smakar. Högt proteininehåll för pengarna.
Citera
2013-06-12, 15:39
Medlem
Rolf-Davids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Det bör man. Således bör man även sörpla i sig sitt proteintillskott under vilodagarna om proteinintag från övriga kosten inte är tillfredsställande.

Citat:
Ursprungligen postat av K277
Absolut! Så länge du inte har kommit upp i dina gramprotein per dag så ska du helt klart ta dina shakes, det borde han med!

Tack för svaren! Och jag skall belysa min vän med era ord!
Citera
2013-06-12, 16:06
Medlem
Har under en längre tid kört Muscle juice direkt efter träningspass och det har inte varit några problem alls. Men kände att jag fick i mig lite för mycket kolhydrater på slutet och bytte därför till en produkt som bara innehåller protein. Enligt han jag köpte den av var det en av de bästa på marknaden (vilken den säkert inte är, men köpte den iallafall) och den heter Varcil R2 whey isolate.

Nu till problemet, efter jag hade tränat igår drack jag det nya pulvret (tog en skopa), sen hjälpte jag en bekant med flytthjälp ~ 1h innan jag kom hem och skulle duscha. När jag tar av mig tröjan ser jag att jag har fått massa utslag på axlarna samt överdelen av ryggen/nacke. Massvis med små röda prickar överallt samt något större (likt finnar fast mörkare) lite mörkare enbart på ryggen.

Jag visste inte om det var pulvret som hade gjort det eller inte. Tränade ett pass imorse också innan jag skulle dricka bad jag min flickvän kolla hur mycket prickar jag hade för att sen kolla om jag fick mer efter jag drack en till skopa av pulvret. Enligt henne fick jag mer efter jag druckit...

Vad skulle det kunna vara något jag är allergisk emot i produkten? Vad isåfall? Någon annan som varit med om liknande? Kommer "utslagen" försvinna? Bör jag kontakta läkare? Ber om ursäkt om inlägget är lite rörigt då jag sitter på telefonen.

Tacksam för svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in