Har under en längre tid kört Muscle juice direkt efter träningspass och det har inte varit några problem alls. Men kände att jag fick i mig lite för mycket kolhydrater på slutet och bytte därför till en produkt som bara innehåller protein. Enligt han jag köpte den av var det en av de bästa på marknaden (vilken den säkert inte är, men köpte den iallafall) och den heter Varcil R2 whey isolate.
Nu till problemet, efter jag hade tränat igår drack jag det nya pulvret (tog en skopa), sen hjälpte jag en bekant med flytthjälp ~ 1h innan jag kom hem och skulle duscha. När jag tar av mig tröjan ser jag att jag har fått massa utslag på axlarna samt överdelen av ryggen/nacke. Massvis med små röda prickar överallt samt något större (likt finnar fast mörkare) lite mörkare enbart på ryggen.
Jag visste inte om det var pulvret som hade gjort det eller inte. Tränade ett pass imorse också innan jag skulle dricka bad jag min flickvän kolla hur mycket prickar jag hade för att sen kolla om jag fick mer efter jag drack en till skopa av pulvret. Enligt henne fick jag mer efter jag druckit...
Vad skulle det kunna vara något jag är allergisk emot i produkten? Vad isåfall? Någon annan som varit med om liknande? Kommer "utslagen" försvinna? Bör jag kontakta läkare? Ber om ursäkt om inlägget är lite rörigt då jag sitter på telefonen.
Tacksam för svar