2013-04-20, 14:15
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzpr
Vilka smaker föredrar ni på gymvaruhusets protein? Har provat blueberry smoothie och exotic hittills och tyckte blueberry smoothie smakade väldigt bra!

En blandning av vanilj och päronsplitt är överlägset den godaste jag druckit.
Citera
2013-04-21, 14:16
Medlem
Någon som testat proteinpulvret av märket Black Line? Vill gärna höra några omdömen.

http://www.budo-fitness.cc/os2/product_info.php?cPath=20_38&products_id=2211&osCs id=140d2ff3500569d910e261b501a71ff4
Citera
2013-04-21, 14:18
Medlem
Mukklers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzpr
Vilka smaker föredrar ni på gymvaruhusets protein? Har provat blueberry smoothie och exotic hittills och tyckte blueberry smoothie smakade väldigt bra!
Päronsplitt, vanilj, jordgubb och blåbär tycker jag är godast.
Värsta jag smakat hittills är exotic. De jag inte har smakat än är de med chokladsmaker.

Päronsplitt tyckte jag var godast av dom alla på den första 750g påsen. Nu på den andra päronsplitt påsen (senaste tog slut 3 månader sedan och mellan dessa så smakade jag bl.a vanilj osv), och tycker inte den är precis lika god längre som den först var. Kan vara att man blivit lite less eller så. Fortfarande bra i alla fall.

Ska testa blanda vanilj och päronsplitt nästa gång jag beställer från GG. Kanske även testa på lite med andra smaker att mixa ihop.
Citera
2013-04-21, 18:14
Medlem
Käkar protein (whey 100) 2 gånger om dagen (morgon, kväll). Tar på morgonen för att kroppen tar upp det bra då, och på kvällen för att det ska ladda lite under natten. Förut tog jag det direkt efter träningen, men då sa en som håller på med bodybuilding att det är bättre att ta en banan direkt efter träningen, eftersom kroppen behöver kolhydrater då, och spara proteinet till kvällen. Ligger det någonting i detta? Spelar det roll om man tar whey på kvällen istället för ett natt-protein?
Citera
2013-04-21, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bearson77
Käkar protein (whey 100) 2 gånger om dagen (morgon, kväll). Tar på morgonen för att kroppen tar upp det bra då, och på kvällen för att det ska ladda lite under natten. Förut tog jag det direkt efter träningen, men då sa en som håller på med bodybuilding att det är bättre att ta en banan direkt efter träningen, eftersom kroppen behöver kolhydrater då, och spara proteinet till kvällen. Ligger det någonting i detta? Spelar det roll om man tar whey på kvällen istället för ett natt-protein?

protein är viktigare än kolhydrater efter träning så där ska du inte lyssna på vad någon på gymmet sa
Citera
2013-04-21, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
protein är viktigare än kolhydrater efter träning så där ska du inte lyssna på vad någon på gymmet sa

Men han har tävlat i bodybuilding, så han borde väl veta?
Citera
2013-04-21, 19:01
Medlem
Citat:
Men han har tävlat i bodybuilding, så han borde väl veta?

nej? sedan får man ju ta saker för vad det är

protein är bra direkt efter träning, men inget måste. allt man gör måste inte vara optimerat för att man ska få resultat
Citera
2013-04-21, 19:25
Medlem
Citat:
nej? sedan får man ju ta saker för vad det är

protein är bra direkt efter träning, men inget måste. allt man gör måste inte vara optimerat för att man ska få resultat

Okej.. Hur skulle du lägga upp det om du kör protein 2 gånger om dagen samt essentiella aminosyror (8+2) 1 gång per dag? När skulle du ta dessa? Nödvändigt med ett natt-protein?
Citera
2013-04-21, 19:33
Medlem
Citat:
Okej.. Hur skulle du lägga upp det om du kör protein 2 gånger om dagen samt essentiella aminosyror (8+2) 1 gång per dag? När skulle du ta dessa? Nödvändigt med ett natt-protein?

hade tagit EAA vid träningen, proteinet hade jag om jag funnit behov att komplettera med extra protein tagit som mellanmål under dagen eller innan sängen då

inte nödvändigt med nattprotein om man får tillräckligt med protein ifrån sin mat under dagen
Citera
2013-04-22, 18:14
Medlem
Tjena! Ska köpa proteinpulver och EAA(vet att jag är i fel tråd, men blir nog smidigare med ett inlägg).

Någon som har några synpunkter på denna? http://www.mmsports.se/Body-Science-Whey-100-1kg.html Billigt 100% Whey.

Angående EAA, ni får gärna länka någon billig och bra.
Citera
2013-04-27, 16:28
Medlem
SnartHunks avatar
Citat:

Nä, exakt! Det är bättre att lyssna på någon random på ett anonymt internet-forum!
Citera
2013-04-27, 19:01
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnartHunk
Nä, exakt! Det är bättre att lyssna på någon random på ett anonymt internet-forum!

Gör skillnad på användare och användare också. Hänger man här tillräckligt mycket lär man sig snart skilja agnarna från vetet. Randomsnubbar på gymmet är desto svårare att hålla koll på.

Exxus har rätt där. Det vet allt med lite kunskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in