2011-02-01, 23:39
Medlem
Shaquilleoneals avatar
Stämmer det att man kan börja växa mer på längden av protein pulver? (om man nu ännu inte hat slutat växa såklart)

Om inte, är det nån som har något knep för hur man skulle kunna skjuta lite extra på längden?
Citera
2011-02-02, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaquilleoneal
Stämmer det att man kan börja växa mer på längden av protein pulver? (om man nu ännu inte hat slutat växa såklart)

Om inte, är det nån som har något knep för hur man skulle kunna skjuta lite extra på längden?

Nej, det stämmer inte (Någon får gärna motbevisa mig här)

"Knep", jag tror inte det finns några knep för att växa. Försök födas igen på nytt med andra föräldrar och genetiska förutsättningar?

Skämt å sido, sålänge du är över 160 cm så ska du vara glad. Att alla de stora namnen inom BB är runt 175 cm är ingen slump, man ser helt enkelt bitigare ut när man är kort och det krävs mindre muskelmassa för att se bitig ut.
Senast redigerad av Dsndss 2011-02-02 kl. 00:04.
Citera
2011-02-02, 22:37
Medlem
jonnizs avatar
Är det en myt om att man får finnar och möjligt håravfall av Whey-80?

Någon som märkt tydlig skillnad (glöm inte att andra faktorer spelar in), eller någon som kan dementera ryktet? Har själv en del acne och vill verkligen inte ha mer...
Citera
2011-02-05, 16:02
Medlem
RMBKKs avatar
Hej, sorry om jag ställer en jävla dum fråga nu men:

Har vilodag idag, tänkte ändå dricka lite Whey då jag knappt hunnit få i mej någon mat. Har endast ätit lättyoughurt till frukost vid ca kl 12, och ska äta kyckling och ris nu. Är det dumt att köra proteinpulver på vilodagar om man vill undvika att gå upp i vikt? Ligger på 187 cm/115 kg nu. Blivit halvfet (har alltså rätt mycket muskler, men en del bf++++ har det blivit) då jag legat under behandling i sex månader och knappt tränat alls, började alltså träna igen för en vecka sedan ungefär. Har tränat mycket innan.

Vill undvika att gå upp onödigt i vikt, men samtidigt inte tappa proteinintaget och tänkte då komplettera min måltid med Whey. Vad tror ni? Ska man undvika proteinshakear på vilodagar för att således undvika onödig viktuppgång/bli fetare?
Citera
2011-02-05, 16:41
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RMBKK
Hej, sorry om jag ställer en jävla dum fråga nu men:

Har vilodag idag, tänkte ändå dricka lite Whey då jag knappt hunnit få i mej någon mat. Har endast ätit lättyoughurt till frukost vid ca kl 12, och ska äta kyckling och ris nu. Är det dumt att köra proteinpulver på vilodagar om man vill undvika att gå upp i vikt? Ligger på 187 cm/115 kg nu. Blivit halvfet (har alltså rätt mycket muskler, men en del bf++++ har det blivit) då jag legat under behandling i sex månader och knappt tränat alls, började alltså träna igen för en vecka sedan ungefär. Har tränat mycket innan.

Vill undvika att gå upp onödigt i vikt, men samtidigt inte tappa proteinintaget och tänkte då komplettera min måltid med Whey. Vad tror ni? Ska man undvika proteinshakear på vilodagar för att således undvika onödig viktuppgång/bli fetare?

Det är kalorier du blir fet av.

Protein ca 4 kcal per gram
Kolhydrater ca 4 kcap per gram
Fett ca 9 kcal per gram
Alkohol ca 7 kcal per ml

Proteinet bygger muskler, så det vill du ha mycket av. Om du ska/försöker gå ner i vikt vill du äta mindra kalorier, men dra ner de kalorierna på annat än protein. Du kommer docka att förlora muskelmassa när du går ner i vikt, men "skadan" blir mindre om du har ett högt proteinintag då du förlorar mindre muskelmassa.

Så dra ner på kolhydraterna skulle jag gjort, kroppen behöver fett och det är dumt att äta all mat "no fat" eller "low fat".

Exakt vad är det du vill göra med din kropp? Bygga muskler? Gå ner i vikt?

Det går inte (i den verkligheten vi vanliga dödliga lever i, dock så går det i teorin) att bygga muskler och gå ner i vikt samtidigt.
Citera
2011-02-06, 21:42
Medlem
Jag är ca 180 och väger 70Kg,

Tränar fotboll 4 dagar i veckan + lite gym, och vill ha något som gör så att kroppen återhämtar sig på bästa sätt,
UTAN att gå upp i vikt.

Ska jag satsa på Whey 80? eller räcker det med lite frukt efter träningen?

Vad är nackdelar med Whey 80, risk att gå upp i vikt?

Mvh
Citera
2011-02-07, 17:26
Medlem
Tjena

Tänkte börja träna och så.

182 cm / 78 kg

Finns en hel uppsjö med proteinpulver.. vilken ska man ha :S?

Whey 80 verkar ha mindre protein och mer kolhydrater. Kanske inte så bra o satsa på om iom att jag inte vill gå upp mer i vikt, snarare bara ha proteinintaget. Whey 100? kanske?

Problemet är att whey100 kostar ju så djävulskt mycket. Finns det något som är snarlikt whey 100, lika mkt kolhydrater o typ lika mycket protein?
Citera
2011-02-07, 18:14
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simpeel
Tjena

Tänkte börja träna och så.

182 cm / 78 kg

Finns en hel uppsjö med proteinpulver.. vilken ska man ha :S?

Whey 80 verkar ha mindre protein och mer kolhydrater. Kanske inte så bra o satsa på om iom att jag inte vill gå upp mer i vikt, snarare bara ha proteinintaget. Whey 100? kanske?

Problemet är att whey100 kostar ju så djävulskt mycket. Finns det något som är snarlikt whey 100, lika mkt kolhydrater o typ lika mycket protein?

Whey-80 FX från gymvaruhuset.se Det är ingen kolhydratsmängd att tala om. Billig är den dessutom.
Citera
2011-02-07, 19:20
Medlem
mrrandom14s avatar
Var hittar jag det billigaste proteinpulvret? Är det på gymvaruhuset?
Citera
2011-02-07, 20:30
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrrandom14
Var hittar jag det billigaste proteinpulvret? Är det på gymvaruhuset?

Ja.
Citera
2011-02-07, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Whey-80 FX från gymvaruhuset.se Det är ingen kolhydratsmängd att tala om. Billig är den dessutom.

Hur är det med FX och finnar. Får man mer finnar när man brukar protein?

Btw, iom att Whey 100 har mindre än en gram fett (motsvarande 2g) för FX samt att Whey 100 har 0 g kolhydrater motsvarande 1,4 gram för FX

Vad handlar det om liksom :S? är whey 100 för ultimata deffare eller något, kan väl fan inte vara någon märkbar skillnad :s?
Citera
2011-02-07, 21:46
Medlem
mrrandom14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Ja.
Okej tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto