2011-07-01, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
anteup

Monohydrat är det enda du behöver. Det blandar du ut i vatten så allt blir upplöst. Sedan om du väljer att dricka det först och blanda annat pulver efter, eller att du blandar pulvret i kreatinvattnet gör du som du vill..

Citat:
Ursprungligen postat av Fun_University
Om du berättar varför du vill ha en kreatin blandning så kan jag ge dig ett svar. Monohydrat är det som funkar bäst, en del andra kreatin sorter fungerar inte alls.
(har hört att det ger riktigt bra effekt)

Okej nu har många sagt emot kreatinblandningen så kommer köra på monohydrat. Men funkar det lika bra att blanda kreatinpulvret med proteinpulvret? För isf kan jag lägga det i samma shaker och ta på gymmet efter avslutat pass. Eller ska man helst ta det separat? Vassle på gymmet, kreatin när man kommer hem?
Citera
2011-07-01, 03:34
Medlem
pezrulezhaakons avatar
anteup

Läs mitt inlägg igen så vet du vad du kan göra.
Citera
2011-07-01, 21:19
Medlem
Citat:
anteup

Läs mitt inlägg igen så vet du vad du kan göra.

Ok. Gjorde det. Men är det viktigt att ta det så nära avslutat gympass sim möjligt? Blir det någon skillnad om jsg tar det på gymmet tillsammans med vasslepulver i samma shaker som om jag väntar med att ta kreatinet när jag kommer hem och äter det tillsammans med mat?
Citera
2011-07-02, 00:10
Medlem
pezrulezhaakons avatar
anteup

Du gör som du tycker är mest bekvämt, men mest effektivt är att ta kreatinet tillsammans med någonting annat, tex kolhydratrikt.
Citera
2011-07-05, 22:51
Medlem
Citat:
anteup

Du gör som du tycker är mest bekvämt, men mest effektivt är att ta kreatinet tillsammans med någonting annat, tex kolhydratrikt.

Är det bättre att blanda kreatinet med apelsinjuice?

sedan en fråga om uppladdning

Jag började med kreatin idag och har läst lite olika saker om den såkallade uppladdningen. Är det värt att ta 20g kreatin de första 5 dagarna för att sedan bara ta 5g per dag? Eller går det lika bra att bara ta 5 hela tiden? Hur har ni gjort?
Citera
2011-07-06, 00:10
Medlem
pezrulezhaakons avatar
anteup

Nej, kreatinet kommer troligen inte kunna lösas upp helt eftersom juicen är mer mättad än vatten.

Det finns inget rätt och fel när det gäller uppladdning. Man måste helt enkelt testa vad som ger bäst effekt.
De två sätten du räknar upp brukar vara de vanligaste.
Citera
2011-07-06, 01:16
Medlem
Citat:
anteup

Nej, kreatinet kommer troligen inte kunna lösas upp helt eftersom juicen är mer mättad än vatten.

Det finns inget rätt och fel när det gäller uppladdning. Man måste helt enkelt testa vad som ger bäst effekt.
De två sätten du räknar upp brukar vara de vanligaste.

varför rekommenderar många att ta den med typ apelsin juice, grape juice osv då?
Citera
2011-07-06, 01:29
Medlem
pezrulezhaakons avatar
anteup

Därför att det är kolhydrater i juice vilket förbättrar kreatinupptaget. Men det är skillnad på att blanda kreatinpulvret i juice, jämfört med vatten för att sedan dricka juice innan.
Citera
2011-07-12, 11:23
Medlem
Fråga 1:Hur lång tid tar det för all vätska som kreatinet bundit att försvinna när man väll slutat äta det?

Fråga 2: Om pulvret är väldigt dåligt upplöst(som i tex ett glas kallt vatten), är detta katastrof eller?
Citera
2011-07-12, 12:52
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Alex.A

1, Beror på individen

2, Kroppen kan inte ta upp oupplöst kreatin.
Citera
2011-07-12, 14:48
Medlem
Citat:
Alex.A

1, Beror på individen

2, Kroppen kan inte ta upp oupplöst kreatin.
Sorry för en dum fråga men hur vet man att kreatinet är upplöst? Jag blandar med en sked i ett vattenglas och jag tycker det ser ut som det löses upp. Lite på botten kvar men då fyller jag på med mer vatten och drickeer upp det sista
Citera
2011-07-12, 16:35
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteup
Sorry för en dum fråga men hur vet man att kreatinet är upplöst? Jag blandar med en sked i ett vattenglas och jag tycker det ser ut som det löses upp. Lite på botten kvar men då fyller jag på med mer vatten och drickeer upp det sista

Har kreatinet "försvunnit" ur glaset är det upplöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in