2011-07-12, 22:38
Medlem
icacolas avatar
Jag vet att man ska ta ca. 5g per gång men hur mkt är det om man mäter med t.ex en tesked/matsked? Alltså hur många skopor om jag är otydlig.
Förlåt om frågan kommit upp redan men tråden är över 90 sidor och jag hitter inte
Citera
2011-07-12, 22:52
Medlem
pezrulezhaakons avatar
icacola

Vad står det på förpackningen?
Citera
2011-07-12, 23:17
Medlem
icacolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
icacola

Vad står det på förpackningen?

Står att under uppladningen är det 4x5g per dag i 5-7 dagar och sen fortsätta med 5g 1gång om dagen. men det jag undrar är hur jag vet hur mycket det är, antar att 2st rågade teskedar är ganska nära 5g?
Citera
2011-07-16, 14:16
Medlem
Har nu tränat med kreatin i ungefär 6-7 vekor och märker att effekten börjar avta, får inte alls samma pump och upplever att kreatinet inte hjälper mig lika mycket nu som det gjorde under mina 4-5 första veckor. Detta säger mig att det nu är dags för 3-4 veckors vila från kreatin. Min fråga är, vad skulle man kunna ta under denna vila för fortsätta känna bra pump och uthållighet samt motivation tills man går på kreatinet igen? Tack på förhand.
Citera
2011-07-16, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djuret5
Har nu tränat med kreatin i ungefär 6-7 vekor och märker att effekten börjar avta, får inte alls samma pump och upplever att kreatinet inte hjälper mig lika mycket nu som det gjorde under mina 4-5 första veckor. Detta säger mig att det nu är dags för 3-4 veckors vila från kreatin. Min fråga är, vad skulle man kunna ta under denna vila för fortsätta känna bra pump och uthållighet samt motivation tills man går på kreatinet igen? Tack på förhand.

jack3d.
Citera
2011-07-16, 21:47
Medlem
pezrulezhaakons avatar
icacola

Det är svårt att säga. Har du nån möjlighet att låna en brevvåg?

Så det följde inte med en skopa med kreatinet?
Citera
2011-07-16, 22:23
Medlem
icacolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
icacola

Det är svårt att säga. Har du nån möjlighet att låna en brevvåg?

Så det följde inte med en skopa med kreatinet?

Jo jag har löst det nu, hade tappat bort skopan jag använde men fixade en ny
Citera
2011-07-17, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteup
jack3d.

Ok. Har funderat på detta, men är det inte så att jack3d innehåller kreatin? Om så är fallet så avvänjer jag ju inte kroppen från kreatin. Finns det något man kan ta som inte innehåller kreatin? Känns lite trist att köra utan tillskott under 4 veckor, eller är det att föredra? Lite många frågor, hoppas att ni förstår vad jag menar tack
Citera
2011-07-17, 12:44
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ok. Har funderat på detta, men är det inte så att jack3d innehåller kreatin? Om så är fallet så avvänjer jag ju inte kroppen från kreatin. Finns det något man kan ta som inte innehåller kreatin? Känns lite trist att köra utan tillskott under 4 veckor, eller är det att föredra? Lite många frågor, hoppas att ni förstår vad jag menar tack

Varför? Du behöver inte tillskott för att växa. Det är ju att inta tillskott som är det tråkigaste med hela träningen.
Citera
2011-07-17, 15:18
Medlem
Herr.Ståtligs avatar
Citat:

Jaa det finns många alternativ. Förutsatt att du vill ha en pwo? innan träning vilket jag förstått det som så finns det pwo's utan kreatin såsom Whiteflood.. annars kan du använda dig av ariginin eller liknande i din off period på kreatin.
Citera
2011-07-17, 16:32
Medlem
Citat:

Det innehåller iprincip inget kreatin alls. En skopa innehåller 1g och det är en piss i havet. Plus att man tar det jack3d (precis som alla pwo:s) innan träningen så det kommer ändå gå åt under träningen. dvs du kommer ändå vänja av dig vid kreatinet om du stoppar med kreatinet men kör på jack3d.

Annars kan du göra så att du cyklar kreatin och jack3d samtidigt och på så vis kör helt och hållet utan kreatin under en period sen kör du med det igen nästa period.
Citera
2011-07-17, 20:10
Medlem
Pipharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Varför? Du behöver inte tillskott för att växa. Det är ju att inta tillskott som är det tråkigaste med hela träningen.

+1

djuret5, kreatin och pwos är verkligen bara tillskott till de som vill använda det, ingen tvång, och hjälper endast väldigt lite i kampen mot större muskler, då genom att hjälpa dig pusha mer (om de uppfyller det kravet). På mig funkar inte kreatin av vad jag har upplevt, och pwos utan stimulant ger inte respons på mig heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in